20/05/2007 OPBRAKEL

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

Gunther11 wrote:
Gunter wrote:algemeen gezien vond ik deze tocht zeker de moeite waard maar toch enkele minpunten:

- de bevoorradingen waren immens slecht geplaatst (op 30 en op 50km)
- toch redelijk wat asfaltstukken die vermeden konden worden (de meeste hms zaten in asfaltstukken op het laatste deel)
- veel "brakel" zat er niet in het parcours vandaag
Wel, da vind ik nu ook ze. Vond hem toch niet zo schoon als de vorige edities. De tocht 2 jaar geleden gereden en die was toch stukken mooier. Meer off-road en meer technische stukken. Maar naar het schijnt zou de tocht in september meer naar het oude parcours neigen. Dus, tot september dan maar.
ik miste een aantal gekende passages in Brakel zelf, zoals de klim aan het voetbalplein van Olsa Brakel, de speelpassage aan de mast, de offroad klim naar d'Hoppe en down langs andere kant, berendries offroad (of is deze exclusief voor den tt in Michelbeke), ...

vind het wel positief dat ze durven hun parcours volledig aan te passen en dus zeker vernieuwend te zijn!
bikerLieven
Mountainbiker

Post by bikerLieven »

Met acht man aanwezig en we hebben ons te pletter geamuseerd. Zaten vorig jaar misschien id. wel iets meer 'speelstukken' in, maar vond het nog altijd top! =D> Ik denk dat er nu meer lussen in de muziekbos zaten, waar er anders meer in Brakelbos wordt rondgereden

Ook den berg 'Ten Houtte' aan Filip' residentie was mij niet bekend. Nog veel werk precies, maar wel mooi wonen.

Omwille van het vrij droge parcours eindelijk eens volledig kunnen rijden zonder voetje te zetten.

Mooie opwarmer voor pinkstermaandag in Theux. brrrr
Last edited by bikerLieven on Mon 21 May 2007 12:57, edited 4 times in total.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Idd, wij die quads ook gezien. Hebben ons lekker een modderbad gegeven en het baantje waar we doorgingen zowat onberijdbaar gemaakt. Bedankt jongens, als jullie dit lezen, ik hoop dat jullie trots zijn op je puberaal gedrag!
PS: leer eens op 2 wielen rijden zieligaards!
Tom M
Mountainbiker

Post by Tom M »

Laat vertrokken en al in de eerst km verkeerd en ik was niet alleen.
bepijling kon iets beter maar voor de rest was dit een prachtige TT met alles erop en eraan. vele leuke en pikante klimmetjes. Ook zat er een deel in van het beneluxcupparcours van vorige week weliswaar in omgekeerde richting. Net geen gemiddelde van 22, op het laatste snelle Luc nog bijgebeend.
in elk geval =D> voor de omloop.
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

ik vond het ook welspijtig van dat die passage aan de mast er niet bij was, is echt een leuk stukske, maar wij hebben hem er toch rap mee tussen gepakt :-D
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

mtb arno wrote:ik vond het ook welspijtig van dat die passage aan de mast er niet bij was, is echt een leuk stukske, maar wij hebben hem er toch rap mee tussen gepakt :-D
Idd. Is even leuk met een XCmachientje eigenlijk 8)
king_of_nothing
Mountainbiker

Post by king_of_nothing »

mtb arno wrote:vanedaag ook naar opbrakel geweest, redelijk laat gestart voor de 55 , denk rond 10 u, eerst verkeerd vertrokken , we waren op de toer van de wegrit vertrokken en blijkbaar niet alleen want er waren nog een biker of 2-3 in die richting vertrokken :-? .
wij waren ook laat vertrokken, dat waren dus waarschijnlijk mijn vader en ik #-o hadden niet gezien dat op de grond de pijl stond. daardoor de laatste beklimming twee keer gedaan, vonden dat er niet genoeg hoogtemeters waren #-o :^o :-D

anders een zeer mooie toch, alleen de bevoorradingen misschien toch wat beter plaatsten 25 en 45 of zo en niet 30 en 50. we hebben ook bijna niet verkeerd gereden, behalve dan in het begin. is eentje om te onthouden. tot september
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

mtb arno wrote:ik vond het ook welspijtig van dat die passage aan de mast er niet bij was, is echt een leuk stukske, maar wij hebben hem er toch rap mee tussen gepakt :-D
ik zag die single track ernaartoe ook liggen toen het parcours naar links ging maar dacht dat ze langs de andere kant zouden ernaartoe rijden; ze hebben het echt links laten liggen (alhoewel het wel rechts lag maja)
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

heb ook eventjes gedacht dat ze hem langs de andere kant zouden nemen mischien, het zeker voor het onzekere genomen en toch direct gedaan :-D
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

heb me geamuseerd, wast tof tt'ken. beter dan ik verwacht had, wel redelijk véél baan maar het stoorde mij deze keer niet!!!
bevoorrading: goed
bepijling; goed wel even wennen
technisch: zo goed als niet
Post Reply