Les Cimes de Waimes 17/05/2007

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

Fré wrote:Kan iemand op een klein stukje kaart aanduiden waar dat schitterend technisch stukje ligt waar je uiteindelijk een magnifieke waterval op de achtergrond ziet en hoort ? Ook mooi stukje om gewoon eens te gaan wandelen met vrouwtje !
Is dat de vallei van de Warche? Of hoegne? Ik ken de streek niet.
thx
Da's eigenlijk het einde van de vallei van de Warche, onderaan de voet van het kasteel Reinhardtstein. Da's het hoogst gelegen kasteel van het land, en die waterval is ook al de hoogste van het land.

Wandelen: Het GR-pad loopt langs de vallei van de Warche; rood-wit aangeduid. De tocht heeft zeker stukken van dit pad gevolgd. Ik weet niet juist in welke mate, heb niet meegereden vanwege het rotweer. 3 jaar geleden volgde het parcours bijna helemaal dit GR-pad. De raid des hautes fagnes (malmedy) doet er maar kleine stukjes van. De TT te Hockai afgelopen zondag, heeft dit pad bijna volledig gevolgd vanaf Malmedy... =D> =P~
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Idd, die TT hebben we (Fré en ik) ook gedaan. We zijn toen in Malmedy na bevoorrading 1 beginnen klimmen tot we op een gegeven moment aan de linker kant een prachtig uitzicht over deze vallei hadden. We zijn er toen helemaal rond gereden en in afgedaald tot aan de waterval. Daar gingen we het brugje over en vanaf toen ging het een heel stuk langs het riviertje op. Dit stukje Ardennen is één van de mooiste plekjes waar ik al met de MTB geweest ben. Soms waan je je daar echt in de Alpen in plaats van onze Belgische ardennen.
.:Roel:.
Mountainbiker
Location: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Post by .:Roel:. »

Soms waan je je daar echt in de Alpen in plaats van onze Belgische ardennen.
Dat dacht ik er ook van donderdag! Echt geweldig die waterval, en de rest van de omgeving.....
Fuerzabert
Mountainbiker

Post by Fuerzabert »

Enkele foto's van in Waimes vind je hier:

http://www.pixagogo.com/9998634751
Post Reply