lcmt 2007

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Berggeit
Mountainbiker

Post by Berggeit »

:-D
Last edited by Berggeit on Fri 11 Nov 2011 10:41, edited 1 time in total.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

nothing 's impossible wrote:
Zo op het zicht lijkt het toch geen modderband: kleine noppen kort op mekaar, een volle centrale noppenrij... Droge technische ondergrond en gravel lijkt me eerder zijn werkterein!

Enfin, echt plakkende modder komen we hopelijk niet teveel tegen 8)

Volgens meteoonline blijft het toch nog regenen voor de rest van het weekend :cry:
Als ik geax mag geloven zou hij ideaal moeten zijn voor de Ardennen:
Saguaro, the new tyre from Geax 2007 range, has been choosed as a top performing tyre for different grounds.
It’s perfect for muddy trails as the ones found in 24h Strathpeffer’s race (Scotland), a mixture of forest road climbs, slippery and root-strewn narrow tracks, together with several rock gardens and wooden bridges.
It has performed superbly also on harder and rocky grounds, full of stones in a desert background, between canyons and dry streams, such as the trails in Mas Palomas (Gran Canaria) during the world marathon race.
Wat weersvoorspellingen betreft: het knmi voorspelt momenteel een dag regen (do), twee dagen dat het droog is of kan regenen (zo kan ik het ook natuurlijk) en een dag met kans op regen (zo)

http://www.meteo.be/nederlands/index.php?menu=Menu1_4

Volgens de bodemkundige dienst daarentegen, wordt het kurkdroog van vrij tot zo en valt er do slechts matige regen:

http://www.bdb.be/nl/rubriek/weerbericht/meteo/

Deze zit daar wat tussenin en lijkt me het betrouwbaarst (is ook voor houffalize). Do een grote kans op regen en verder slechts een kleine kans op neerslag en vrij normale temperaturen. Met andere woorden: normaal weer voor de tijd van het jaar.

http://www.skynet.be/index.html?l1=actu ... ew_lang=nl

Er is wel nogal wat regen gevallen, de jongste weken, maar de ondergrond was kurkdroog. Ik denk (lees: hoop) dan ook dat de tracks er grotendeels eerder 'sappig' dan modderig gaan bijliggen.

Off to Stavelot.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Allez, ge zult wel merken of geax zich aan zijn belofte kan houden hé :wink: Laat iets weten!

Tot ginder ergens hé!
pointbreak
Mountainbiker
Location: Rockrider 8.2/full XT Mavic crossride Disc/ Thompson Antares race

Post by pointbreak »

Fantastisch nieuws dat onze favoriete website mountainbike.be ook weer aanwezig zal zijn op de LCMT.

Nu nog het weer in de goede richting en het feest kan beginnen...
trekske8500
Mountainbiker

bandenkeuze

Post by trekske8500 »

voor mij is het de eerste keer dat ik in de ardennen ga biken; vooraan, michelin at (zijdelingse stabiliteit), achteraan ook; voor vrijdag en de volgende dagen zie ik dan wel voor michelin mud (sterk in tractie indien de u-profielen naar voor wijzen bovenaan het wiel) achteraan of blijven bij at; is dit een goede keuze, of leg ik vanavond nog de mud achteraan?
steph
Mountainbiker
Location: C'dale Scalpel 29 carbon2, F2000Lefty+CAAD2 , +Tandem Lapierre

Post by steph »

:-D Ikke "waag" het ook met Michelin AT's !Moet normaal geen problemen opleveren ...vorig jaar in die modder gereden met MUD vooraan en AT achter en beviel ook wel!! Meeste grip heb je namelijk nodig op voorwiel hé (voor 't vertrouwen :wink: )
Misschien tot morgen hé.
Steph
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Succes gasten !
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

eerste indruk: sympathieke bende, die lcmt crew, bijna perfecte bepijling (chapeau), zeer goede bevoorradingen, bij wijlen pokkezwaar (toch voor mij) maar ook prachtig parcours, leuke sfeer, goed hotel, een uniek evenement in België dat imo veel meer deelnemers verdient (maar dat zou dan mss de sfeer niet ten goede komen) en imo mss ook zou kunnen aantrekken, mochten ze er wat aan (kunnen) wijzigen (later tijdstip en dus minder kans op regen/modder, een dag of 2 - 1ste en 4de - een parcours waarvan het zwaarste deel enkel voor chronorijders voorzien is, ...)

een paar fotootjes:

http://bikesphotos.fotopic.net/c1283539.html
Reneetje
Mountainbiker

Post by Reneetje »

Ja, het was leuk, maar zwaar. Met name dag 1.
Organisatie was top !

Leuke foto's trouwens, geven een goede impressie.

Hoeveel Hoogtemeters had jij op dag 4 ? kan ik nergens terugvinden.
pointbreak
Mountainbiker
Location: Rockrider 8.2/full XT Mavic crossride Disc/ Thompson Antares race

Post by pointbreak »

Totaal afgepeigerd thuis gekomen en nu maandag nog altijd niet bekomen van de zware 4 daagse.
Het weer heeft er weer voor gezorgd dat het zwaar afzien was daar in de ardennen.
De eerste dag dacht ik nooit meer, maar vandaag wil ik al terug !
Veel toffe mensen leren kennen, en de organisatie was super geen enkel slecht woord.
Trouwens proficiat aan deze mensen om alles in goede banen te lijden !
De foto's en verslagen op deze website zijn subliem en knap werk !
ik ben tevreden dat ik erbij was.

Image
Post Reply