20/05/2007 OPBRAKEL

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MoozeMeiske
Mountainbiker
Location: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart

Post by MoozeMeiske »

MoozeMeiske wrote:ik heb 58 km op mijn teller, 1km misreden naar benden en die lastige km terug naar boven moeten tjolen... #-o

na +/- 10 km viel het mij dan ook binnen wat ik 's morgens vergeten was ... mijn goede benen

proficiat aan de organisatie, zeker present voor de 'winter'toertocht op 14 september (denk ik?) waar er veel privé stukken zullen in zitten en nog wat meer bos! (hebben ze ons toch aan de bevoorrading laten weten)
kzie net dat 14 september een vrijdag is... :roll:
JASTA
Mountainbiker

Post by JASTA »

Aan de eerste bevoorrading hoorde ik 920 inschrijvingen maar daar zullen ook de wielertoeristen bij gezeten hebben.
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Zou het volledig ontbreken van enige SM in de huiselijke sfeer, mij naar Opbrakel dwingen?!.
In ieder geval was de aankomst na de grote tocht vorig jaar, aan het voetbalveldje, als thuiskomen.
Voor iemand die tot voor kort dacht dat MPenza Spaans was voor Al dente, was het gelukzalig gevoel na 57km biken, bij het zien van een voetbalkantine en twee goals, vandaag opnieuw des te vreemder.
Wat een tocht.
Eén van de mooiste streken van Vlaanderen. Enerzijds talrijke klimpartijen die mijn budget aan spierkracht, vaak voor de laatste knik, reeds opsouperen.
Anderzijds afdalingen waardoor een man zich weer een zorgeloos jongetje voelt, zijnde superman met cape en al. Vooral het schuiven in’t oog van menige prikkeldraad, en de vettige afdalingen in de bossen waren hartverwarmend.
Bij benadering vijfenveertig km ver werd deze beer geschoten. Een nekschot.
Welgemikt door een ongeveer twaalfjarige knaap, die uphill, zonder het minste leedvermaak, en evenmin onderhevig aan enige aan de zwaartekracht gelieerde wet, in een fractie, een vijftal bikers op een hoopje reed. Indrukwekkend mooi.
De tweede bevoorrading was dan ook van het welkome type.
Maar veel minder dan de cornervlagskes een beetje later.

Hartslag: Gemiddelde 155, Maximum 188.
AVG: 17 km/u
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

algemeen gezien vond ik deze tocht zeker de moeite waard maar toch enkele minpunten:

- de bevoorradingen waren immens slecht geplaatst (op 30 en op 50km)
- toch redelijk wat asfaltstukken die vermeden konden worden (de meeste hms zaten in asfaltstukken op het laatste deel)
- veel "brakel" zat er niet in het parcours vandaag
Gunther11
Mountainbiker

Post by Gunther11 »

Gunter wrote:algemeen gezien vond ik deze tocht zeker de moeite waard maar toch enkele minpunten:

- de bevoorradingen waren immens slecht geplaatst (op 30 en op 50km)
- toch redelijk wat asfaltstukken die vermeden konden worden (de meeste hms zaten in asfaltstukken op het laatste deel)
- veel "brakel" zat er niet in het parcours vandaag
Wel, da vind ik nu ook ze. Vond hem toch niet zo schoon als de vorige edities. De tocht 2 jaar geleden gereden en die was toch stukken mooier. Meer off-road en meer technische stukken. Maar naar het schijnt zou de tocht in september meer naar het oude parcours neigen. Dus, tot september dan maar.
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

JASTA wrote:Aan de eerste bevoorrading hoorde ik 920 inschrijvingen maar daar zullen ook de wielertoeristen bij gezeten hebben.
Ik heb het eens nagevraagd aan de aankomst en ze hadden ongeveer een 500 bikers..
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

MoozeMeiske wrote:
MoozeMeiske wrote:ik heb 58 km op mijn teller, 1km misreden naar benden en die lastige km terug naar boven moeten tjolen... #-o

na +/- 10 km viel het mij dan ook binnen wat ik 's morgens vergeten was ... mijn goede benen

proficiat aan de organisatie, zeker present voor de 'winter'toertocht op 14 september (denk ik?) waar er veel privé stukken zullen in zitten en nog wat meer bos! (hebben ze ons toch aan de bevoorrading laten weten)
kzie net dat 14 september een vrijdag is... :roll:
De wintertocht gaat door op 16 september...
biker tino
Mountainbiker

Post by biker tino »

inderdaad een schone toertocht . pittige klimmetjes en soms lange afdalingen . op het einde begonnen de krampe toch te komen .kortom een toffe voormiddag . bedankt organisatie. =D> =D> [/quote]
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Was een vette en redelijk zware tocht. Heb me geen moment verveeld. Twee vriendelijke bevoorradingen gezien. Uitpijling aan de start kon beter (eerst me de janetten weg).
OmaFiets&co
Mountainbiker

Post by OmaFiets&co »

We kunnen ons nauwelijks voorstellen dat dit parcours nog kan verbeterd worden. Proficiat aan de organisatoren! We zijn tegen onze gewoonte in vroeg vertrokken en hebben volop genoten van de ontwakende natuur.
Toevallig op de gevaarlijke afdalingen een aantal quads :evil: tegengekomen.
(55,6 km, avg 17)
Post Reply