paT
U rijdt toch met patten, geen padden?
Blijft leuk ding die spark.
Scott Spark: 9.5kg
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
het blijft nog altijd maar wa plastiek met een beetje houtskool in héJoriss wrote:ik geloof ook eerder in mega-pech dan in kinderfoutjes. Scott maakt al jaren carbon bikes... Ook mijn vorige Strike was echt oersterk, die heeft veel moeten doorstaan. Ik weet ni waarom iedereen zo bang doet over carbon, alsof het kartonnen materiaal is...
'k denk gewoon dat slagvastheid en kerfslagvastheid de grote minpunten van carbon zijn... Iets dat bij het betere offroad werk niet helemaal uit te sluiten is...
Als ge dan massa's geld neer telt voor ne cader dan wilt nie iedereen met dat idee in zijn achterhoofd zitten terwijl 'm zotte kuren doet :)
Misschien is dat de achterliggende reden voor de carbon-angst :)
Ik schrijf hier gewoon een vaststelling neer hé. Heeft niks met "vrees" over carbon te maken. Ik rij zelf met 2 Scott's...dus is het niet de bedoeling om negatieve kritiek te spuien over Scott.
Ik heb oa een Scandium Genius rc20 afgekocht van diene gast. De fiets is mij op het lijf geschreven en wil genen andere.
De Genius was ook ene van de eerste serie. Hij kreeg een fiets met scheve achterbrug en ook een achterdemper die niet lang meeging. De service is uiteraart uitstekend en alles werd vervangen. De fiets marcheerd nu reeds enkele jaren zonder fout.
Nu heeft hij dit dus voor met de Spark. Trouwens is het de derailleurpat die gescheurd is. Komt wel van afdalingen in de bergen, maar daar zou dit ook niet mogen. Maar ja, zolang alles vlot hersteld wordt is er uiteraard geen probleem. 2 andere kerels uit onze club (scale en genius rc carbon) hebben het volgende probleem voor: blaasjes op de kader die begint af te bladeren. Beiden krijgen direct een nieuw kader. In geval van de Genius RC; als er geen meer is , wordt het een Spark. Dat is service!
Nogmaals, buiten de "megapech" die hem blijft achtervolgen blijkt het een staaltje vakmanschap te zijn.
Mijne volgende wordt ook een Spark zulle.
Ik heb oa een Scandium Genius rc20 afgekocht van diene gast. De fiets is mij op het lijf geschreven en wil genen andere.
De Genius was ook ene van de eerste serie. Hij kreeg een fiets met scheve achterbrug en ook een achterdemper die niet lang meeging. De service is uiteraart uitstekend en alles werd vervangen. De fiets marcheerd nu reeds enkele jaren zonder fout.
Nu heeft hij dit dus voor met de Spark. Trouwens is het de derailleurpat die gescheurd is. Komt wel van afdalingen in de bergen, maar daar zou dit ook niet mogen. Maar ja, zolang alles vlot hersteld wordt is er uiteraard geen probleem. 2 andere kerels uit onze club (scale en genius rc carbon) hebben het volgende probleem voor: blaasjes op de kader die begint af te bladeren. Beiden krijgen direct een nieuw kader. In geval van de Genius RC; als er geen meer is , wordt het een Spark. Dat is service!
Nogmaals, buiten de "megapech" die hem blijft achtervolgen blijkt het een staaltje vakmanschap te zijn.
Mijne volgende wordt ook een Spark zulle.
wel: zalige fiets!
maar ik heb misschien eens een rare vraag. Blijkbaar heb jij net zoals ik graag een racy positie. (Ik rijd nog met een hardtail) Maar als je ver voorover gebogen zit, gaat de demper dan nog steeds even goed werken dan als je een iets comfortabelere positie neemt en met al je gewicht op de achterkant zit? Srr voor de mss rare vraag en het antwoord zal wsl zijn dat dit altijd hetzelfde blijft gok ik. Maar ik zou ooit ook eens over willen schakelen op een fully. Vandaar deze vraag.
maar ik heb misschien eens een rare vraag. Blijkbaar heb jij net zoals ik graag een racy positie. (Ik rijd nog met een hardtail) Maar als je ver voorover gebogen zit, gaat de demper dan nog steeds even goed werken dan als je een iets comfortabelere positie neemt en met al je gewicht op de achterkant zit? Srr voor de mss rare vraag en het antwoord zal wsl zijn dat dit altijd hetzelfde blijft gok ik. Maar ik zou ooit ook eens over willen schakelen op een fully. Vandaar deze vraag.
- Joriss
- Mountainbiker
@daelman
de demper werkt prima in zo'n race-houding hoor. als ik echt rechtop ga zitten, dan voel ik em wel wat verder inveren. Maar het is eerst zoeken naar een goeie zithouding, en daarna de demper afstellen naar eigen gevoel. (dus iemand die in race-houding zit zal z'n demper anders afgesteld hebben dan iemand met een freestyle houding)
de demper werkt prima in zo'n race-houding hoor. als ik echt rechtop ga zitten, dan voel ik em wel wat verder inveren. Maar het is eerst zoeken naar een goeie zithouding, en daarna de demper afstellen naar eigen gevoel. (dus iemand die in race-houding zit zal z'n demper anders afgesteld hebben dan iemand met een freestyle houding)
Natuurlijk blijft het allemaal heel als ge gewoon fel doet in de afdalingen. Als het niet tegen drops of trappen kan, kan het ook niet gebruikt worden in de ardennen ofzo.balphydus wrote:wat ik met mijne scale uitsteek, doen er 9/10 zelfs ni me ne fully ALU! drops, srpingen, trappe, kan wel tege wat tege hoor zo een carbon frame ik verschiet er soms zelf van.![]()
ps ik weeg 75 KG
Balphydus
xxx
Het punt is nu net dat ALS ge nekeer een foute slag op een foute plaats krijgt, dat uwe kader om weg te gooien is. Dada 1500 euro... Das veel minder het geval bij alu, de impact weerstand is hier gewoon veel hoger.
Ge zult dus mensen hebben die met het risico kunnen leven, ge zult er ook hebben die dat liever niet doen.