19/05/2007 Grobbendonk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Den jjag
Mountainbiker

Post by Den jjag »

Wij komen morgen ook, men vrouwke en ikzelf, zullen er pas tegen elf uur zijn.
'k Moet eerst nog wa gaan werken :wink: .

Zoals chris vda al zei 20km. single-tracks in het eerste deel en daarna door de bossen van de Kempen (wat vlakkere en bredere zandwegen).
Het kan ook zijn dat ze het aantal km. single-tracks splitsen in twee delen.
In het begin zo 'n 10km. en op 't laatst de rest van de single-tracks.

@ pacer: je volgt de betonbaan (je komt met je MTB over deze baan als je de toertoct doet)naast het militair domein richting Herentals (gaat over in asphalt en dan terug in beton), na het domein links, tot aan het rond punt naast de spoorweg, op dit rondpunt links en dan eerste straat weer links richting Bloso daar vind je het startbord aan het kleine ronde punt. Best nog wat uileg vragen aan de organisatie!
chris vda
Mountainbiker
Location: cannondale scalpel team, cannondale Supersix Evo Hi-Mod, GT Zaskar LTS

Post by chris vda »

@ den jjag
ik volg je richting niet goed. (maar ben dan ook niet goed in aardrijkskunde)

Ik zou volgende zeggen, van het militair domein naar herentals dus.
Daar naar links (1e of 2e, 1e gaat naar een boerderij, die dus niet) en over een bruggetje de weg volgen, bocht naar links en dan bocht naar rechts om op een T te komen (met rechts een kappelletjes)
Daar naar rechts en direct splitsing met terug naar rechts.
Altijd rechtdoor (komt langs camping ozon en manege aan de linker kant) tot over een bruggetje en dan terug een T (recht over de schaatsbaan), daar naar rechts en tot ah rond punt. Daar is het sportcentrum, het vertrek.

Als je rechtdoor rijdt, over de asfalt heb je na 500 m. een bocht naar rechts, in die bocht is er een baan door het bos naar boven. neem die en ga na de afdaling naar rechts. tot einde straat en dan drukke baan naar links.
Daar 500 meter rechtdoor en oversteken naar de watervoort.

Een kleine km op de baan is het rechts-schuin een zandweg en het bos in. (naast een electr. huisje) en dan de pijltjes volgen.

Dan zit je bijna op het parkoers van herentals.

Herentals - Kasterlee : 38 km met 125 hoogtemeters

Ik vertrek met mijn oudste om 10.00 voor zijn eerste mtb tocht.

Prettige tocht alvast aan allen.
kogaboy
Mountainbiker

Post by kogaboy »

bij gebrek aan tijd om zondag te rijden , kom ik deze maar doen :-D
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Wij zijn rond 9u30 daar!
bikertom
Mountainbiker

19/05/2007 Grobbendonk

Post by bikertom »

welle ok rond 9.30 daar.

3action classic : http://www.woew.be
25; 45; 65; 80 & 110km
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

SjoerieMoerie wrote:Wij zijn rond 9u30 daar!
Het was idd de bedoeling om om half 10 hier te starten met ne man of 3-4 maar in mijn geval heeft den alcool van gistere daar anders over beslist #-o #-o
5h goe zat thuis komen is iets te laat als ge om 9h met den auto moet gaan rijden naar nen tt :drunk:
Daarom dus maar verstek gelate ;)

Grtz
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

=D> Goei tochtje int zonneke... Massa's singletracks! Was ideaal om de beentjes los te rijden na Waimes. In totaal (met heen en terugrit bij) had ik een 65km.
the riddler
Mountainbiker

Post by the riddler »

Had ook 65 km, na de 40km en dan het stuk in het militair domein nog een keer. Zalige tocht, goed georganiseerd, ruime bevoorrading voor diegenen die dat belangrijk vinden, niet te veel volk, ze hebben echt wel het maximum uit de streek gehaald. De mannen van Gent zullen de verplaatsing wel de moeite gevonden hebben denk ik. =D>
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

Heb hier de 40km komen doen en dit was PRACHTIG ! Extreem veel singletracks. Ik heb al verschillende keren TT'en gereden op het militair domein maar deze keer hebben ze wel zeeeeer veel singletracks gebruikt. Ook buiten het militair domein hebben ze nog zeer veel singletracks in de bossen gevonden. Dit parcours was echt schitterend. =D> =D>

Ik was nogal laat vertrokken omdat ik niet echt plannen had om deze te rijden, maar het weer zag er zo goed uit dat ik toch goesting kreeg. Ik ben ginder zo rond 10u pas vertrokken waardoor het zeer rustig in de bossen was.

De bepijling en bevoorrading waren in orde. =D>

Nogmaals een dikke pluim voor de parcour-uitstippelaars. =D> =D>
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

Manne wat was dit zalig, super laat vertrokken na eerste festivalavondje van t jaar :drunk:... toch nog kunnen starten om 11u30 en helemaal alleen genoten van de natuur, wat was dat mooi zeg, rustig genieten in singletrail paradijsje...

Super gewoon... gekozen voor korte afstand omdat ik bijna ni geslapen had en nog wat ga werken...

Ook nog bevoorrading meegepikt, en ik dacht dat de leuke trails toen wel gedaan zouden zijn maar nee hoor, weeral draaien en keren.

Weer wat last van de knie maar rustig gereden en de medicatie begint toch te werken.

Morgen nog Waver en dan weekje rijden in de Ardeche!

Super tochtje, zalig genoten, toffe organisatie, volgend jaar in agenda!
Post Reply