Inderdaad, zelf vond ik de route 3 van Houffa ook een beetje tegenvallen.
Geduchte concurrenten zijn voor mij; aywaille, Ondenval, Theux, Coo
Mss zelf Voeren.
Pittig parcours vind ik Gulpen (NL). Maar dit is te kort. Tenzij je een combi maakt met een ander in die streek.
Houffalize
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
-
ClassicDriver
- Mountainbiker
Mooi verslagje.. mooie fotos ook. Hoewel ik mijn twijfels heb bij de geclaimde afdaalsnelheid van 50km/h direct achter de viaduct naar beneden... daar zal de teller weer wat optimist geweest zijn vrees ik.
De klim daarna is te doen, mits de krachten wat te spreiden (en over diene ene losse kei daar beneden te springen). Ik vindt diene lange klim op de 6 (die begint op de N860à eigenlijk nog moeilijker.
Dat de rode 3 wat overroepen zou zijn... misschien wel, maar dat komt vooral omdat er een paar langere stukken asfalt en beton tussen zitten, denk ik. Maar als je er eens aan denkt aan welke mooie plaatsjes waar je allemaal voorbij komt zonder eigenlijk de tijd te nemen ervan te genieten (zoals dat magnifieke bos na het riviertje).
De klim daarna is te doen, mits de krachten wat te spreiden (en over diene ene losse kei daar beneden te springen). Ik vindt diene lange klim op de 6 (die begint op de N860à eigenlijk nog moeilijker.
Dat de rode 3 wat overroepen zou zijn... misschien wel, maar dat komt vooral omdat er een paar langere stukken asfalt en beton tussen zitten, denk ik. Maar als je er eens aan denkt aan welke mooie plaatsjes waar je allemaal voorbij komt zonder eigenlijk de tijd te nemen ervan te genieten (zoals dat magnifieke bos na het riviertje).
In september zijn we van plan om met onze club nog eens zinnens om er een week-end op uit te trekken.
formule van vorig jaar die zeer in de smaak viel
vrijdagavond of zaterdagmorgen(keuze voor de late werkenden)vertrokken richting Neerijse Huldenberg en op een gezellig kampingsken onze tentjes gezet.(camping berg en dal)
Vrijdagavond:kampvuurken met biertje;
zaterdag: Bepijlde tocht in de vm van +/- 55 km gereden.(streek,zoete waters)
na eten (bokes op camping)nogmaals eenbepijlde tocht van 45 km
s avonds BBQ met aansluitend kampvuurken en bierkes.
Zondagmorgen: toerke van 40 km onder leiding van lokale MTB er die ons het schoonste van zijn streek liet zien.(collega van werk).
namiddag: met zn allen gaan eten in een plaaselijk taverneken, afbreken van de tentekes en huiswaarts keren.
IEMAND AANRADERS OM OP GELIJKAARDIGE MANIER OP WEEK-END TE GAAN. Laat het weten. Ardennen??? hadden houffalize in gedachten?
Iemand die daar een tof campingske weet??
Hroeten http://www.strafinbergaf.be/fotos/2006- ... index.html (fotos van vorig week end)
formule van vorig jaar die zeer in de smaak viel
vrijdagavond of zaterdagmorgen(keuze voor de late werkenden)vertrokken richting Neerijse Huldenberg en op een gezellig kampingsken onze tentjes gezet.(camping berg en dal)
Vrijdagavond:kampvuurken met biertje;
zaterdag: Bepijlde tocht in de vm van +/- 55 km gereden.(streek,zoete waters)
na eten (bokes op camping)nogmaals eenbepijlde tocht van 45 km
s avonds BBQ met aansluitend kampvuurken en bierkes.
Zondagmorgen: toerke van 40 km onder leiding van lokale MTB er die ons het schoonste van zijn streek liet zien.(collega van werk).
namiddag: met zn allen gaan eten in een plaaselijk taverneken, afbreken van de tentekes en huiswaarts keren.
IEMAND AANRADERS OM OP GELIJKAARDIGE MANIER OP WEEK-END TE GAAN. Laat het weten. Ardennen??? hadden houffalize in gedachten?
Iemand die daar een tof campingske weet??
Hroeten http://www.strafinbergaf.be/fotos/2006- ... index.html (fotos van vorig week end)
Het heeft sinds gisteren niet meer geregend in houffa. Maar, aan de feedback van de plaatselijke bikers te horen, kan je toch maar beter modderbanden opleggen!
Vooral het stuk aan de rivier op het begin van de 6 is zeer modderig.
Ook opletten voor boomwortels!!!! Vooral op de 6 en op het einde, aan de fosse d'outh.
Op de 3, 4 en 6 ook in het begin veel smurrie en sporen van de bosbouwmachines (enkel eerste deel). Spatborden meenemen.
Vooral het stuk aan de rivier op het begin van de 6 is zeer modderig.
Ook opletten voor boomwortels!!!! Vooral op de 6 en op het einde, aan de fosse d'outh.
Op de 3, 4 en 6 ook in het begin veel smurrie en sporen van de bosbouwmachines (enkel eerste deel). Spatborden meenemen.