Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
ClassicDriver
Mountainbiker

Post by ClassicDriver »

Inderdaad, zelf vond ik de route 3 van Houffa ook een beetje tegenvallen.
Geduchte concurrenten zijn voor mij; aywaille, Ondenval, Theux, Coo
Mss zelf Voeren.
Pittig parcours vind ik Gulpen (NL). Maar dit is te kort. Tenzij je een combi maakt met een ander in die streek.
mfhanske
Mountainbiker

Post by mfhanske »

Het zit er alweer op ons weekend in houffa.
het weer zat mee en het vakantiehuisje was super, het lag in de ol fosso d'outh dus vlakbij de routes.
het verslag van het weekendje incl. foto's zijn te lezen op onze site.
gr hans
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

Mooi verslagje.. mooie fotos ook. Hoewel ik mijn twijfels heb bij de geclaimde afdaalsnelheid van 50km/h direct achter de viaduct naar beneden... daar zal de teller weer wat optimist geweest zijn vrees ik.
De klim daarna is te doen, mits de krachten wat te spreiden (en over diene ene losse kei daar beneden te springen). Ik vindt diene lange klim op de 6 (die begint op de N860à eigenlijk nog moeilijker.

Dat de rode 3 wat overroepen zou zijn... misschien wel, maar dat komt vooral omdat er een paar langere stukken asfalt en beton tussen zitten, denk ik. Maar als je er eens aan denkt aan welke mooie plaatsjes waar je allemaal voorbij komt zonder eigenlijk de tijd te nemen ervan te genieten (zoals dat magnifieke bos na het riviertje).
jon snow
Mountainbiker

Post by jon snow »

Vanaf maandag zit ik een midweek in Houffalize. Ik wou hier effe informeren naar de toestand van de routes. Is het al herschapen in een mudfest door het weer van de laatste twee weken, of heeft de droogte van april voor een goeie buffer gezorgd? Alle info welkom.
mitsy
Mountainbiker

Post by mitsy »

In september zijn we van plan om met onze club nog eens zinnens om er een week-end op uit te trekken.
formule van vorig jaar die zeer in de smaak viel
vrijdagavond of zaterdagmorgen(keuze voor de late werkenden)vertrokken richting Neerijse Huldenberg en op een gezellig kampingsken onze tentjes gezet.(camping berg en dal)
Vrijdagavond:kampvuurken met biertje;
zaterdag: Bepijlde tocht in de vm van +/- 55 km gereden.(streek,zoete waters)
na eten (bokes op camping)nogmaals eenbepijlde tocht van 45 km
s avonds BBQ met aansluitend kampvuurken en bierkes.
Zondagmorgen: toerke van 40 km onder leiding van lokale MTB er die ons het schoonste van zijn streek liet zien.(collega van werk).
namiddag: met zn allen gaan eten in een plaaselijk taverneken, afbreken van de tentekes en huiswaarts keren.

IEMAND AANRADERS OM OP GELIJKAARDIGE MANIER OP WEEK-END TE GAAN. Laat het weten. Ardennen??? hadden houffalize in gedachten?
Iemand die daar een tof campingske weet??

Hroeten http://www.strafinbergaf.be/fotos/2006- ... index.html (fotos van vorig week end)
.:Roel:.
Mountainbiker
Location: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Post by .:Roel:. »

hey,

ik wil dit weekend naar Houffa afzakken, enige info over de toestand ginder?
Na het modderbad van gisteren in Waimes zou een beetje stof geen kwaad kunnen [-o<
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

Het heeft sinds gisteren niet meer geregend in houffa. Maar, aan de feedback van de plaatselijke bikers te horen, kan je toch maar beter modderbanden opleggen!

Vooral het stuk aan de rivier op het begin van de 6 is zeer modderig.

Ook opletten voor boomwortels!!!! Vooral op de 6 en op het einde, aan de fosse d'outh.
Op de 3, 4 en 6 ook in het begin veel smurrie en sporen van de bosbouwmachines (enkel eerste deel). Spatborden meenemen.
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

WorkZ
Mountainbiker

Post by WorkZ »

Gisteren in Houffalize gaan rijden, voormiddag nr3 gedaan, en de namiddag nog nr6. Vond 't best mooi, mooie technische stukken, helaas soms ook beetje te veel weg tussen idd. 't Was vettig, maar goed te rijden. Trouwens de hele dag droog gebleven :wink:
Supra
Mountainbiker
Location: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...

Post by Supra »

Kan je het wb parcours ook permanent rijden?
sorry als het hier al ergens staat, ma heb geen zin om 19 pagina's opnieuw te lezen...
Post Reply