Les Cimes de Waimes 17/05/2007

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Timme
Mountainbiker

Post by Timme »

Wij met twee man de 48km gedaan. 2 andere maten de 70km.
Had uiteindelijk toch voor NN/NN gekozen en was een goede keuze vond ik zelf. Menne maat reed met NN/RR en was iets minder met al die modder. Technisch klimmetje spijtig genoeg te voet moeten doen (stuk waar dat het +-40cm breed is met vééél wortels en afgrond(je) naast de weg. Ook de skipiste ben ik opgereden (een dikke bravo voor mezelf).
Slechts één keer gevallen tegen 2 km/h :oops: (smerige slijkstrook uiteraard)

Daarna nog van een lekkere Leffe genoten.

Grtz
Tim
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Uitslag staat online op ChronoRace.
Ik ben 220ste algemeen geworden en 8ste junior.
Misschien had ik gisteren beter niet gaan trainen en vandaag een tandje zwaarder gereden :wink:
knef
Mountainbiker

Post by knef »

Slechts 3 weken terug beginnen rijden. Vandaar mijn doel:
uitrijden en niet laatst eindigen. Is me ook gelukt :-D
Enkel heeft die klote chip mijn aankomst niet gemeten :evil:
Ik was er op 5u29 vlak voor rijder #473. Moest dus eigenlijk 316e zijn, nu dnf .. snif snif
Twas m'n eerste chrono, dus wist niet goed wat er aan de hand was.

+ geen lekke band (xcr a/t)
+ zalig parcours
+ paar forumleden gezien
+ slechts een paar schuivers zonder gevolg

- tussen 2e en 3e bevoorraading gewoonweg teveel bagger
- remblokken volledig afgesleten

volgend jaar sneller 8)

edit: ow ja bril op puntje van m'n neus gezet en er zo net over gekeken. meeste spatten werden tegen gehouden en zicht was nog net doenbaar.
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

Iegienie wrote:en ik heb me dan weer kostelijke geamuzeerd...
Ja dat kon je al zien voordat je gestart was...
Image
Roeki
Mountainbiker

Post by Roeki »

Iegienie wrote:en ik heb me dan weer kostelijke geamuzeerd...

gestart met een bang hartje, maar het bolde precies vrij goed. Eerste uurtje dan toch. Daarna ging het alsmaar bergaf, ze staken me à volonté voorbij. Ik had dat dus wel verwacht, want was helemaal niet gerecupereerd van de voorbije trainingen. Me dan maar in "bolle-modus" gezet, en lekker aan het bollen. Twas dan ook geen beetje koud, wel een beetje nat en een beetje muddy. Maar de Python gaf eigenljik maar op één hellingetje een probleempje. Het landschap was fantastisch, de track ook. Wat een zalige rit. Er stak me regelmatig iemand voorbij, maar er stond al evenveel volk aan de kant me pech.
Tot aan die technische passages aan de warche. ik moest effe afstappen, en merkte tiens, dat achterwiel sleept ipv draaien, wasda ? Ik kijk er effe naar, en het zat op dat moment dus MUURvast. oesje... kwist niet goed wat het was, de as ? de remmen ??? verder naar beneden gesukkeld, wiel eruit gehaald, en de remblokken onder water gestoken, ahaaa... metaal op metaal... khad gisteren de cylinders wat willen kuisen, maar dat was precies niet goed gelukt, één cylinder zat helemaal uit, de andere zat nog helemaal in. Geen beweging meer in te krijgen. na effe stappen met de vlo op de rug, viel mijnen frank : wiel eruit halen, remblokken helemaal naar binnen duwen, en dan zou het wiel vrij zijn, en kan ik binnen rijden. Koen Van Tendeloo had net hetzelfde probleem, en aan de eerste baanoversteek hebben ze ons dan opgepikt, en zijn we door de organisatie naar de start gebracht. Waar we ons konden laven aan een goede douche, een ferme leffe en een gratis spagetti.

En toch vond ik het dus een fijn dagje. mechanische pech is mechanische pech. Niks aan te doen.
Ha da was den Iegenie die daar stond, samen met mijne maat de Sisse. Die dacht ook da zijn blokken volledig weg waren maar heeft dan toch kunnen uitrijden. Ik was die zot die zijne fiets in de Warche ging leggen om even af te spoelen :-D . Voor de rest een schitterende dag gehad, géén enkel technisch probleem, alles schakelde perfect en niet gevallen =D> .En da met ne splinternieuwe fiets, ne serieuzen doop geweest voor da beestje. 203 algemeen en 35ste bij de M2, ikke content. En ja een super organisatie. =D> =D> =D> =D>
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

ik heb net mijn tijd gezien: 259ste in 4h57
niet slecht als je bedenkt dat ik vorige zondag in Theux de 60km niet eens klaar kreeg (45 gekozen toen)
volgende wordt die tocht met die 5 kastelen in Mazy, hopelijk gat het dan nog iets beter :)
toops
Mountainbiker
Location: Orbea custom: X0-XTR-Hope mono mini-DTSwiss-KMC Gold

Post by toops »

na een half jaar men fiets niet meer te hebben aangeraakt, 2 weken geleden beslist om samen met knef deze marathon te rijden...
298ste plaats met een teleurstellende tijd van 5u16min.
Modder was hel, had achteraan NN 1.80 --> geen goede keuze [-X , prachtig parcours, mooie technische stukken, veel forumleden gezien.
Volgend jaar betere tijd! Maar ik ga zeker terug!
Last edited by toops on Fri 18 May 2007 21:05, edited 1 time in total.
Buffalo mtb
Mountainbiker

Post by Buffalo mtb »

Vond het een héél mooie tocht en vond het overal toch nog goed te doen: alleen dat ene stukje na de skipiste was beetje héél erg stoempen vond ik :evil:

Ik was redelijk goed gestart maar kreeg op de 2 beklimming ongeloof veel last in mijn bovenbenen, weet ook niet vanwaar dit voorkwam, even langs de kant moeten rusten en beetje stretchen en daarna goede benen terug gevonden en steeds zachtjes aan kunnen opschuiven. Alleen had ik het laatste stuk (na de skipiste) zwaarder verwacht en had ik op het einde toch nog beetje te veel overschot, moest dus rapper gekund hebben. Maar allee was 43e met 3 u36 ofzo en vind dit toch nog redelijk meevallen.

Vriendelijke groeten
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

nebraz M/29j. wrote:T'staat vast. Vanavond vertrekken we naar Waimes. :bounce:
Ben wel wat ziekjes maar we geraken er wel door.
Gisteren de chrono gereden en ondanks de zware parcours en mijn halfbakken gezondheid mij prima geamuseerd. De doelstelling was om deze uit te rijden wat me ook gelukt is. Volgende keer met een betere gezondheid en fysiek moet het lukken om binnen de 4uur binnen te zijn.

Wat de organisatie betreft. Het was gewoon van begin tot einde af. Ik heb dan ook geen enkele opmerking over dit evenement.

Proficiat Waimes en tot volgend jaar.
=D> =D> =D> =D> =D>
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

met zo ne velo en zo jong,da kan ni moeilijk zijn
knipoogje
Post Reply