jumps: als je op de middenplaats staat (weetje waar?...) dan kun je rechts 2 grote afdalingen pakken, kom sneeel aan en je gaat zeer hoog! ook daar rechts is er een jump met daarna een drop en een landing in zand..(volg je nog? ) ook links zijn er jumpjes gemaakt (kleine wel... )
Bericht aan allen: Het is al veel gebeurt dat we jumps bouwen en dat enkele ******** die dan compleet ruïneren, vinden jullie dat leuk ofzo? Stop ermee, laat toch enkele bikers ervan genieten, er zijn daar paadjes genoeg als het je niet aanstaat!
Is de spot in Brakel-Flobecq al vermeld? Aan de mast van het Amerikaanse leger. Daar liggen een paar jumps, een soort put midden in het bos die je kan gebruiken als een ramp, ook een paar kombochten gemaakt. Misschien rij ik zaterdag eens tot daar. Zal dan wat foto's nemen en hier eens posten.
Verder is er nog een stukje boven aan de klim van La Houppe. Aan de café's links indraaien, ligt een klein stukje van zo'n 4m hoogteverschil waar ik met mijn hardtail niet naar beneden durf.
Iets verder voorbij de tennisclub links naar beneden ligt een leuke afdaling om echt op snelheid te doen. Niet speciaal technisch maar gewoon lekker knallen door de bochten.
Rechts in Brakelbos liggen er ook veel mooie stukje met trapjes en boomstammen, maar dat is enkel voor voetgangers toegankelijk. Soms passeer ik daar wel eens en als ik zie dat er niemand aan het wandelen is rij ik eens langs daar over. Leuk om wat te spelen en techniek te oefenen.
Verder weet ik ook nog het bosje in Melle, is meer voor dirtjump en BMX. Met een gewone MTB kan je er maar een paar jumps doen, maar toch leuk genoeg om een uurtje te amuseren.
ik ben al zeker een maand aan het zeggen dat ik daar aan die mast in het bos van flobecq eens ga gaan rijden maar tis er nog altijd ni van gekomen.
hopelijk paseert de tt van opbrakel langs daar, dan kan ik de omgeving nog eens bezien en als het de moeite is kom ik nog eens weer met mijn fully om dat potentieel uit te testen.
ik gan zaterdagavond eens tot ginder als iemand goesting heeft om mee te komen verkennen. +- 7u30
vandaag nog eens naar flobecq geweest en wat pics genomen.
warning
dropke
kombochtjes
en een mini jumpke, zaterdag avond hadden we hem wat bijgewerkt en vandaag was hij al voor een deel afgebroken
er is wel wat potentieel om nog wat jumps en drops te maken.
in een ander deel van het bos zijn er ook wat drops van 50 cm tot een 3 tal meter hoog. en wat technische stukskes vol wortels
nee nee wss wa gasten die er niet over durfden en de top weer hebben platgestampt, er waren redelijk wat sporen van fietsen die gewoon over de bult reden, maar niet sprongen.