17/05/07 La Wissantaise (Fr.)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
ostendbiker
Mountainbiker

Post by ostendbiker »

alè terug thuis ,rond de 90 km mijn inzinking gehad ,maar toch de ganse rit gereden ,was maar sullig ritje de helft was bergaf
wasel eens echt mtbiken hè
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

ostendbiker wrote:alè terug thuis ,rond de 90 km mijn inzinking gehad ,maar toch de ganse rit gereden ,was maar sullig ritje de helft was bergaf
wasel eens echt mtbiken hè
Amaai, als gij op zo'n "sullig ritje" na 90km een inzinking krijgt is ook gene vetten me u hé. :roll: #-o
Ik heb genoten van de rit. En volgens mij was hij zeker zwaar genoeg. Achterna nog een lekkere leffe met BBQ (merci hé gasten)
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

wij zijn met een delegatie steenbakkers gestart... We schreven ons in voor de 90 km maar kozen uiteindelijk voor de 70 km...
Daar leken pijltjes plots onvindbaar... Uiteindelijk dan toch voor de 90 km gegaan en wat verder afgeslagen... We hadden er uiteindelijk 85 op de teller...
Schitterende bikestreek, mooi parcours, heeeeeeeeeel weinig verhard, goede bevoorradingen...

Enig minpunt was dat één van de steenbakkers met de "bezemwagen" (die er pas was na een uur wachten.. #-o) naar de start terug moest door een valpartij en een beschadigde knie...

Op het einde nog Jocca tegen gekomen die blijkbaar ook aan het einde van zijn latijn was!

Volgend jaar zeker weer van de partij...

Volgens de Polar uiteindelijk 1655 hoogtemeters op die 85 km... niet niks dus voor een "sullig" ritje... :wink: #-o
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Zo,onze thuiskomt is ook weer een feit maar eerst eens graag terugblikken.Deze morgen gestart in groep en met forumbikers.Vooraf met de gedachten van 60 of 80 km te doen.Eenmaal aan de inschrijving bleek dit 70 of 90 te zijn.Uiteindelijk het merendeel van de rit met Katrien20 en Filiberke gereden en gekozen voor de 70 km die er 76 waren.Heel voldaan terug de weide(parking) opgereden en daarna de rest van de forumbikers opgewacht.Vervolgens een heerlijke Vlaamse kermis-aprés gehouden met alle mogelijke forumbikers.Om 17u terug huiswaarts vertrokken.

Tots slot een dikke proficiat aan allen die de rit tot een goed einde hebben gebracht.In het bijzonder klein plateautje (38 km) en Katrien 20 (76 km) =D> =D> ,De die-hards Kenny en Jocca die er 107 hadden =D> =D> =D>,en ook voor de reste. =D> =D> =D>

Ook een aangename kennismaking met de TETters uit Torhout.(Hopelijk zijn jullie nu ook van hetzelfde gedacht)

En ook alle forumbikers die erbij waren en er voor mij een prachtige dag hebben van gemaakt alsook een hele leuke gezellige apres met een heerlijke BBQ.

Ben blij dat de leegte (Wissantaise) in mijn MTB-palmares is opgevuld.
Wat dit is toch echt wel de moeite.De mannen die deze verplaatsing nog niet hebben gemaakt moeten dit zeker eens doen.De Wissantaise moet je eens beleefd hebben.

Ik ga zeker volgend jaar terug.

Bedankt gasten en tot de volgende.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Deze morgen in alle vroegte naar Wissant vertrokken. Zoals wel te verwachten was gezien de aantrek van deze topic, heel wat Belgen, maar ik had de indruk dat zeker de helft van de mensen aan de start Nederlands spraken. Op de grote afstanden was dat al 3/4!

Volgens mij een ander parcours dan vorig jaar. Er zaten gelijke stukken in, maar ook heel wat stukken die we toen zeker niet gehad hebben. De toch was zoals verwacht een aaneenschakeling van boerenslagen (soms met de nodige modderlaag), grintwegen, wat asfalt (of restanten ervan) en zelfs wat boswegeltjes. Het kabbelende beekje van vorig jaar was helaas verdwenen. Maar even belangrijk dan deze ondergrond was uiteraard het aantal hoogtemeters. Bijna niks plat, enkele serieuse hellingen - een drietal waren voor mij niet te doen -, wat pittige afdalingen (de bruine-zeepafdaling was er wel wat over) en verschrikkelijk veel vals plat. Gezien de conditie heel wat minder is dan vorig jaar dan ook maar wijselijk voor de 90 gekozen (en twee kleinere stukjes afgesneden :oops: ).

Met een grote groep forumbikers en andere Belgische bikers vertrokken. Die groepsstart is wel niets voor mij. De eerste kilometers toch vaak gesakkerd toen ik wat in de problemen kwam door de drukte, maar na nog geen 10km was de drukte plots weg. Jocca, Slijkcrossertje en Kenny gingen voor - een snelle - 105 =D> en liepen al snel uit. Uiteindelijk bij de splitsing 70-90 samen met Traxer en GP die laatste gekozen, terwijl de rest de al even zware 70 zou aansnijden. Ook nog een tijdje met Grote Tetter en een ploegmaat gereden, die wellicht blij was dat hij Wissant terug zag. Toen de zon er doorbrak, hadden we een fantastisch zicht, zelfs op de 'white cliffs of Dover'. :bounce:

Bepijling was op zich goed, bevoorradingen zeer goed, alhoewel er op de 105 mss eentje meer mocht zijn. De après was er eentje in de zon en met de mini-BBQ van VTPP'tje en VTT'tje ééntje uit de duizend, waar we toch nog enkele uren hebben samengezeten. 8)

@ VTT'tje, VTPP'tje, GP, KP, Scubaluc, ...: bedankt voor de après
@ alle medebikers: bedankt voor het gezelschap, en dan vooral aan Traxer en Grote Plateau, die zich aan mijn tragere tempo hebben aangepast. Toen ik na 60km een dipje - nu ja, zeg maar dip - kreeg, was het leuk om niet helemaal alleen in een onbekende streek vol hellingen te zitten.
@ Gelmir (steenbakkers): veel beterschap en hopelijk geen langdurig letsel!
gonewild
Mountainbiker

Post by gonewild »

Een sullig ritje, ik heb nog nooit zo afgezien , een iets mindere dag dat wel maar aan het klimmen leek geen einde te komen.

Ben gestorven op het klimmetje langs de autostrade,
ik had 98 km op de teller
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

gonewild wrote:Een sullig ritje, ik heb nog nooit zo afgezien , een iets mindere dag dat wel maar aan het klimmen leek geen einde te komen.

Ben gestorven op het klimmetje langs de autostrade,
ik had 98 km op de teller
Te begrijpen, dat stuk bolde voor gene meter. Op dat moment vroeg ik mij (heel eventjes maar) af waar ik mee bezig was (maar die gedachte was even rap weg als hij gekomen was ze :wink: ) :lol:
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Bedankt forumbikers voor het prima gezelschap, onderweg en nadien. =D> =D> =D> Merci à l'organisation pour cette randonnée superbe. =D> =D> =D>
Dit is eens wat andere koek dan wat we in (west) vlaanderen gewoon zijn. Mountainbikeplezier 'pur sang'. Oké, 'la montagne du savon noir' - ofte de glibberberg - was kantje boordje, zeker de afdaling. Dit kan echter ook door de weercondities komen. De 'klimwandeling' door de bloemetjes bracht ons ook echt 'back to basic'.
Mannekes, als je echt wilt biken moet je dit eens doen. Zorg echter wel voor een prima conditie want het is niet van de poes.
Na het aanschouwen van 'l angleterre' vanaf de franse kant met een fantastisch gevoel terug thuiswaarts, waar madam traxer opmerkte: ge ziet er 10 jaar ouder uit....
En toch ga ik volgend jaar terug. 8)
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

ben ook terug ...
leef nog juist ...
3 hersencellen werken nog ... (eentje voor mijn linkerbeen, eentje voor mijn rechterbeen en het ander om recht te blijven - ademen doe ik omdat het een noodzaak is ...)
moe ...
kapot ...
vol met slijk ...
pff 't was lastig ...

Nee (allé eigenlijk ja) ... het was lastig ... deze morgen vol goede moed vertrokken naar wissant na een veel te korte nachtrust ... tot op 10 min voor het vertrek regen gehad en dan plots alls droog en dit zou ook zo blijven ...
De toon werd meteen gezet met de eerste (vrij lastige klim) en dit was een voorloper voor de rest van de dag ... Het parkoer was indd zeer verschillend bij dat van vorig jaar (vorig jaar was er amper bos en nu was het eerste deel constant bos). Net na de 2e bevoorrading de forumbikers een beetje ongewild achtergelaten en een eind samengereden met raketmannen, daarna begon ik was overmoedig te worden ... en koos ik voor de 105 km (ging oorspronkelijk voor de 90 gaan), net voor de 2e bevoorrading (was toen al een eindje met Kenny en co aan het rondbollen) begon ik honger te krijgen (eigenlijk al een eindje) dus besloten met hen om een tussenstop in te lassen, hadden we geweten dat de bevoorrading een eindje verder was had ik dit niet gedaan. Na de 2de bevoorrading nog een aantal pittige klimmetjes en afdalingen gedaan. Rond kom 70 begon mijn pijpje uit te doven, en tegen dat we aan de laatste bevoorrading waren was het pijpje zo goed als volledig uit, daar wat cola zitten drinken en hop we waren terug weg ... de laatste 25 km waren op karakter en heb ik mijn pijp en al beginnen op te roken. De laatste kilometers gingen dan terug beter, mede omdat het pakoer ook beter begon te bollen, maar de hoge snelheden waren er niet bij.

Al bij al zeer tevreden over mijn prestatie vandaag, de eerste keer sinds ik ga biken dat ik zoveel kilometers rij (106,5), mijn max stond nu om 102 km en dan nog op een zwaar en modderig parkoer ... kga mijzelf een dikken pluim geven :bounce: :bounce:
Tijdens de tocht geen noemenswaardige krampen gehad, enkel had ik wat stijve benen naar het einde toe ...

Een sisietochtje was dit zeker niet, en sullig al zeker niet ... (dan moet je maar de 105 rijden, kan je de laatste 15 km te voet afleggen ...)

Dit vond ik naar mijn bescheiden mening een van de mooiste tochten die ik tot nu toe heb gereden, veel mooier dan vorig jaar toen we meestal op gravel wegen moesten rijden (zoals de laatste kilometers).

Daarna nog een fantastische après gehad met de forumbende, een drankje en hapje later was ik tiptop terug (of ik liet het toch uitschijnen :lol: ). Het was een après uit het boekje en waar ik nog lang met veel plezier zal op terugdenken. Bij mijn aandkomst afgevlagt door VTT peepeetje en ontvangen op gejuig al reed ik een wedstrijd :P

Nu nog een goei bakske friet eten en de dag is perfect geweest voormij.

Voglend jaar staat deze met stip op de agenda, en gaan we terug de groten doen é
simply red
Mountainbiker

Post by simply red »

Vandaag eens vroeg uit de veren om Wissant te verkennen.De eerste bergop viel nogal zwaar , Maar naarmate de mooie vergezichten kreeg ik er meer zin in.Het is een droom die werkelijk werd. THANKS voor de schauffeur.Een dagje puur natuur
Post Reply