Les Cimes de Waimes 17/05/2007

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

ik ben er vandaag ok geweest en heb mij ongelooflijk geamuseerd, die technische stukken vond ik wreed plezierig (zowel bergop als bergaf) en ik ben tegen mijn verwachtingen ook bovengeraakt op de skipiste, nochthans stond ik halfweg even te voet door een stuurfoutje

het enige wat ik met dit weer niet zo geestig vond waren die zwempartijen door die riviertjes, een enkele keer is da wel es leuk, maar zo een poaar keer was er toch te veel aan vond ik
toch een paar keer serieus kou gehad onderweg
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

boomwortels,modder,brugskes,orkestjes,nen hoornblazer aan de bevoorrading,spaghetti.waar vind je dat nog?juist,in waimes!
ondanks mijn tegenpruttelende derrie,komerende madammen aan de voet van een helling,tegen-mekaar-fietsende toeristen toch nog heelhuids zonder remmen aangekomen
fantastisch goed georganiseerd,nergens moeten wachten om over te steken CHAPEAU
één minpuntje,te lange wachttijd bij de fietsenafspuitstand,ik had daar megabangelijk kou
next year again!
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Hello "mede" modderratten

Waimes heeft een "emotionele" betekenis voor mij. Was vorig jaar mijn eerste marathon. O, wat had ik uitgekeken naar deze de laatste weken! Alle weerberichten die ik maar kon vinden spraken weinig goeds. Nu...ik zeg: zonder modder en regen...geen echte "Cimes de Waimes"
Ik wou mijn tijd verbeteren en heb dat ook gedaan met bijna 1uur15min...hihi. Een mens zou na een jaartje vergeten hoeveel boomwortels er liggen langs het parcours daar. Nog efkes iegienie gezien voor Ovifat. Spijtig van de pech, want je hebt "the swamp" gemist!
(Nogmaals, proficiat met de Sorpetal! )

De eerste 40 km gingen vrij vlot. Bovenop de skipiste zag ik een ouwe bekende...de man met de hamer. Die kan daar hard meppen zeg. Daarna veel te veel mensen laten passeren naar mijn gedacht...maar....op is op. Kan niet goed tegen de combinatie regen en koude. Met een relatief goedkoop regenvestje kan je niet veel aanvangen in Waimes.
Voor één keer niet gevallen op een marathon en dit met droog-weer-banden. (maar met zeer weinig druk)

Al wie zou mopperen over de modder tijdens, ook weer, deze iditie: je kon het wel weten hé
Is mijn 5de M@Z rit dit jaar en heb deze ervaren als de "eerste" marathon van het jaar. En t'is ook maar 70 km hé, maar wat voor km'ers....

Prachtig, subliem, hemels....maar ook een beetje de hel. Voor mij de meest technische rit van het jaar. Ik heb me geamuseerd als een kind die naar Plopsaland mag!
Dikke proficiat aan de sympatieke organisatie van GloumVTT!

Volgend jaar zeker terug. Weer of geen weer.

GreetZ,
DdT

PS: palmboy, ook meer als een uur de tijd verbeterd! :P
205de plaats dacht ik, met zo'n 4.30 a 4.35uur. (vorig jaar 5.45uur :oops: )
Last edited by DdT on Thu 17 May 2007 21:03, edited 1 time in total.
race duck
Mountainbiker

Post by race duck »

Palmboy wrote:Ben er ook geraakt. En sneller als verleden jaar: 1u07' sneller :bounce:

En had ik geen schakel- en kettingproblemen gehad dan zou het nog beter geweest zijn... Gripshifts zijn geen goed idee in deze omstandigheden.

Ah ja, ik heb iemand ten val gebracht. Waarvoor mijn excuses. Bij het opspringen ben ik van mijn pedaal geschoven waardoor ik mijn zadel vol in mijn k****n gekregen had. Ik moest eventjes gaan zitten en daardoor is er iemand tegen mijn fiets terecht gekomen en gevallen is. Mijn oprechte excuses hiervoor, ik hoop dat het niet al te erg was. Ik ben na een paar minuten bekomen toch kunnen verder rijden :drunk:
Wel , Palmboy, dat was ik dus, Race Duckie. Vond het wel grappig dat je aan mij vroeg 'pijn gedaan', terwijl jij daar aan jouw 'je-weet-wel' de schade stond op te nemen.
Man, man... wat was dat vandaag met die modder... 't was er toch wel iets over, vond ik, maar toch nog fysiek vrij fris aan de aankomst geraakt.
sennevb
Mountainbiker

Post by sennevb »

hier ook lek gerede, vork naar de haaie, knotst gelijk zot (maja, was te verwachten he
goedkoop vorkje en dan daarmee in de ardenne)
dan probs me den derailleur sprong verschillende keren van de casette (denk da derailleur ne tik heeft gehad)
ben 6u onderweg geweest, veel pech gehad en ook ni echt gewend in de ardenne te rijde, rijd normaal 1 toertochtje per week :)

da stuk rond de warche (denk toch da da daar was) vond ik redelijk zwaar
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Wij zijn vandaag ook geweest. Echt een super parcours! 8) :-D Jammer van de vele regen, maar dat heeft de pret zeker niet gedrukt :lol: De Michelin XCR A/T's waren de perfecte keuze 8)
Sommige delen waren vrij technisch, maar zeker goed te doen, al was het wel opletten met de vele gladde stenen. De fanfare bovenaan de skipiste was geweldig :lol: Helaas konden we pas vrij laat starten, vandaar dat we de 48km gedaan hebben. De afstand was zeker geen probleem, nog meer dan power genoeg aan de meet :drunk: De afwezigen hadden ongelijk #-o Volgend jaar zeker opnieuw =P~ :-D
Roeki
Mountainbiker

Post by Roeki »

Palmboy wrote:Ben er ook geraakt. En sneller als verleden jaar: 1u07' sneller :bounce:

En had ik geen schakel- en kettingproblemen gehad dan zou het nog beter geweest zijn... Gripshifts zijn geen goed idee in deze omstandigheden.

Ah ja, ik heb iemand ten val gebracht. Waarvoor mijn excuses. Bij het opspringen ben ik van mijn pedaal geschoven waardoor ik mijn zadel vol in mijn k****n gekregen had. Ik moest eventjes gaan zitten en daardoor is er iemand tegen mijn fiets terecht gekomen en gevallen is. Mijn oprechte excuses hiervoor, ik hoop dat het niet al te erg was. Ik ben na een paar minuten bekomen toch kunnen verder rijden :drunk:
Gripshifts zijn wel goe, met goei handschoenen. :-)
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Roeki wrote:

Gripshifts zijn wel goe, met goei handschoenen. :-)
Idd, met de gripshifts geen last gehad. De v-brake's daarentegen kwamen wel te kort op de afdalingen icm die nattigheid en slijk. (ofwel rem ik te laat :-) )
Vond het ook een prachtig parcours, alleen spijtig van het weer.
olike,xcluzivteam
Mountainbiker

Post by olike,xcluzivteam »

serge ik reed met binnenband
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

olike wrote:serge ik reed met binnenband
Ok bedankt, ik snapte niet goed wat je bedoelde, maar je pomp was dus niet goed genoeg?

Serge.
Post Reply