Les Cimes de Waimes 17/05/2007

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Ik hou het bij Racing Ralph en Nobby Nic, wel op lage druk.
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

DdT wrote:Wel palmboy, t'was ook mijn eerste chrono marathon ooit. 5uur45min aan gereden, gelopen, gewandeld, gestrompeld en uiteindelijk gekropen...

Een 12tal chrono's verder wil ik toch serieus aan mijnen tijd gaan knabbelen zulle, zonder tegenslag of pech...weer of geen weer. Heb er serieus goesting in zulle! :drunk:

We posten wel nog eens na de rit.
OK.

Heb nog even mijn verslagsken van verleden jaar erop nagelezen: http://jurgen.stillaert.be/mtb/races/Ui ... aimes.aspx
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Haha Palmboy,

Ik heb je verslagje eens op nagelezen en er ging een lichtje branden.
Voor de skipiste zag ik iemand te voet die me vroeg hoever de bevoorrading nog was. Blijkbaar had die een "remprobleem".
Ik had hem iets gezegd en dacht nog bij mezelf toen ik de piste zag, dat ik een serieus verkeerde schatting had gemaakt over de afstand die nog af te leggen was naar de piste... #-o
hehe, sorry, k'zal het nooit meer doen :)

GreetZ,
DdT
jopie
Mountainbiker

Post by jopie »

Ik ben er nog niet uit of ik morgen naar Waimes afzak! Heb er nochthans al weken naar uit gezien om deze tocht te rijden, maar na het lezen van van die modder, regen en die koude van vorig jaar begint m'n goesting toch wat af te nemen aangezien ze deze nacht en morgen voormiddag al zeker regen voorspellen + wat er de voorbije dagen al neergeplenst is!
:cry:
jopie
Mountainbiker

Post by jopie »

Ik ben er nog niet uit of ik morgen naar Waimes afzak! Heb er nochthans al weken naar uit gezien om deze tocht te rijden, maar na het lezen van van die modder, regen en die koude van vorig jaar begint m'n goesting toch wat af te nemen aangezien ze deze nacht en morgen voormiddag al zeker regen voorspellen + wat er de voorbije dagen al neergeplenst is!
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Eén troost...het kan niet slechter liggen dan vorig jaar :lol:
Ik denk dat het al bij al nog zal meevallen. Er zouden ook enkele parcourswijzigingen zijn doorgevoerd zodat de slechtste stukken eruit zijn.

Zo enorm veel heeft het nu ook weer niet geregend en de ondergrond kan nu wel wat aan denk ik. Droog zal het niet liggen maar het zal wel berijdbaar zijn. Dit is trouwens één van de meest technische en schoonste marathon's uit ons apelandje. :wink:

Gaan met die banaan zou ik zeggen =D>
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

DdT wrote:Haha Palmboy,

Ik heb je verslagje eens op nagelezen en er ging een lichtje branden.
Voor de skipiste zag ik iemand te voet die me vroeg hoever de bevoorrading nog was. Blijkbaar had die een "remprobleem".
Ik had hem iets gezegd en dacht nog bij mezelf toen ik de piste zag, dat ik een serieus verkeerde schatting had gemaakt over de afstand die nog af te leggen was naar de piste... #-o
hehe, sorry, k'zal het nooit meer doen :)

GreetZ,
DdT
't Is u vergeven :-)

Ik heb ondertussen ne nieuwe mountainbike met schijfremmen. Mijn ervaring is dat die in een modderpartijke veel langer meegaan.
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

jopie wrote:Ik ben er nog niet uit of ik morgen naar Waimes afzak! Heb er nochthans al weken naar uit gezien om deze tocht te rijden, maar na het lezen van van die modder, regen en die koude van vorig jaar begint m'n goesting toch wat af te nemen aangezien ze deze nacht en morgen voormiddag al zeker regen voorspellen + wat er de voorbije dagen al neergeplenst is!
Erger als verleden jaar zal het wel niet zijn zenne. Toen was het ook nog eens ijskoud. Nu gaat het enkele graden warmer uitkomen. En het heeft bijlange nog niet zoveel geregend als verleden jaar.
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

T'staat vast. Vanavond vertrekken we naar Waimes. :bounce:
Ben wel wat ziekjes maar we geraken er wel door.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

laat jullie toch niet opnaaien over die mudfactor en weet ik wat nog allemaal. Tis iedere keer hetzelfde als er wat regen gevallen is, dan beginnen er steeds te memmen over wat water en een streepje mud.

en achteraf blijkt dan keer op keer (op de ene uitzondering niet te na gesproken) dat het allemaal nog wel meevalt. En valt het tegen, tja, dan valt het tegen he, shit happens.

misschien interessantere info : zondag heb ik van de organisatoren een maileke gekregen dat alles er nog goed bij lag en er nog geen echte problemen waren. Maar dat was uiteraard zondag, en niet morgen.
Post Reply