Zeker, zeker! Maar 'k zal eerst iets aan mijn conditie moeten doen. Door 't werk (altijd in 't buitenland) nog niet veel gereden van 't jaar.
Ik heb nu veel stukken van Biron toegevoegd aan mijn toer, die al redelijk zwaar was. Alle, 'k heb er daar verschillende, maar er zijn een paar stukken die geregeld terugkomen omdat ze toch zo mooi/zwaar zijn. Je weet wel dat er een aantal lussen zijn die op een heleboel manieren met elkaar te verbinden zijn.
Durbuy en Barvaux
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- Evil Mogwai
- Mountainbiker
barveau
Barveau is een prachtige streek om te MTB'en! ik ga er zelf ook heen dit weekend.
Er zijn 5 routes. De beste is nr 4 maar staat nergens op kaart. Je kan starten aan restaurant 'les mignés', das vanuit barveau richting hotton. je rijd door durby e.d. ik denk 4 uur fietsen en machtige stroken.
veel plezier!
Er zijn 5 routes. De beste is nr 4 maar staat nergens op kaart. Je kan starten aan restaurant 'les mignés', das vanuit barveau richting hotton. je rijd door durby e.d. ik denk 4 uur fietsen en machtige stroken.
veel plezier!
- MaC'Red
- Mountainbiker
Re: barveau
euh als ge dat kaartje hebt ( zo een oranje kleurig ) kijk dan eens op de achterzijde want daar staat em uitgebeeldEdward wrote: De beste is nr 4 maar staat nergens op kaart.
Gizmo
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
ik heb de gele route gedaan vanuit Hotton en ik moet zeggen dat die niet echt aan te raden is, want hier en daar moet je wel eens zoeken naar de pijlkes, soms tot redelijk grote ergernis... De route zou ook 20 km zijn terwijl ik er uiteindelijk maar 17 had...
Niet echt de meest lastige ook denk ik...
Ik heb mij daar wel een kaart gekocht mtb routes voor de volgende keer... Lijken er daar wel nog veel te passeren en enkele die zeker de moeite zijn. De streek leent zich zeker tot zeer goed mtb'en...
Niet echt de meest lastige ook denk ik...
Ik heb mij daar wel een kaart gekocht mtb routes voor de volgende keer... Lijken er daar wel nog veel te passeren en enkele die zeker de moeite zijn. De streek leent zich zeker tot zeer goed mtb'en...
Durbuy, geweldig mooie streek om alles te doen wat ook maar sportief is, behalve dan mtb'en. Je hebt er keuze tussen een paar routes, ik heb route 2 gevolgd en heb meer dan eens moeten terugrijden en zoeken naar pijltjes die er niet waren of toch maar 1/3 ervan.
Daarbij hadden ze het bos uitgedund en alle bomen over het pad laten vallen, wat maakt dat je een keer of dertig over nen boom moet kruipen met 't fietske. Plezant is iets anders.
Ik ga zeker nog eens terug naar durbuy, maar dan zal het om te kayakken zijn.
Daarbij hadden ze het bos uitgedund en alle bomen over het pad laten vallen, wat maakt dat je een keer of dertig over nen boom moet kruipen met 't fietske. Plezant is iets anders.
Ik ga zeker nog eens terug naar durbuy, maar dan zal het om te kayakken zijn.
eind juni daar gaan rijden toen we er een weekendje verbleven.
s' vrijdags begonnen met 1 en 3, s' namiddags 5. Zondags begonnen met 2 en daarna den 5 opnieuw (nu ook met de dames).
1, niks als beton. Wel leuke afdaling, mooi stukje langs de Ourthe. Bepijling ni geweldig; eind Durbuy moet je vlak voor de brug naar rechtsonder...
3, lag te vettig wegens regenbuien. Dikwijls pijlen zoeken, frustrerend. Stukken beton, stukken zand, stukken waar echt niet door te rijden was...
5, bepijling niet goed op enkele stukken. Vrij veel beton maar toch wel enkele leuke afdalingen en klimmetjes. Ampetant dat de 4 en de 6 hier ook langs liggen, kan je je wel eens vergissen als je niet naar het nummerke kijkt... Laatste afdaling naar Barvaux in dat bos vond ik wa te gevaarlijk, één granieten pad naar beneden...
2, paar stukken bepijling niet duidelijk, vrij veel beton. Enkele stukken zo vettig dat er niet door te rijden is. Enkele stukken geen single tracks door bos, maar wel heel smal padje langsheen velden. Dit vond ik toch de mooiste van de 4.
4, niet gereden in zijn geheel maar wel hele stukken hiervan tijdens den 2 en de 5.
Conclusie: je hebt kaartje nodig dat ze daar verkopen in toeristisch bureau Barvaux EN de plannetjes van't internet hier, da's de beste manier om zo weinig mogelijk verkeerd te rijden.
Was eerste keer dat ik in de Ardennen reed. Parcours vrij veel beton, maar toch mooie stukjes natuur in, al had ik meer verwacht...
Bepijling zou door vzw gebeuren die nu failliet is, vandaar de slechte aanduiding. Jammer want je verliest er veel tijd mee!
Hopelijk heeft iemand iets aan deze info!
groetjes,
Jef
s' vrijdags begonnen met 1 en 3, s' namiddags 5. Zondags begonnen met 2 en daarna den 5 opnieuw (nu ook met de dames).
1, niks als beton. Wel leuke afdaling, mooi stukje langs de Ourthe. Bepijling ni geweldig; eind Durbuy moet je vlak voor de brug naar rechtsonder...
3, lag te vettig wegens regenbuien. Dikwijls pijlen zoeken, frustrerend. Stukken beton, stukken zand, stukken waar echt niet door te rijden was...
5, bepijling niet goed op enkele stukken. Vrij veel beton maar toch wel enkele leuke afdalingen en klimmetjes. Ampetant dat de 4 en de 6 hier ook langs liggen, kan je je wel eens vergissen als je niet naar het nummerke kijkt... Laatste afdaling naar Barvaux in dat bos vond ik wa te gevaarlijk, één granieten pad naar beneden...
2, paar stukken bepijling niet duidelijk, vrij veel beton. Enkele stukken zo vettig dat er niet door te rijden is. Enkele stukken geen single tracks door bos, maar wel heel smal padje langsheen velden. Dit vond ik toch de mooiste van de 4.
4, niet gereden in zijn geheel maar wel hele stukken hiervan tijdens den 2 en de 5.
Conclusie: je hebt kaartje nodig dat ze daar verkopen in toeristisch bureau Barvaux EN de plannetjes van't internet hier, da's de beste manier om zo weinig mogelijk verkeerd te rijden.
Was eerste keer dat ik in de Ardennen reed. Parcours vrij veel beton, maar toch mooie stukjes natuur in, al had ik meer verwacht...
Bepijling zou door vzw gebeuren die nu failliet is, vandaar de slechte aanduiding. Jammer want je verliest er veel tijd mee!
groetjes,
Jef
- Trevorken
- Mountainbiker
- Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008
Wel zonde dat die mannen failliet zijn. Vorig jaar heb ik nog met 1 van de mannen gesproken toen ik die routes daar aan het rijden was.Jef Dries wrote:eind juni daar gaan rijden toen we er een weekendje verbleven.
groetjes,
Jef
idd bepijling kan beter, echter in de plaatselijke vvv van Barveaux kregen we een perfecte uitleg van de juffrouw. Ze heeft zelfs wat rond gebelt om te weten te komen of er een bepaald stuk nog onberijdbaar was wegens een storm begin van het jaar.
Ik heb de toer met Jef D gereden en het was in iedergeval toch de moeite, soms wat zoeken, maar met de kaart hebben we het toch voor elkaar gekregen.
Hopelijk wordt het monopoly van Durbuy adventure wat minder en worden de routes terug tot leven gewekt.

Ik heb de toer met Jef D gereden en het was in iedergeval toch de moeite, soms wat zoeken, maar met de kaart hebben we het toch voor elkaar gekregen.
Hopelijk wordt het monopoly van Durbuy adventure wat minder en worden de routes terug tot leven gewekt.
Last edited by broecki on Thu 16 Aug 2007 14:55, edited 1 time in total.