Overijse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
A d r i
Mountainbiker

Alternatieve klim

Post by A d r i »

Ik heb vandaag ook dat alternatieve klimmeke eens gedaan, in het begin stond er een bord dat je er niet in mocht, maar ik denk dat dat was omdat ze daar pas gras gezaaid hebben, ik ben daar mooi naast gereden.
Klim is inderdaad de moeite, vrij steil (34/34 was nodig op het einde) en een mooi alternatief voor de asfaltklim, ge komt trouwens een stuk hoger uit, dan direct naar links en ik heb voor de lol de asfaltklim ook nog maar eens gedaan :wink:
Barto
Mountainbiker

Post by Barto »

is het een beke berijdbaar na al diene regen
ben van plan om het volgend weekend is te doen
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Barto wrote:is het een beke berijdbaar na al diene regen
ben van plan om het volgend weekend is te doen
vandaag was het perfect berijdbaar, op wat modder in de laatste downhill naar Overijse toe na (en die kon je vermijden door een stuk in het veld te fietsen)

Tussen nu en volgend weekend zitten nog wel 6 dagen hee :wink:
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Adri, wij zaten gisteren ook op dat parcours maar vertrokken vanuit Ottenburg. Om van de rode route op de groene te komen is er geen probleem, maar om de aansluiting naar de blauwe te vinden vanaf de groene ? daar zijn wij nog niet in geslaagd. Die bepijling is daar dermate slecht !!

Volgende keer vertrekken we vanuit Overijse dan hebben we dat probleem pas bij het terugkeren en is onze goesting om te biken niet direct om zeep.

Je hebt daar zo'n puntje waar je bovenkomt op de groene route op een asfalt baan, even naar rechts en dan ... . Even verder naar links ga je dan verder op groen, maar als dat blijft volgen kom je gewoon terug op rood terecht en passeer je nergens blauw. Als je wat verder kijkt nog steeds op links, daar komt de blauwe route uit en kan je terug op groen rijden. Maar waar rijdt je in godsnaam op de blauwe route ?
We zijn een stukje blijven rijden op die asfaltbaan, maar toen we de eerste drempel passeerden, zaten we eigenlijk al erg ver en zijn we terug gedraaid....
Enig idee ?
nicolasbxl
Mountainbiker

Post by nicolasbxl »

JeKaS wrote:
LuckyIron wrote:
nicolasbxl wrote: ik heb exact hetzelfde probleem op die rode route: ik kom aan in ottenburg, aan het café naar rechts, dan links, nog eens links voorbij de parking (waar de rode route begint neem ik aan) en dan zie ik geen enkel pijltje meer tot helemaal beneden die asfaltbaan waar je links terug steil omhoog moet op die kasseien. soit deze keer alledrie tesamen toch op 1u28min :P
Ik denk dat je toch mis bent.
In Ottenburg aangekomen moet je inderdaad aan het café naar rechts (redelijk grote baan), hier passeer je op je rechterkant een parking met frituur. Dan moet je terug links, maar deze baan moet je een eindje blijven volgen. Dus niet direct naar links rijden (naar het voetbalveld : verkeerd dus).
Anders mis je de knapste afdaling en de langste klim. Probeer dan maar eens rond te geraken in 1h28 [-X
ik heb hem dan toch eindelijk gevonden. denk ik. die afdaling is idd iets langer (door de bossen) maar ik ben niet zeker wat je bedoelt met die langste klim. bedoel je die kasseiweg omhoog naast dat huis waar je bovenaan 180° naar rechts moet op dat veldwegje (waar een lange afdaling door het veld op volgt)?

iemand moet echt eens deze 3 routes met een digitale camera filmen en online zetten :lol:
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

kamikaze wrote:Adri, wij zaten gisteren ook op dat parcours maar vertrokken vanuit Ottenburg. Om van de rode route op de groene te komen is er geen probleem, maar om de aansluiting naar de blauwe te vinden vanaf de groene ? daar zijn wij nog niet in geslaagd. Die bepijling is daar dermate slecht !!

Enig idee ?
Ik vond gisteren de bepijling prima in orde. Er stonden op verschillende plaatsen nieuwe pijltjes (en omgevallen paaltjes waren rechtgezet)

De blauwe/groene is ergens in de weiden, blauw gaat naar rechts, naar een boerderij toe (met veel modder), groen gaat daar naar links, terug naar het terlanenveld en inderdaad als je verder volgt terug naar de rode.

Misschien wordt het met DIT KAARTJE al wat duidelijker?
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

we hadden dit kaartje al uitgeprint en meegenomen, maar bij nader bestuderen zie ik dat G/B al voor de asfaltweg samenkomt. Waar de groene links opdraait naar de asfaltweg van Terlaenenveld, gaat de blauwe rechtdoor .... Denk ik....
Roel
Mountainbiker

Post by Roel »

Van groen naar blauw is in Terlanenveld, groen gaat rechtdoor en blauw draait rechtsaf. Wanneer je de groene blijft volgen kom je op de "Nijvelse baan " uit, een brede relatief drukke
verbindingsweg in betonstroken (geen asfalt) door de velden tussen Terlanen en Overijse. Daar ben je te ver, terugdraaien en de eerste links nemen.....

Roel
nicolasbxl
Mountainbiker

Post by nicolasbxl »

Roel wrote:Van groen naar blauw is in Terlanenveld, groen gaat rechtdoor en blauw draait rechtsaf. Wanneer je de groene blijft volgen kom je op de "Nijvelse baan " uit, een brede relatief drukke
verbindingsweg in betonstroken (geen asfalt) door de velden tussen Terlanen en Overijse. Daar ben je te ver, terugdraaien en de eerste links nemen.....

Roel
inderdaad, als je enkel blauw doet rij je gewoon rechtdoor maar als je van groen komt dan kom je van rechts en moet je dus rechtsaf nemen, nog enkele minuten door het slijk langs de boerderij en dan volgt die laatste steile afdaling op asfalt door de bossen waarna je op het kruispunt met de baan naar leuven uitkomt
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

nicolasbxl wrote:
Roel wrote:Van groen naar blauw is in Terlanenveld, groen gaat rechtdoor en blauw draait rechtsaf. Wanneer je de groene blijft volgen kom je op de "Nijvelse baan " uit, een brede relatief drukke

Roel
inderdaad, als je enkel blauw doet rij je gewoon rechtdoor maar als je van groen komt dan kom je van rechts en moet je dus rechtsaf nemen, nog enkele minuten door het slijk langs de boerderij en dan volgt die laatste steile afdaling op asfalt door de bossen waarna je op het kruispunt met de baan naar leuven uitkomt
Asfalt door de bossen?? Zondag was dat anders wel geen asfalt hoor ;) Er is daar trouwens nog een vettig stukske in de bossen, waar een waterke overloopt. Je kan dit vermijden door de afdaling helemaal rechtdoor te nemen tot aan de steenweg en dan links naar Overijse
ipv halverwege naar rechts te gaan, langs dat modderstukske in het bos, dan naar links naar de steenweg, steenweg over en dan terug links via die kasseiweg parallel aan de steenweg terug naar Overijse.
Post Reply