Als je klikt bij kalenders kan je zien dat er ook een afstand is van 30 km.Inschrijvingsuur vanaf 7.30 tot 10.00h voor de 55 km en voor de kleinere afstand inschrijven tot 10.30h.martin b. wrote:Welke afstanden zijn er? Weet er iemand dat ?levi wrote:Supermountainbiketochtje!!!
Hoogbos,livierenbos,d'hoppebos,pays des collines,muziekbos,foreest en nog enkele onbekende "op" en "afjes"...
55km ongeveer 900 hoogtemeters...
20/05/2007 OPBRAKEL
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- herder levi
- Mountainbiker
Re: 20/05/2007 OPBRAKEL
Post by herder levi »
- bikerLieven
- Mountainbiker
Post by bikerLieven »
Is inderdaad een prachtige tocht waar het overigens altijd zeer rustig rijden is zonder overrompeling.
Wij starten rond 9 uur aan de kantine.
Wij starten rond 9 uur aan de kantine.
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
ik ga zien hoe de benen bekomen zijn van de tocht in Wissant donderdag, maar ik ben er zeker bij...
Ik woon ook maar op een 20 km van Opbrakel, maar het zal toch met de auto zijn vrees ik...
Is er trouwens ergens een site te vinden van de organisatie?
Ik woon ook maar op een 20 km van Opbrakel, maar het zal toch met de auto zijn vrees ik...
Is er trouwens ergens een site te vinden van de organisatie?
- bikerLieven
- Mountainbiker
Post by bikerLieven »
Ze hebben geen site ( mij toch niet bekend) Ik ken toevallig de parcoursbouwer en heb het hem al vaker gezegd dat ze wat meer reclame moeten maken want deze tocht verdient echt meer volk. (maar dan ook niet te veel
)
Nog wel een hoogteprofiel gevonden van vorig jaar.

Nog wel een hoogteprofiel gevonden van vorig jaar.

-
herder pollie
- Mountainbiker
Post by herder pollie »
als off-roadliefhebber ben ik ook zeker van de partij
vrij zware rit met veel bos en normaal ieder jaar een ander parkoer
kzal voor het 5de jaar oprij aanwezig zijn
ook leuk als je de afdalingen kan nemen zonder te veel volk rondom u
kent voor mij wel geen verrassingen daar ik wekelijks op woensdag in deze streek ga mtbken
tip voor de week erna "thuin" CRIMINEEL
vrij zware rit met veel bos en normaal ieder jaar een ander parkoer
kzal voor het 5de jaar oprij aanwezig zijn
ook leuk als je de afdalingen kan nemen zonder te veel volk rondom u
kent voor mij wel geen verrassingen daar ik wekelijks op woensdag in deze streek ga mtbken
tip voor de week erna "thuin" CRIMINEEL
- bikerLieven
- Mountainbiker
Post by bikerLieven »
van de organisatie een mail gekregen met de volgende info:
Net na het vertrek aan de voetbalkantine van SK Opbrakel, wordt het brakels industrieterrein doorkruist om vervolgens aan de voet van de Hoogbos aan te komen.
Deze wordt off-road beklommen tot in het centrum van Everbeek-Boven. Vervolgens volgt er een lange afdaling langs de vlaamse kant van het Livierenbos.
Via een klein lusje in Opbrakel rijden we opnieuw het Livierenbos binnen. Een lange dreef brengt de MTB-ers naar de radars van het amerikaans leger te D'hoppe.
Bij onze waalse buren aangekomen, duiken we via enkele technische passages naar Flobecq.
De vroegere trambedding zorgt voor een welgekomen recuperatiestrook alvorens het Pays des Collines aan te vatten, waar de deelnemers enkele pittige hellingen wachten.
Na de afdaling aan de brouwerij Quintine is er een eerste controlepost opgetrokken in Ellezelles.
Technische singletracks leiden ons naar de voet van de Kanarieberg te Ronse. Deze wordt off-road beklommen. De top bevindt zich temidden van het Muziekbos, waar nog enkele lussen zijn gelegd.
Het "flandrien" gevoel wordt verder aangewakkerd door een lange kasseistrook te Etikhove. Vervolgens wordt voorbij de residentie van Filip Meirhaeghe op de Berg Ten Houtte gereden om via het "Bosgat" in Schorisse aan te komen. Nog even doorbijten bij de beklimming van het Foreest, want op de top wacht een 2e ruime bevoorrading.
In Zegelsem wachten nog enkele prachtige natuurgebieden. De afdaling naar Opbrakel via de immers beruchte Ijskelderweg, zal voor veel deelnemers het "kippenvel"-moment zijn.
Met een laatste krachtinspanning moet nog de Pullem beklommen worden, waarna het rustig uitbollen is naar de kantine.
De tocht van 55 km is met zijn +/- 900 hoogtemeters voor de meer ervaren MTB-ers.
Beginners en minder geoefenden echter komen op de 30 km ruimschoots aan hun trekken.
Starten kan van 7u30 tot 10u00 aan de voetbalkantine van SK Opbrakel, Sint-Martensstraat, 9660 Brakel
Met sportieve groeten,
Pascal Mincke,
Secretaris WTC Ter Linde Brakel
Net na het vertrek aan de voetbalkantine van SK Opbrakel, wordt het brakels industrieterrein doorkruist om vervolgens aan de voet van de Hoogbos aan te komen.
Deze wordt off-road beklommen tot in het centrum van Everbeek-Boven. Vervolgens volgt er een lange afdaling langs de vlaamse kant van het Livierenbos.
Via een klein lusje in Opbrakel rijden we opnieuw het Livierenbos binnen. Een lange dreef brengt de MTB-ers naar de radars van het amerikaans leger te D'hoppe.
Bij onze waalse buren aangekomen, duiken we via enkele technische passages naar Flobecq.
De vroegere trambedding zorgt voor een welgekomen recuperatiestrook alvorens het Pays des Collines aan te vatten, waar de deelnemers enkele pittige hellingen wachten.
Na de afdaling aan de brouwerij Quintine is er een eerste controlepost opgetrokken in Ellezelles.
Technische singletracks leiden ons naar de voet van de Kanarieberg te Ronse. Deze wordt off-road beklommen. De top bevindt zich temidden van het Muziekbos, waar nog enkele lussen zijn gelegd.
Het "flandrien" gevoel wordt verder aangewakkerd door een lange kasseistrook te Etikhove. Vervolgens wordt voorbij de residentie van Filip Meirhaeghe op de Berg Ten Houtte gereden om via het "Bosgat" in Schorisse aan te komen. Nog even doorbijten bij de beklimming van het Foreest, want op de top wacht een 2e ruime bevoorrading.
In Zegelsem wachten nog enkele prachtige natuurgebieden. De afdaling naar Opbrakel via de immers beruchte Ijskelderweg, zal voor veel deelnemers het "kippenvel"-moment zijn.
Met een laatste krachtinspanning moet nog de Pullem beklommen worden, waarna het rustig uitbollen is naar de kantine.
De tocht van 55 km is met zijn +/- 900 hoogtemeters voor de meer ervaren MTB-ers.
Beginners en minder geoefenden echter komen op de 30 km ruimschoots aan hun trekken.
Starten kan van 7u30 tot 10u00 aan de voetbalkantine van SK Opbrakel, Sint-Martensstraat, 9660 Brakel
Met sportieve groeten,
Pascal Mincke,
Secretaris WTC Ter Linde Brakel
-
herder pollie
- Mountainbiker
Post by herder pollie »
zoals verwacht een andere route als vorig jaar en dit kan ik alleen maar toejuichen
een echte aanrader temeer omdat het traject in mijn achtertuin ligt
dit is met andere woorden mijn "speelterrein"
1 kleine opmerking:
de radars van de amerikaanse luchtmacht bevinden zich in het livierenbos en niet in d'hoppe (ik denk niet dat boer fort dit leuk zou vinden mochten de amerikaanders in zijn bos zouden vertoeven REMEMBER CAMERAMAN INSIDENT MET VRT)
tot zondag
een echte aanrader temeer omdat het traject in mijn achtertuin ligt
dit is met andere woorden mijn "speelterrein"
1 kleine opmerking:
de radars van de amerikaanse luchtmacht bevinden zich in het livierenbos en niet in d'hoppe (ik denk niet dat boer fort dit leuk zou vinden mochten de amerikaanders in zijn bos zouden vertoeven REMEMBER CAMERAMAN INSIDENT MET VRT)
tot zondag
Er wordt hier nogal gesproken over die "beruchte" ijskelder. Waarom is die afdaling zo gevaarlijk. Heel steil, slecht wegdek (stenen), gevaarlijke bochten, trapjes,...? Kan iemand hier een woordje uitleg over geven...kwestie van goed voorbereid te zijn als ik zondag de rit rij, want mijn techniek is voldoende, maar toch verre van super.