Benelux Cup Ronse 12&13/05/07

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
the voltman
Kerstman

Post by the voltman »

de janssens wrote:Das jammer, maar je was blijkbaar niet de enige met problemen, op de uitslag staat er bij een stuk of 20 man => DNF. kvind da wel veel :-?

btw, van waar komen die foto's ? staan die ergens op het net of zijn het gewoon privé pics ?
De foto's zijn genomen door medeclubleden, http://brigandsbikers.fotopic.net/c1278958.html hier vind je ze terug.

Greetings the voltman
SchizO
Mountainbiker

Post by SchizO »

Mister T. wrote: Trouwens, sylfke, ik denk dat ik u herinner. Op een bepaald moment zat je met een camera (digitale reflex met tamelijke lens?) langs de klim van het technisch gedeelte naar de top van het muziekbos aan de rechterkant van de baan, vlak bij een witte muur... kan dat zijn?
De foto's op zaterdag zijn gemaakt door mijn kleine zus, sylfke stond achter het filmachien, waarvan later nog wat online gezet zal worden.
Last edited by SchizO on Mon 14 May 2007 18:25, edited 1 time in total.
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

heeft er iemand foto's van de jeugd om 1 ur zaterdzag?

mvg olivier
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

13mei, Ronse, Benelux cup

Dit weekend afgezakt naar Ronse, na een rondje verkend te hebben liet ik m’n fiets een laatste maal afstellen door teammekanieker Lars, teamcoach Ivan Porters soigneerde m’n benen.
Dan afwachten voor de start, ik werd als 85e ongeveer afgeroepen, een 45renners moesten nog achter mij staan. Als start de lange asfaltklim op, die ging behoorlijk en tot boven kon ik een dertigtal renners passeren. Laatste 10meter nog eens spurtje, buitenbocht, en nog tien plaatsen gewonnen. Dan rustig afgedaald om even later een kort steil klimmetje te doen, ik kon nog wat opschuiven. Zonder me volledig kapot te rijden kon ik anderhalve ronde in een groepje blijven dat werd aangevoerd door Bjorn Brems. Die reed even later weg en met nog zeven rondes te gaan ging ik niet onnozel doen.
Waar ik kon liet ik anderen tempo maken, op de klims schoof ik dan weer naar voor.
Halfkoers reden we met een vijftal in strijd voor plaats 25. Chico en Nicolas Vermeulen waren van ons weggereden. Op de modderklim probeerde ik nog te volgen maar enkel Nederlandse belofte Niels Wubben (vorig jaar winnaar benelux klassement) sloot aan, met ons tweeën reden we enkele rondes alleen weg.
Op het einde van elke klim voelde ik de krachten toch minderen, hoewel dat door een maximize-gelleke al zoveel mogelijk was uitgesteld. Niels liet ik rijden, even later sloot Simon (ook 1e jaars belofte) bij me aan en we reden en samen met enkele sterke Nederlanders ging het soms zelfs behoorlijk snel. Nog twee ronden koers en het was telkens harken tot de top van de klims om nog bij te blijven, krampen kwamen dichtbij! Eén ronde later passeerden we bijna de finish, Simon moest ik laten rijden door de pijnlijke verzuring, maar op de steile modderklim zag ik nog een vijftal voor me uitrijden, er was nog hoop. Plots op het vlakke verkrampen m’n bovenbenen definitief en even in paniek, ik kan niet meer uitklikken noch trappen! Maar net rechtgebleven en daar stond ik dan te voet naast m’n fiets, proberen m’n been te plooien om de kramp weg te krijgen. Daar komt Meirhaeghe me voorbij (dubbelen om precies te zijn), die 200m verder als winnaar aankomt. Ik kan alsnog op de fiets kruipen en kom ook aan, als 34e scratch en 12e belofte. In Oldenzaal was ik 75e en 24e belofte, wat een klimparcours al niet kan teweegbrengen.

Als ploeg zijn we duidelijk naar voor gekomen, nergens zo’n aanmoedigingen als aan de Trek-caravan! Bedankt iedereen voor de aanmoedigingen, vooral Ivan die me even deed zweven toen ik schijnbaar 25e reed. Maar alles begon bij de massage van Ivan, merci kerel!
Junior Nick Daems die net terugkwam van een weekje schoolreis eindigde knap vierde, net als Ivan bij M2, ook de andere masters en dames reden vlot in de toptien, sterk !

grz
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Blubberduck:

dit is wat op Nys' zijn website te lezen valt:
In de zesde ronde begon Sven de forcing te voeren en na een eerste echte prik diepte hij op een minimum aan tijd een voorsprong van een 20-tal seconden uit op Filip Meirhaeghe,
ik denk dat Meirhaeghe al zijn handen meer dan vol had aan Nys, voor hij definitief weg demarreerde in de dreef (zie eerste foto van die zware klim, voor de dreef, met Nys op kop), vandaar dat Meirhaeghe daar ook een stuurfout maakte (is zijn gewoonte niet)

Nys leek idd de sterkste, maar anderzijds zag hij er imo minder goed uit dan Meirhaeghe, toch slaagde hij er in de voorlaatste ronde nog in om tot op minder dan een minuut te naderen van Meirhaeghe

dat ziet er dus goed uit voor Nys

dit is van houts' versie, geen sprake van een lekke band...:
Rudi van Houts verstoort Belgisch feestje in Ronse

Ronse, Belgie - De grote verwachte tweestrijd tussen de 2 Belgische tenoren Filip Meirhaeghe en cyclocross legende Sven Nijs in het Belgische Ronse tijdens de 2e manche van de Benelux Cup werd verstoord door Dolphin renner Rudi van Houts. Van Houts wist zich constant in de strijd te mengen en finishte op luttele seconden van Meirhaeghe als tweede. Sven Nijs eindigde zijn eerste mountainbike wedstrijd van dit jaar als derde. Het drietal domineerde de wedstrijd van begin tot einde.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

the voltman: ik nam idd een foto net daarna
Kurry
Mountainbiker

Post by Kurry »

mooie foto's van de masters op
http://www.mtb-kalender.nl/foto/mtb-ron ... 007-4.html
wie wat naar beneden scrollt, foto 55 is de Kurry ... en het leuke is diene Hollander achter mij ... te voet :wink:
trouwens op die site nog vele foto's van alle andere klassen, veel plezier !!!
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Heeft ka.dee al tijd gevonden om het fotoboek van mountainbike.be aan te vullen ?
Hij stond bovenaan de klim in het bos ook met z'n fototoestel.
Heb in wedstrijd zelfs nog ne goeie dag gezegd :wink:
s-works rider 336
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Expert Carbon 29-er en Niner Air9

Post by s-works rider 336 »

weet iemand resultaten van masters 2 staan ?
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Alle uitslagen vind je op ChronoRace :wink:

LINK

Ik denk dat je 28ste bent geëindigd :wink:
Post Reply