28/05/07 Ardennes Trophy Theux 60 of 90 km

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Den jjag wrote:Amai, amai zondag 11O km. in Wolfsdonk-Langdorp en dan maandag den Ardennes trophy.
Menne maat wil perse de 110 km. doen in Wolfsdonk, maar hij gaat niet mee naar Theux. :roll:
Pfff, bij mij zjust vant zelfde, de manne wille wel na wolfsdonk, maar ni na Theux :roll: dan maar alleen na ginder e...
Merlin
Mountainbiker

Post by Merlin »

tot hier toe is mijn enige ardennen-ervaring 3 maal de houffamarathon. dit jaar ook voor 't eerst theux. ben benieuwd :bounce:
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

ik overweeg ook om de wel heeeel lange verplaatsing vanuit het verre west-vlaanderen te maken om eens ginder te rijden ...

Ik zal wel pas een paar dagen voordien 100% zeker zijn of ik wel kan ...
BEASTY
Mountainbiker

Post by BEASTY »

jocca wrote:ik overweeg ook om de wel heeeel lange verplaatsing vanuit het verre west-vlaanderen te maken om eens ginder te rijden ...

Ik zal wel pas een paar dagen voordien 100% zeker zijn of ik wel kan ...

yep,

ik ben ook van west vlaanderen en ik doe de verplaatsing graag want het is het tweede jaar oprij dat we gaan, en ik moet zeggen eenmaal dat je daar gereden hebt kom je zeker terug =D> het is echt super ginder

gr

THE BEAST
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Is zowel de 60 als de 90 met tijdsopname/uitslag ?
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

S k u l l wrote:Is zowel de 60 als de 90 met tijdsopname/uitslag ?
yep,

ge vertrekt samen, als je de 60 volgt wordt ge in den uitslag van de 60 km opgenomen (ze meten vlak na de splisting de tussentijden).
Der is (was?) slechts 1 splitsing, simpel.
Chiemel
Mountainbiker
Location: Rood operatiemes "handmade in USA", ongeveerde Decathlon mud/beachbike

Post by Chiemel »

Bij mij is het dit jaar de 4e keer dat ik hem rij.
De eerste 2 keer mij beperkt tot de 60km. Die waren toen meer dan genoeg.
Sedert vorig jaar toch wat meer kilometers getraind en mij gewaagd aan de (toen nog) 80km en geen problemen gekend onderweg. :-D

Qua marathons is deze technisch gezien van een vrij "deftig" niveau, dus enige technische bagage kan geen kwaad. :roll:
Ook qua conditie heb je best al de nodige kilometers want anders komt onherroepelijk de man met de hamer ongenadig langs. #-o

Persoonlijk is dit één van mijn lievelings-marathons en absoluut de verre verplaatsing waard (kom ook uit het verre West-Vlaanderen). :drunk: =D>
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Van een "vrij technisch niveau" ?!!. Wat moeten we hieronder verstaan.
In West Vlaanderen hebben we afdalingen in de Westhoek, Kluisbergen, de bossen nabij Waregem. De technische kronkels in Ingelmunster en Oostrozebeke.
Wat is er in Theux precies anders?
Hoe meer geuren & kleuren bij jullie beschrijving, hoe liever.
Ik ga namelijk voor de eerste keer in de Ardennen biken. En zoals je weet, een verwittigd man........
BEASTY
Mountainbiker

Post by BEASTY »

motorbiker wrote:Van een "vrij technisch niveau" ?!!. Wat moeten we hieronder verstaan.
In West Vlaanderen hebben we afdalingen in de Westhoek, Kluisbergen, de bossen nabij Waregem. De technische kronkels in Ingelmunster en Oostrozebeke.
Wat is er in Theux precies anders?
Hoe meer geuren & kleuren bij jullie beschrijving, hoe liever.
Ik ga namelijk voor de eerste keer in de Ardennen biken. En zoals je weet, een verwittigd man........
yep,

motorbiker wrote:In West Vlaanderen hebben we afdalingen in de Westhoek, Kluisbergen, de bossen nabij Waregem. De technische kronkels in Ingelmunster en Oostrozebeke.
het begint al mee de afdalingen/klims die veel langer zijn, meer stenen, boomwortels, en gevallen mtb'ers #-o neenee serieus als je al de bovengenoemde streken tof vind om te rijden en niet bang bent om afte dalen dan is THEUX THE PLACE TO BE.

1 tip rij je eigen tempo

gr

THE BEAST
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

Ik ben er zeeeeeeker aanwezig, zit al een paar dagen kwijlend dit topic te volgen, dus ik moet op de plaats van afspraak zijn ...
tot dan ergens (ik ga mss van de dag ervoor al, want het is echt een pokke-eind rijden (kom van diksmuide ...)

greetz

jocca
Post Reply