Benelux Cup Ronse 12&13/05/07
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- nico denderleeuw
- Mountainbiker
- fredjeraketje
- Mountainbiker
Post by fredjeraketje »
Als je geluk hebt sta je misschien hier tussen: http://www.fotodro.be/photo.php?catid=47
de mtb-microbe is een vree beestje zunne ... zaterdag beslist niet te starten op zondag vanwege modder, naar feestje dan maar zaterdagavond, om 3u30 in bed en opgemerkt dat het mooi droog was gebleven 's nachts ... mmm dan toch maar wekker zetten om 6u30 en ... was het aan het regenen dan zou ik mij nog ne keer draaien, en anders toch maar naar Ronse en jep, het was zonneschijn, dus opgestaan met ne mottige kop, nog vlug Jimmy's gelegd en mij gespoed naar het Muziekbos, mij ingeschreven bij Masters1, om 10u gestart en ... afgezien natuurlijk, pfff die start recht omhoog, manmanman, die bleef maar duuuuuuuuuuuuuren, in de daaropvolgende afdaling direct een 10tal plaatsen teruggewonnen (dankewel Epic!) en dan maar harken op dit zwaar parcours, maar overal kunnen baaiken en uiteindelijk 41ste geëindigd bij Masters1 (83 starters), was doodop aan finish (waarschijnlijk omdat ik te hard beet in het wiel van de Willy Moons
in de laatste ronde)
Blij dat ik er toch was en nogmaals lesje geleerd dat we niet teveel naar het weerbericht moeten kijken en gewoon gaan baaaaaiken !!!
Iemand hier op het forum foto's van de Masters ??? want er stonden toch zo'n 5tal fotografen enthousiast te flashen ...
Blij dat ik er toch was en nogmaals lesje geleerd dat we niet teveel naar het weerbericht moeten kijken en gewoon gaan baaaaaiken !!!
Iemand hier op het forum foto's van de Masters ??? want er stonden toch zo'n 5tal fotografen enthousiast te flashen ...
Last edited by Kurry on Mon 14 May 2007 13:28, edited 1 time in total.
eigenaardig toch op dit niveau: meirhaeghe probeert gewicht te winnen met zijn vaste vork, maar maakt daardoor dan allicht een stuurfout die hem de wedstrijd had kunnen kosten,
met een carbon GA zou hij ook veel gewicht gespaard hebben maar toch nog een, voor zo'n parcours, uitstekende vering gehad hebben
en waarom heeft Nys geen schuimtube mee om zijn band mee te herstellen (gesteld dat het een no tubes/tubeless band was)? dat kost hem, gesteld dat het een klein gaatje was, mss de overwinning
trouwens, waarom rijden die profs niet met een superlichte hardtail (8 kg of minder) i.p.v. met die zware fabrieksfietsen? omdat ze die dan zelf zouden moeten betalen? maar dat kan toch niet opwegen tegen het enorme gewichtsvoordeel?
met een carbon GA zou hij ook veel gewicht gespaard hebben maar toch nog een, voor zo'n parcours, uitstekende vering gehad hebben
en waarom heeft Nys geen schuimtube mee om zijn band mee te herstellen (gesteld dat het een no tubes/tubeless band was)? dat kost hem, gesteld dat het een klein gaatje was, mss de overwinning
trouwens, waarom rijden die profs niet met een superlichte hardtail (8 kg of minder) i.p.v. met die zware fabrieksfietsen? omdat ze die dan zelf zouden moeten betalen? maar dat kan toch niet opwegen tegen het enorme gewichtsvoordeel?
-
De Janssens
- Mountainbiker
Post by De Janssens »
merci aan fredjeraketje voor den uitslag en de foto's.
thx....

en @ cyclon : Op het verslag van de hoofdpagina staat "Nijs was even voordien in de slotklim aan de haal gegaan" . Ben je zeker dat dit enkel door een stuurfout in de afdaling van Meirhaeghe komt dat Nijs op voorsprong kwam ?
Volgens mij was Nijs de betere vandaag.
thx....
en @ cyclon : Op het verslag van de hoofdpagina staat "Nijs was even voordien in de slotklim aan de haal gegaan" . Ben je zeker dat dit enkel door een stuurfout in de afdaling van Meirhaeghe komt dat Nijs op voorsprong kwam ?
Volgens mij was Nijs de betere vandaag.
sorry ja, het lijkt idd tijdens een klim geweest te zijn dat Nys ontsnapte (ik dacht nochtans dat meirhaeghe het tegen de speaker over een afdaling had), ik denk trouwens dat het net na het stuk was waar ik die eerste foto nam (met meirhaeghe reeds op een paar meters achterstand):
http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws. ... che1_ronse
zo 13/05/07 - Filip Meirhaeghe heeft in Ronse de eerste manche van de Benelux-cup gewonnen. Meirhaeghe won solo in zijn achtertuin. Een lekke band nekte een sterke Sven Nys halfweg. Nys eindigde nog als derde.
Meirhaeghe koos, met Nys en twee anderen, snel het hazenpad. In de zesde ronde versnelde Nys op het steilste stuk van het parcours. Meirhaeghe moest passen. Maar een lekke band velde Nys nog.
"Na mijn stage in Spanje houd ik een goed gevoel over aan deze race", zei Sven Nys.
"Na die lekke band heb ik de achterstand toch op een minuut kunnen houden. Dat geeft me enorm veel vertrouwen."
Filip Meirhaeghe was blij met zijn zege. "Dit is een zeer zwaar, maar mooi parcours en er waren veel supporters. Ik moest hier wel voor de zege gaan."
"Toen Nys aanviel werd ik even gehinderd door een gedubbelde renner en maakte ik een stuurfout. Maar toen reed hij lek. Spijtijg, want het had een mooie strijd kunnen worden."
"Nu denk ik aan de wereldbekerwedstrijd in Offenburg. Mijn doelstelling? De toptien", zei Meirhaeghe."
http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws. ... che1_ronse
zo 13/05/07 - Filip Meirhaeghe heeft in Ronse de eerste manche van de Benelux-cup gewonnen. Meirhaeghe won solo in zijn achtertuin. Een lekke band nekte een sterke Sven Nys halfweg. Nys eindigde nog als derde.
Meirhaeghe koos, met Nys en twee anderen, snel het hazenpad. In de zesde ronde versnelde Nys op het steilste stuk van het parcours. Meirhaeghe moest passen. Maar een lekke band velde Nys nog.
"Na mijn stage in Spanje houd ik een goed gevoel over aan deze race", zei Sven Nys.
"Na die lekke band heb ik de achterstand toch op een minuut kunnen houden. Dat geeft me enorm veel vertrouwen."
Filip Meirhaeghe was blij met zijn zege. "Dit is een zeer zwaar, maar mooi parcours en er waren veel supporters. Ik moest hier wel voor de zege gaan."
"Toen Nys aanviel werd ik even gehinderd door een gedubbelde renner en maakte ik een stuurfout. Maar toen reed hij lek. Spijtijg, want het had een mooie strijd kunnen worden."
"Nu denk ik aan de wereldbekerwedstrijd in Offenburg. Mijn doelstelling? De toptien", zei Meirhaeghe."