VISA Chrono Challenge 2007 ?

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...

Vond jij dit vorig jaar een leuk initiatief?

Ja
45
87%
Neen
7
13%

Total votes: 52

sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

sintesibrother wrote:
Duboisbiking wrote:In wat voor tijd werd je 8ste sintesibrother?
Enorm afgezien, bij laatste klimmetjes, vooral achterkant van de rodeberg pfff :oops:
Mijn tijd op mijn polar sc200 2u22.
Vond zelf dat het overal supper goed bereidbaar was. Wel een paar toerrijders die me niet wilden voorbijlaten, alhoewel ik het zeer vriendelijk vroeg en dan zat er niets anders op dan hen gewoon voorbij te snoren é.
Juist mijn officiele tijd gevonden --> 2:21:28 goed voor 21,21km/h gemiddeld. Ben supper tevreden want heb zo'n kleine 37km alleen gereden.
Duboisbiking
Mountainbiker

Post by Duboisbiking »

Zijn dit allemaal opgevers daaronder?
Het gemiddelde klopt niet echt.
Jammer dat er nog niet opstaat hoeveel deelnemers er waren per categorie.
hydrus
Mountainbiker
Location: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel

Post by hydrus »

Nu je het zegt!
Het parcours is volgens de site 56.87km
M'n tijd is 2u46m56s afgerond naar 2u47 is dat 2.78333333 decimaal

56.87/2.78333333=20.4323354
heel wat meer dan de 17.97 die in de lijst staat...
(dacht al dat het verschil tussen de 21.77 van de teller en de 17.97 van de chrono wel heel groot was...)
stevens racing
Mountainbiker

Post by stevens racing »

Duboisbiking wrote:Zijn dit allemaal opgevers daaronder?
Het gemiddelde klopt niet echt.
Jammer dat er nog niet opstaat hoeveel deelnemers er waren per categorie.
Dat zijn geen opgevers :wink: Ik denk dat dat gewoon alle bikers zijn die in het klassement staan ofzo want ik sta er ook tussen maar ik ben niet gestart vanwege de benelux cup in Ronse
sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

hydrus wrote:Nu je het zegt!
Het parcours is volgens de site 56.87km
M'n tijd is 2u46m56s afgerond naar 2u47 is dat 2.78333333 decimaal

56.87/2.78333333=20.4323354
heel wat meer dan de 17.97 die in de lijst staat...
(dacht al dat het verschil tussen de 21.77 van de teller en de 17.97 van de chrono wel heel groot was...)
De tijd dat je stilstaat word ook doorgeteld en daardoor gaat je gemiddelde naar beneden é.
hydrus
Mountainbiker
Location: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel

Post by hydrus »

sintesibrother wrote: De tijd dat je stilstaat word ook doorgeteld en daardoor gaat je gemiddelde naar beneden é.
Da's natuurlijk helemaal waar, ik had ook een verschil verwacht...
Maar het verschil tussen 21.77 en 17.97 is veel te groot!
tussen 21.77 en 20.43 is veel realistischer !!

even een paar rekensommetjes:
(56.87km / 17.97km/u) - (56.87km / 21.77km/u) = 0.552408457u
Dat is dus m'n tijd van de chrono (volgens gemiddelde van de bond) min de tijd van m'n computertje. Als je dat uitrekend kom je de tijd uit die je hebt stilgestaan. (decimaal)
Omzetten naar minuten is iets meer dan 33 minuten...
Da's wel erg lang stilstaan!
Als ik het gemiddelde gebruik dat ik in de vorige post berekend heb:
(56.87km / 20.4323354km/u) - (56.87km / 21.77km/u) = 0.171022805u
Da's iets meer dan 10 minuten stilstaan (waarvan ik 1 minuut gewacht heb op m'n buddy om de eerste km's samen te rijden, moest snel lossen) Ik heb dan ook aan elke bevoorrading (kort) gestopt, dus 10 minuten is veel realistischer dan 33!

m.a.w.: de bond kan goe tellen! (NOT)

Ach, mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit (m'n gemiddelde ligt iets lager dan ik gehoopt had, ik ging voor de 22) wat vooral belangrijk is voor mezelf is dat m'n eerste chrono goed afgelopen is, dat ik er veel uit geleerd heb, en dat het g*dv*rd*mm* leuk was om te doen!
Strenghtbiker
Mountainbiker

Post by Strenghtbiker »

den Bond maakt inderdaad soms een paar foutjes ja...

ik kom ook eens mijn verhaal doen...supergemotiveerd aan de start gekomen omdat het zaterdag mijn verjaardag was en omdat ik mijn algemeen klassement (10de plaats) wou verbeteren...maarja, zoals in Waregem mocht het nie zijn...achter 8km mijnen ploegmakker plat waardoor dat ik verkoos om alleen door te gaan...amai, afzien op die lange stukkn tegenwind #-o ... toch blijvn gaan met in het achterhoofd dat de terugkeer meewind ging zijn :P ... toen dan kwam de genadeslag ... na de trapjes aan de Rode Berg te hebben gedaan een beetje te onstuimig proberen 'relanceren' en de ketting in 2 stukken getrokken ... ikke natuurlijk over mijn stuur tegen de vlakte :cry: ... had toen 52km met een tijd van 2u12... na de eerste schadeopmeting dan maar besloten om het 'op een LOPEN te zetten' ... bij een afdaling wel telkens op de fiets gesprong om snelheid te maken ... een goeie 5minuten later overstak mijnen ploegmakker mij ... die hield dan mijnen fiets al rijdend vast zodat ek rapper kon lopen ... laatste stuk naar de finish heeft ie mij ook wel geduwd ja =D> ... dusja, binnengekomen rond de 2u50 en weer een ferme ontgoocheling rijker na Waregem ( daar brak ik na 60km mijn zadelbrug en reed ik 40km 'en-danseuse' terwijl ik na 2uur een gemiddelde van 28.5 op den teller had staan, weer een mogelijke top 10 naar de vaantjes, uiteindelijk 67ste)

het enige positieve is dat tegenslag mij enkel motiveerd waardoor ik zwaarder ga trainen om in Langdorp effe gas te geven, eindklassement is toch waarschijnlijk een ramp dus risico's nemen kan nu wel ... EN langleve het ?goed? materiaal ....

greetz!!!
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

Waarom mag je het eindklassement vergeten. Er zal enkel rekening gehouden met de 4 beste resultaten maar alle bonuspunten (20punten voor elke chrono die je uitgereden hebt en 100 punten als je aan alle ritten meedoet) blijven behouden.
Strenghtbiker
Mountainbiker

Post by Strenghtbiker »

ik dacht dat er 5 chrono's genomen werden als eindklassenment, dat er dus maar 1 'slecht' resultaat niet wordt opgenomen

zal nog eens reglement moeten lezen zeker?

wanneer wordt er trouwens een nieuw algemeen opgemaakt?? wachtne op 'den bond' zeker???

greetz
Tom M
Mountainbiker

Post by Tom M »

je beste 5 resultaten van de 6 worden weerhouden (als je er 6 rijdt). Je bonuspunten nl 20 die je scoort als je de afvallende proef uitrijdt blijven wel geldig.
Post Reply