12/05/2007 Merelbeke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
THE FOX
Mountainbiker

Post by THE FOX »

Gisteren samen met de voorzitter voor de eerste maal 110 kms geprobeerd en ook uitgereden =D>. Nochtans niet evident met deze weersomstandigheden #-o . Nogal wat windstoten getrotseerd en modderige paadjes waar afstappen soms de enige mogelijkheid was.
Na 80 kms kregen we het even lastig maar aangezien het devies van de TOP CLUB "niet plooien" is, hebben we mekaar naar de aankomst getrokken.
BTW : Extra sterk van de voorzitter daar het 2 weken geleden was dat hij op zijn bike zat =D> .
Misschien voor herhaling vatbaar met betere weersomstandigheden.

PS : Weet iemand hoeveel deelnemers de 110 kms hebben gereden?
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

levi wrote:Volledig verslagje is vanaf morgen te lezen op www.herders.be
@maltje.Ik zie dat je van Brasschaat afkomstig bent.Dan moet je ook "nen echten "zijn om naar hier te komen met zo een hondenweer,welkom... =D> =D> Als je eens zin hebt om mee te rijden moet je maar eens afspreken via het forum of pb'tje...
Ik heb al ergens een draadje lopen om een ssamen te fietsen met "trage" bikers.
Van waar ben jij?
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Gisteren dus ook vertrokken voor de 110km en mij reuze geamuseerd. :bounce: :bounce:

Wat later dan voorzien(rond 9.30)ingeschreven en daar BBQ en Witje tegen het lijf gelopen en dan samen vertrokken voor een leuke tocht met veel off-road en flink wat zwarte zeep. :P Dat laatste was iets minder leuk voor BBQ die zijn goesting met de minuut zag minderen.
Samen met Witje nog alles geprobeerd om hem te overhalen,maar tevergeefs. :cry:
Aan de eerste bevoorrading koos hij dan om de kortere versie van de tocht te nemen,en wij (Witje en ik)voor de 110.

Het hoogtepunt lag voor mij duidelijk in de streek van de Berendries met enkele pittige klimmetjes die allemaal nog net te doen waren om naar boven te klauteren.
Aan de tweede prima bevoorrading onze tank nog ne keer volgegoten waarna het nog een eindje op en neer ging =P~ :bounce: .'k Heb mij hier kostelijk geamuseerd.
Na nog verschillende lijken te hebben opgeraapt(van de kleinere tochten) gezamelijk met Witje de rest van de bij momenten lastige 110km afgehaspeld.

Na de rit een zeeer goeie bike-wash =D> (die zeker goeie dienst deed om onze bike weer herkenbaar te maken)
Lekker verkwikkend douchke genomen en dan op zoek naar BBQ die in de zaal al bezig was met het nodige vocht :drunk: tot zich te nemen.

Met ons drietjes nog wat bijgekletst,om dan moe :^o maar zeeer voldaan huiswaarts te keren.

@Witje en BBQ:bedankt voor het gezelschap tijdens en na de rit
Ps:'k ben toch veel te braaf hé Yves
@ inrichting:chapeau =D> en volgend jaar ben ik hier zeker terug
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

maltje wrote:
@maltje.Ik zie dat je van Brasschaat afkomstig bent.Dan moet je ook "nen echten "zijn om naar hier te komen met zo een hondenweer,welkom... =D> =D> Als je eens zin hebt om mee te rijden moet je maar eens afspreken via het forum of pb'tje...
Ik heb al ergens een draadje lopen om een ssamen te fietsen met "trage" bikers.
Van waar ben jij?
Klik eens op mijn profiel,dan zie je het. :wink: Ik ben van Oudenaarde.Wat bedoel je met "trage" bikers?
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

Is NU al te lezen dankzij onze "zondagwerker"...
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

grote plateau wrote: @Witje en BBQ:bedankt voor het gezelschap tijdens en na de rit
Ps:'k ben toch veel te braaf hé Yves
ah je mag van geluk spreken dat je zo braaf bent. Anders ging je heel
rap mogen rijden om van mij weg te blijven.....

y
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Wij waren vol goede moed, nochtans in de plensende regen vertrokken voor 110km. In het begin nog de extra lus gevolgd, maar gaandeweg werd het parcours zwaarder. M'n broer besloot dan maar aan de 1ste bevoorrading om de 60km te doen. Ik deed verder op de 110, maar met de semi-slicks werd het steeds moeilijker. Op sommige stukken bergaf was het stampen en duwen om 15/u te halen tegen wind en in de modder. Effkes getwijfeld om het stuk rond de berendries over te slaan, maar toch bovengereden. Hoe dichter we bij de 3de bevoorrading kwamen, hoe beter het parcours werd. Toch besloten om de laatste kilometers over de weg te volmaken. M'n zoon had wedstrijd in de namiddag en ik had beloofd er bij te zijn. Uiteindelijk 97km op de teller. In deze omstandigheden was dat voor mij voldoende.
Onderweg nog een madammeke tegengekomen met kettingbreuk. Wij als volleerde gentlemen gestopt en de ketting gerepareerd. Maar ze mocht dringend eens een nieuwe leggen, want deze was tot op de draad versleten. Denk dat ze er 1000km te veel mee had gebold. Ook de voorbladen van haar specialized waren aan vervanging toe, ze sneden als messen.
Herder Scubaluc
Kerstman

Post by Herder Scubaluc »

Amaai,

Mijn eerste grote rit gereden (95km op de teller :-D ) normaal is mijn max. rond de 60 . Ik had mij geen betere rit en betere dag kunnen uitzoeken. Redelijk (Nu ja #-o ) wat hoogtemeters en redelijk (Nu ja #-o ) wat regen. Enfin afgezien gelijk de beesten, zeker na mijn letterlijk en figuurlijk vliegende afdaling van dat steil stukje waar we dat baantje moesten dwarsen, gelukkig zonder al te veel erg (nadien weliswaar met een wel zeer pijnlijke schouder rondgelopen) maar gelukkig is de meeste pijn weg (kwestie van La Wissantaise niet te missen)
Wat ik onthoud van deze rit buiten bovenstaande zaken is, leuke en zelfs prachtige stukken road/offroad, puike en voldoende bevoorradingen, goede bepijling en last but not least een prima afspuitstand met als toemaatje nog een pannekoek met bruin suiker en nog een leuk gesprekje met enkele Herders. Enfin, k'ben weer naar huis getrokken met een smile op mijn gezicht van hier tot ginder :-D :-D :-D
See you next year.
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

scubaluc wrote:Amaai,

Mijn eerste grote rit gereden (95km op de teller :-D ) normaal is mijn max. rond de 60 . Ik had mij geen betere rit en betere dag kunnen uitzoeken. Redelijk (Nu ja #-o ) wat hoogtemeters en redelijk (Nu ja #-o ) wat regen. Enfin afgezien gelijk de beesten, zeker na mijn letterlijk en figuurlijk vliegende afdaling van dat steil stukje waar we dat baantje moesten dwarsen, gelukkig zonder al te veel erg (nadien weliswaar met een wel zeer pijnlijke schouder rondgelopen) maar gelukkig is de meeste pijn weg (kwestie van La Wissantaise niet te missen)
Wat ik onthoud van deze rit buiten bovenstaande zaken is, leuke en zelfs prachtige stukken road/offroad, puike en voldoende bevoorradingen, goede bepijling en last but not least een prima afspuitstand met als toemaatje nog een pannekoek met bruin suiker en nog een leuk gesprekje met enkele Herders. Enfin, k'ben weer naar huis getrokken met een smile op mijn gezicht van hier tot ginder :-D :-D :-D
See you next year.
Die afdaling was inderdaad de moeite. Ik was er al dikwijls afgereden, maar nu schoof ik ook letterlijk naar beneden. Gelukkig kwamen er geen auto's af, want stoppen zat er niet in.
Ik heb er daar een aantal te voet naar beneden zien gaan.
Ik had net geen 1000 hm, en denk niet dat er op dat laatste gemiste stuk langs de schelde veel hm te rapen vielen.
Post Reply