Scott Spark: 9.5kg

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

german:a vork eronder,
gelijk enkele honderden grammen kwijt
inbouwhoogte=juist
veerweg is 80mm maar lijkt echt meer,
vooral onder remmen functioneert deze vork perfect
voor mij is ze kwa werking even goed als een fox frlc100

als ik ooit een spark koop, mag alleen deze vork erop,
de anderen zijn te zwaar tov het frame
Nrico
Mountainbiker
Location: Ninerrrrrr A9C/FRM 10HP-WorldCup / FRM Brama / Canyon Ultimate CF / zwarte bommafiets

Post by Nrico »

Tip aangaande dat zadeltje van je...overweeg 'n Tune Speedneedle op je Scott! Het ziet er spartaans uit maar het zit geweldig. Doordat beide uiteinden voorzien zijn van leder en het zadel een 'U' vorm heeft, heb je echt niet het gevoel op een plank te zitten. Daarbij is ook nog eens het gewicht subliem: 97gr. Met verre voorsprong het beste zadeltje op de markt (je voelt zelfs je aambeien niet meer zitten, mocht dat het probleem zijn :lol: ). Mooi strak fietsje verder.
Pedal on.
sfekke
Mountainbiker

frame

Post by sfekke »

Prachtig fietske,hebde ferm gedaan.Ik vroeg me alleen af hoe groot jij ongeveer was voor de maten met een spark LTD frame te vinden.Zijn ze ongeveer als de scale??En de vaste zadelbuis hoever steekt deze daar dan uit?Nogmaals KNAP KNAP!!!!
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

persoonlijk vind ik hem niet mooi de kleuren dan de onderdelen zullen wel goed zijn.

hoe groot ben jij nu weer joriss ?

dacht bij ons laatste bezoek dat je niet veel groter bent dan ik ?
Joriss
Mountainbiker

Post by Joriss »

ik ben 1m85. ik kon dus eigenlijk kiezen tussen de L en de XL. Maar ik rijd liever met een iets kleiner kader en langere stuurpen. Zo zit ik veel beter.

@Kiwi
kleuren vind ik net super :)
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

Kleuren zijn ook mijn lievelingskleuren.... Zwart als basis is altijd goed, maar vind het zeer nice hoe het zilver met rood wordt gecombineerd.

Ik vraag me wel af of je nooit schrik hebt om met een frame van die prijsklasse neer te gaan? Rij je anders? Voorzichtiger?
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Schoon beestje! Schijnt een super afdaler te zijn met zijn grote veerweg achteraan.
Een clubgenoot heeft er ook eentje maar is een Spark20. Hij heeft er evenwel nog niet veel plezier aan beleeft. Na 7 maanden wachten op levering kon het testritje beginnen. Bleek dat de achterdemper de tussenstand (tractie) niet kon nemen. Hij heeft van Scott op het bikefestival in Riva (Italie) een nieuwe gemonteerd gekregen. Na enkele dagen fietsen daar had hij plots problemen met schakelen. Bij nadere inspectie bleek het derrailleurpad gescheurd te zijn...

Aangezien we middenin het "marathon"seizoen zitten kan hij weer alles met de HT gaan afhaspelen. Hij zou deze week een nieuwe achterbrug krijgen, maar die was niet voorradig...
Het schijnt een rasechte superfiets te zijn die ook zeer goede stuureigenschappen heeft op slingerende singletracks, maar dan mag je wel geen "mega" pech hebben...
Hopelijk halen ze de "kinderfouten" er vlug uit.

GreetZ,
DdT
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

DdT wrote:...
Het schijnt een rasechte superfiets te zijn die ook zeer goede stuureigenschappen heeft op slingerende singletracks, maar dan mag je wel geen "mega" pech hebben...
Hopelijk halen ze de "kinderfouten" er vlug uit.

GreetZ,
DdT

Er is niet echt sprake van kinderfouten, eerder van "megapech". Zelf nog geen last gehad van de derrailleurpad en een nieuwe achterbrug hoef ik ook nog niet...

Greetz,

Julien.
Joriss
Mountainbiker

Post by Joriss »

ik geloof ook eerder in mega-pech dan in kinderfoutjes. Scott maakt al jaren carbon bikes... Ook mijn vorige Strike was echt oersterk, die heeft veel moeten doorstaan. Ik weet ni waarom iedereen zo bang doet over carbon, alsof het kartonnen materiaal is...
Joriss
Mountainbiker

Post by Joriss »

Image

foto van het carbonnen achterpat:
Image
Last edited by Joriss on Fri 11 May 2007 20:11, edited 1 time in total.
Post Reply