overlaatst kruis ik een grasveld, een meter of tien voor mij schieten 4 herten
het pad ovet, ik vertraag en kijk rustig. Hoor ik opeens een hond aankomen die al op leeftijd is en zijn best aant doen is om de herten in te halen. Best wel grappig als een meter of twintig achter deze hond een baasje tevergeefs probeert zijn hond in te halen.
Is wel eens een grappig zicht op een zondag ochtend
Hebben jullie al rare dingen tegegekomen tijdens het biken?
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Terril dichtbij m'n thuis dus. Chance dat ik niet meer daar ben geweest dan.cube biker wrote:Sorry mannen, blijkbaar haal ik het wat door elkaar.Nico_1977 wrote:I know , die heb ik ook nog gekend (in mijne jonge tijd..jhz37 wrote:
Er waren vroeger mijnterrils in Houthalen,maar die zijn al jaren verdwenen.Zijn nu industrie parken.De terril die vlak langs de mijn lag ben ik ooit nog tevoet boven geweest,Met de fiets was dit niet te doen,veel te steil en vol bomen.),
maar waar er vandaag nog een is voor op te rijden, das de vraag..
Het is de terril die je tegenkomt als je de vaste route doet in Zolder.
Is dit de terril van Heusden?
- cube biker
- Mountainbiker
In de bergen:
- op een vlakke singletrack, vlak achter een trage bocht een steenmarter die op een steen lag te maffen/zonnen. Ik stond ernaast voor dat beest er erg in had. Ikke "huh, een steenmarter !?!". Dat beest "huh, een mens !?!"
- op een piste, iets sneller, vlak achter een bocht twee Koningsarenden die in het midden van de weg zaten. Zelfde scenario en denkpatroon van beide partijen... Tegen dat ik mijn fototoestel uit mijn rugzak had waren het natuurlijk twee stipjes... *%#@!
Best wel indrukwekkend, van zo dichtbij.
- op een vlakke singletrack, vlak achter een trage bocht een steenmarter die op een steen lag te maffen/zonnen. Ik stond ernaast voor dat beest er erg in had. Ikke "huh, een steenmarter !?!". Dat beest "huh, een mens !?!"
- op een piste, iets sneller, vlak achter een bocht twee Koningsarenden die in het midden van de weg zaten. Zelfde scenario en denkpatroon van beide partijen... Tegen dat ik mijn fototoestel uit mijn rugzak had waren het natuurlijk twee stipjes... *%#@!
Best wel indrukwekkend, van zo dichtbij.
- den mountenbiker
- Mountainbiker
Post by den mountenbiker »
Op een singletrack in mijn streek een omvergewaaide boom
kon er net nog onder duiken
Ondertussen is de boom gekapt en in iemands houtmijt
kon er net nog onder duiken
Ondertussen is de boom gekapt en in iemands houtmijt
Vorig jaar ben ik zo midden in het bos een stilstaande combi tegengekomen waarin 2 prille dertigers van agenten een jointje aan het roken waren...stevenvde wrote:En ook es bij ons in de buurt 2 gasten betrapt die (nee, niet wa je denkt) drugs aant consumeren waren.
Vrijende koppeltjes heb ik ook al menig maal tegengekomen. Een vrouw die "in volle glorie" gehurkt aan het plassen was vlak voor mn neus sttat ook al op de lijst.
Erg prachtig was een valk die een merel uit een boom plukte en er mee wegvloog.
Mindere ervaring: een kat vol op de ruggengraat aangereden; dat gevoel van mijn wiel op dat beest doet me nog steeds huiveren.
- BGT
- Mountainbiker
Op een zomerse zondag naar een toertocht geweest. We moesten daar op een voetbalveld parkeren. Tochtje gereden, de fietsen terug op de fietsenrek gezet en nog effe in 't zonneke zitten nagenieten van de tocht. Er waren een paar gasten (luidruchtig) bezig met hun fietsen op de auto te zetten. Ze hadden zo'n fietsenrek voor op het dak. Met veel gezever stappen ze in hun auto en vertrekken volle vaart. Horen we opeens een luid gekraak....
Ze waren volle vaart onder de goal van het voetbalveld gereden !!
Met als gevolg, 2 fietsen in de vernieling, fietsenrek perte totale en dak van de auto ingedeukt !!
Wij plat van 't lachen natuurlijk.
Ze waren volle vaart onder de goal van het voetbalveld gereden !!
Met als gevolg, 2 fietsen in de vernieling, fietsenrek perte totale en dak van de auto ingedeukt !!
Wij plat van 't lachen natuurlijk.
Eindelijk geeft hem dan eens toe dat hem oud aan het worden isNico_1977 wrote:I know , die heb ik ook nog gekend (in mijne jonge tijd..jhz37 wrote:Nico_1977 wrote: Was ik ook aan het denken. Ben benieuwd..
Er waren vroeger mijnterrils in Houthalen,maar die zijn al jaren verdwenen.Zijn nu industrie parken.De terril die vlak langs de mijn lag ben ik ooit nog tevoet boven geweest,Met de fiets was dit niet te doen,veel te steil en vol bomen.),
maar waar er vandaag nog een is voor op te rijden, das de vraag..