maximale hartslag is laag ...

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
//Smalle\\
Mountainbiker

Post by //Smalle\\ »

Ik heb hier over laatst nog last van gehad. Ik was rustig aan het trainen op de weg en ik keek naar men hartslag en die gaf maar liefst 216 aan. Ik moet zeggen dat ik serieus verschoot #-o Ik was toen naast het kanaal op de dijk aan het rijden met wind in de rug en totaal niet aan het doorrijden.
Hebben sommige hier nog al last van gehad?
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

ja, naast het kanaal vlak in de buurt van hoogspanningsmasten laten ze het ook nogal is afweten, zeker bij mistig weer. ook hier weer de oorzaak te zoeken in een statisch veld.

vaak valt hij dan even weg, maar plotselinge opschietende waardes kan ook.
jakke2k
Mountainbiker

Post by jakke2k »

Ik ben zo van't weekend ook ff "dood" geweest. Eventjes hartslag 55/60 terwijl ik aan het fietsen was. In rust zou dat nog kunnen, maar al fietsend ;-) Beetje later hartslag 0, en ik was nog steeds aan het fietsen. Ik dacht eerst dat het batterijtje van mijn borstband het begeven had, maar even later werkte het ding weer terug.

Iemand ooit gelijkaardige ervaringen gehad op de route holsbeek?
Verzetje
Mountainbiker

Post by Verzetje »

Heb dat ook al gehad. Borstband goed natmaken en dan is dat bij mij altijd opgelost. Heb zo al hartslag 0 gehad maar ook al 260 :lol: :lol:
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

jakke2k wrote:Ik ben zo van't weekend ook ff "dood" geweest. Eventjes hartslag 55/60 terwijl ik aan het fietsen was. In rust zou dat nog kunnen, maar al fietsend ;-) Beetje later hartslag 0, en ik was nog steeds aan het fietsen. Ik dacht eerst dat het batterijtje van mijn borstband het begeven had, maar even later werkte het ding weer terug.

Iemand ooit gelijkaardige ervaringen gehad op de route holsbeek?

ligt aan uw polar. mogelijk door iets beinvloed geweest. op een bepaalde plaats rond holsbeek viel hij bij mij soms gewoon weg. en telkens op dezelfde plaats.....intereferentie van een of ander..
mtbgast
Mountainbiker

Post by mtbgast »

mijn polar heeft dit ook, af en toe te hoge of te lage snelheid en hartslag, soms zelfs gewoon alles op nul. maar 100 meter verder werkt altijd alles weer normaal. borstband wat nat maken maken (op de electroden) geeft wel een juistere waarde heb ik al ondervonden.
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Ook schrikdraard van weiden beïnvloedt gemakkelijk de HF, en de snelheid (alhoewel ik dit laatste nog nooit voorgehad heb bij Polar, wel met mijn oud tellertje van de Lidl).
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

de nieuwe polar moddelen hebben een frequentie van 2400mhz.. aldus polar zou dit probleem van de baan moeten zijn.

de bedrading rond een wei met spanning, beinvloed niet. der staan maar een paar voltjes op, te weinig voor een storing te veroorzaken.

gsm masten etc kunnen beinvloeding hebben. normaal zijn ze afgeschermd/beveilig, al denk ik niet dat dit overal het geval is. zeker als je ziet dat er tegenwoordig meer gsm-masten dan hoogspanningsmasten staan. van elke provider staat er wel 1 in een gemeente :(
source
Mountainbiker

Post by source »

Hmm, ja een paar voltjes akkoord, maar het is geen constante spanning. De stroom door een dergelijke circuit heeft meestal een pulserend karakter.
Wetten van elektromagnetisme leren ons dat veranderlijke stromen een elektromagnetisch veld opwekken. Dus in dit geval gaat het niet om statische magnetische velden rond de draden maar van veranderlijke elektrische en magnetische velden. Waarvan de intensiteit dan nog eens afhangt van de snelheid waarmee de stromen veranderen. Typisch zijn die snelheden op pulserende circuits vrij hoog.

Is wel degelijk mogelijk dat er interferentie optreed op die manier.

Met vriendelijke groet,

Source
Post Reply