28/05/07 Ardennes Trophy Theux 60 of 90 km
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- bikerLieven
- Mountainbiker
28/05/07 Ardennes Trophy Theux 60 of 90 km
Post by bikerLieven »
Heb mij zonet ingeschreven op http://www.ardennestrophy.be/. De eerste keer dat ik deze rij. Ben eens nieuwsgierig.
Last edited by bikerLieven on Mon 07 May 2007 16:32, edited 1 time in total.
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Ik moest er ook aan denken toen ik het op het nieuws zag...nebraz M/29j. wrote:Als er nog bos zal staan na gisteren.![]()
http://www.demorgen.be/dm/nl/nieuws/bel ... t.bron=RSS
Alleszins prachtige marathon, heel mooie streek. Ik ben er zeker opnieuw bij.
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
zojuist een telefoontje van goede vrienden om eens mee te gaan voor de 60km.
Kan er iemand het parcour beschijven?
Bospassage's?, Technische stukjes? , HOOGTEMETERS?
Als modale biker in het platte West Vlaanderen, kan een beetje info vooraf, een geruststelling zijn.
Kan er iemand het parcour beschijven?
Bospassage's?, Technische stukjes? , HOOGTEMETERS?
Als modale biker in het platte West Vlaanderen, kan een beetje info vooraf, een geruststelling zijn.
Kan enkel spreken voor de 90km.
De werkelijke hm's worden geschat op +- 2500m. De marathon is enkel uitgestippeld via kaarten voorlopig. Van die opgegeven 3000 hm is niks van aan...
Het word ietske minder dan 90km.
Zo'n 20 deftige klims op de 90. Eerder stenige ondergrond. Een niet te onderschatten parcours die je in de kuiten zeker zult voelen.
De werkelijke hm's worden geschat op +- 2500m. De marathon is enkel uitgestippeld via kaarten voorlopig. Van die opgegeven 3000 hm is niks van aan...
Het word ietske minder dan 90km.
Zo'n 20 deftige klims op de 90. Eerder stenige ondergrond. Een niet te onderschatten parcours die je in de kuiten zeker zult voelen.
-
Den jjag
- Mountainbiker
Amai, amai zondag 11O km. in Wolfsdonk-Langdorp en dan maandag den Ardennes trophy.
Menne maat wil perse de 110 km. doen in Wolfsdonk, maar hij gaat niet mee naar Theux.
Wat betreft het parkoer: 'k doe al enkele jaartjes mee (90 km.) en vind dit toch wel een van de zwaardere marathons in de Ardennen.
Vooral de afdaling net voor het kasteel (burcht) van Franchimont, gave afdaling met op 't laatst enkele trapjes, er staat altijd wel wat volk te kijken.
Dan links (splitsing! ->90km.) zeer steil omhoog nog net te doen, en aan't kasteel (burcht) den drink.
Prachtig stuk maar er zijn er nog meer.
Zwaar weekeindje voor mij, misschien toch maar de 60 kiezen?
grtz
Menne maat wil perse de 110 km. doen in Wolfsdonk, maar hij gaat niet mee naar Theux.
Wat betreft het parkoer: 'k doe al enkele jaartjes mee (90 km.) en vind dit toch wel een van de zwaardere marathons in de Ardennen.
Vooral de afdaling net voor het kasteel (burcht) van Franchimont, gave afdaling met op 't laatst enkele trapjes, er staat altijd wel wat volk te kijken.
Dan links (splitsing! ->90km.) zeer steil omhoog nog net te doen, en aan't kasteel (burcht) den drink.
Prachtig stuk maar er zijn er nog meer.
Zwaar weekeindje voor mij, misschien toch maar de 60 kiezen?
grtz