Les Cimes de Waimes 17/05/2007

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Ben nog aan het het twijfelen tussen deze en de Wissantaise.
Veel zal afhangen van het weer. Maar deze wil ik ook wel eens meemaken.
Kiezen is verliezen zeggen ze dan... :-)
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

@pacer : De eerste helft is zeker het zwaarste, vooral het technisch moeilijke pad langs de flanken van de Warche-vallei, en nadien een 300-tal meters klimmen in verschillende stappen vanuit de Warche-vallei, langs de Bayehon-vallei, met als orgelpunt de loodzware skipiste van Ovifat, en nadien nog zacht omhoog naar de 697 meter van Botrange. Daarna veel snelle stukken (met toch nog boomworteldokkeren nabij Sourbrodt) richting meer van Robertville. Nog één lange klim en dan door de weiden eindigen, maar zoals ik eerder al opmerkte : owee als die drassig liggen !
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

ja lowie,maak het nog wat erger,franco doet nu al in zijn broek!
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Als de weiden drassig liggen kan je beter als een van de eersten er door rijden. Als de hele meute er reeds gepasseerd is, kan je beter schoenplaatjes op je laarzen monteren... #-o
Geraakte vorig jaar Ovifat niet meer op...maar ik heb me voorgenomen om dit jaar niet te plooien.
De Warchevallei is schitterend! Vorig jaar riep een seingever al lachend dat het maar 5 km meer was en dat het lijden bijna achter de rug zou zijn. Als ik zag over welke 5 km het ging wist ik waarom er een rare lach op die man zijn gezicht stond. :lol:

O ja, was mijn eerste marathon en eindigde als één van de laatste. Uitrijden was de boodschap en er waren een pak DNF's. Heb ondertussen een pak progressie gemaakt en ben eens benieuwd hoe ik deze dit jaar zal verteren.
franco
Mountainbiker
Location: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Post by franco »

jimi wrote:ja lowie,maak het nog wat erger,franco doet nu al in zijn broek!
Hela hela, we zullen er daar eens een lap (misschien ook een lapje) op geven zie :wink: en ne pamper mee pakken :-D
Trouwens, zie dat ge op tijd uit u bed geraakt
maxsakin
Mountainbiker

Post by maxsakin »

Afin d'éviter 3 passages en prairie (encore dans les mémoires à cause des conditions climatiques de l'édition 2006), 3 nouvelles portions ont été "dénichées" pour votre plus grand bonheur.
Blijkbaar hebben ze een aantal stukken door de weiden eruit gelaten.
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

thanks voor de info mannen, finishen is de boodschap voor mij, deze week ni kunnen trainen door werk en allerlei omstandigheden, goe bezig

blijft er veel volk maffen ginder?
.:Roel:.
Mountainbiker
Location: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Post by .:Roel:. »

Hey Pacer,

ook deze ingepland in de Bike Challenge training :wink:

Ik denk dat ik ook mee ga doen, hoewel het huidige weer mijn enthousiasme wel een beetje getemperd heeft #-o
mennik
Mountainbiker

Post by mennik »

Na Sart-Tilman en Olne de derde ardennenrit op de kalender.

Qua weersvoorspelling zit het wel goed (donderdag droog) maar aangezien het de voorbije/komende dagen veel geregend heeft zou het parcours zelf wel eens kunnen tegenvallen. Laat ons hopen van niet!

meteo: http://www.bdb.be/nl/rubriek/weerbericht/meteo/
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Aha...dat zou een hele verademing zijn als het Donderdag droog blijft.
Slechter dan vorig jaar kan het parcours niet liggen. Ook enkele aanpassingen bij de slechtste stukken.

Denk wel dat de grond wat aankan met de langdurige droogte die we hebben gehad. Zo slecht zal het er ook niet bijliggen denk ik.
Nu, het parcours is zo al technisch genoeg :wink:
Post Reply