Zuid-Limburg, omgeving Tongeren

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
ClassicDriver
Mountainbiker

Post by ClassicDriver »

Berthold wrote:Hallo allemaal,

We kunnen wel eens met meer gaan biken, ik ken een gezellige trainingsparcours in de dal van de Jeker, gebaseerd op een road-book van O2 bikers, een kilometer of 58, en +/- 750 hoogtemeters, constant op en af, dal in, dal uit, met heel wat grind en losse vuurstenen…en het parcours kan aangepasst worden om het wat technieker of lastiger te maken… =P~
heb je misschien een scan van die road-book. Want ik veronderstel dat de Jeker da dat toch ergens in de buurt van tongeren is.
Laat maar weten
Mika
Mountainbiker

Post by Mika »

ClassicDriver wrote:

We kunnen wel eens met meer gaan biken, ik ken een gezellige trainingsparcours in de dal van de Jeker, gebaseerd op een road-book van O2 bikers, een kilometer of 58, en +/- 750 hoogtemeters, constant op en af, dal in, dal uit, met heel wat grind en losse vuurstenen…en het parcours kan aangepasst worden om het wat technieker of lastiger te maken… =P~
heb je misschien een scan van die road-book. Want ik veronderstel dat de Jeker da dat toch ergens in de buurt van tongeren is.
Laat maar weten
Roadbook staat op bikers.be (de website van O2 bikers) en start als ik me goed herinner vanaf de kerk van Boirs.
Er is ook meer te mountainbiken dan de roadbook zelf. Het enig minpunt is dat je veel asfalt/betonstukjes tussen door hebt.
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

Mika wrote:
ClassicDriver wrote:

Laat maar weten
Roadbook staat op bikers.be (de website van O2 bikers) en start als ik me goed herinner vanaf de kerk van Boirs.
Er is ook meer te mountainbiken dan de roadbook zelf. Het enig minpunt is dat je veel asfalt/betonstukjes tussen door hebt.
Roadbook stond op bikers.be...nu nie meer blijkbaar. Zal eens kijken; Ik moet het bestand op mijn computer terug vinden ( .ngi en .mps). En de topomap moet ook thuis liggen...

En als je de streek kent, is het mogelijk om bijna alle die on-road stuken te ontwijken, en nog meer hoogtemeters slikken
:wink:
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

Berthold wrote:
Mika wrote:
ClassicDriver wrote: heb je misschien een scan van die road-book. Want ik veronderstel dat de Jeker da dat toch ergens in de buurt van tongeren is.
Laat maar weten
Roadbook stond op bikers.be...nu nie meer blijkbaar. Zal eens kijken; Ik moet het bestand op mijn computer terug vinden ( .ngi en .mps). En de topomap moet ook thuis liggen...

En als je de streek kent, is het mogelijk om bijna alle die on-road stuken te ontwijken, en nog meer hoogtemeters slikken
:wink:

bestand al gevonden?

vandaag weer in Hoeselt en omstreken gaan rijden, 59km en toch goed voor 614hm

Image
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

Oeps :oops: sorry
Ik was het vergeten en nieuw computer gekocht, dus ik zal deze week effe kijken. Ik laat zodra iets weten
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

Ben van Munsterbilzen,

train nu nog duurtraining zondag s'morgens en in de week op de rollen.

Ben wel altijd te vinden om samen te rijden of trainen (indien dit overeenstemd).

Woon nog maar een jaar in M'bilzen, wil wel de streek verkennen.
Ik ga meestal TT in de ardennen rijden, zeker als het weer betert.
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

Ik heb eindelijk de track kunnen vinden, die is in formaat.mps en heet "Geer", de Jeker in het frans. Afkomst : O2bikers en de lus is wat kleiner dan wat ik meende : 37.2 km. Ik heb zelf heel wat wegen, wegetjes en tracken gezocht, en geprobeerd en zelf aan mijn parcoer (58km) toegevoegd (nooit op GPS opgenomen) maar die bij-kilometers staan niet in de track van O2 bikers.
Het parcoer van O2 is ook niet van gisteren, dus er zijn toch wat veranderingen in het landschap ondertussen gebeurt.
Daarom moeten we eens de lus samen gaan rijden, later in het voorjaar als het weer mee valt. Niet dat ik van regen of sneeuw bang ben, maar nu is het echt en puur plakkende leem op de plateau en het zal nie gezellig zijn... :-?

Beste tijdstip is een warme dag van de zomer, goed droog om op de vuurstenen te rollen en van de vliegende stof te kunnen smaaken
tot zo dus... 8)
maar zijn de warme dagen nog alleen van de zomer ???
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

Berthold wrote:Ik heb eindelijk de track kunnen vinden, die is in formaat.mps en heet "Geer", de Jeker in het frans. Afkomst : O2bikers en de lus is wat kleiner dan wat ik meende : 37.2 km. Ik heb zelf heel wat wegen, wegetjes en tracken gezocht, en geprobeerd en zelf aan mijn parcoer (58km) toegevoegd (nooit op GPS opgenomen) maar die bij-kilometers staan niet in de track van O2 bikers.
Het parcoer van O2 is ook niet van gisteren, dus er zijn toch wat veranderingen in het landschap ondertussen gebeurt.
Daarom moeten we eens de lus samen gaan rijden, later in het voorjaar als het weer mee valt. Niet dat ik van regen of sneeuw bang ben, maar nu is het echt en puur plakkende leem op de plateau en het zal nie gezellig zijn... :-?

Beste tijdstip is een warme dag van de zomer, goed droog om op de vuurstenen te rollen en van de vliegende stof te kunnen smaaken
tot zo dus... 8)
maar zijn de warme dagen nog alleen van de zomer ???
hebben we nog tijd om te trainen, warme dagen komen er toch nog niet direct aan
Headshot
Mountainbiker

Post by Headshot »

heb de lus van de O2 biker vorige week gereden, is idd een mooie streek, 39km en 590hm's. zullen eens afspreken voor de grote toer zeker

grtz
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

Ja, gelijk, 't is het moment maar nu is het wat druk, aanstaande zondag Theux, dan donderdag Waimes, dan Hockay, dan communiefeest, dan Ardennes trophy, agenda is boemvol, en begin juni ben ik met verlof, maar in het buitenland, dus we moeten mss eind juni of begin juli zien of eens een zaterdag namiddag afspreken ?
Post Reply