Thompson

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
katlenko
Mountainbiker

Thompson

Post by katlenko »

Hoi,

ik ben van plan om mijn eerste MTB te kopen. Mijn oog viel op een Thompson Razor met Deore LX. Heeft iemand al ervaring met de MTB fietsen van Thompson ?

Alvast bedankt voor enige reactie ...
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Ik heb er redelijk veel ervaring mee. Steeds tevreden van geweest, maar geen topmerk en ook niet echt goedkoop.
Tegenwoordig staan hun balhoofdhoeken wel nogal chopper...
*Steve*
Mountainbiker

Post by *Steve* »

Mijn bescheiden mening 8) .

Voor mijne Stevens reed ik ook met een Thompson. Goeie fietsen van belgische makelij, maar te duur naar mijn gedacht.
Toen ik de mijnen kocht zo'n drie jaar geleden, kende ik totaal niets van onderdelen en prijzen. Allé, eigenlijk totaal niets van mountainbikes. Toen ik hier op dit forum het één en het ander had gelezen, merkte ik al vlug dat er merken zijn die een betere afmontage geven voor dezelfde prijs.

Maar met de fietsen zelf is er uiteraard niets mis. Zeker niet mijn bedoeling om het merk af te breken 8) .

Greetz :wink:
ATB-er
Mountainbiker

thompson

Post by ATB-er »

Kijk eens naar Cube, prijs kwaliteit veel beter dan thompson
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

Ik rij sinds oktober vorig jaar met zo'n Razor en ben daar vree content van.
Heb er nu al +1800km mee gereden, zowel on- als off-road, zowel kempen als hageland en heb nog geen enkel mankement gehad of wat dan ook, enkel gewone slijtage die je bij elk merk tegenkomt.
Het zadel durft af en toe wel eens naar achter te schuiven maar dat kan bij elke fiets gebeuren dus..

Voor mij alleen maar positiefs over deze bike!!

Grtz
Brunox
Mountainbiker

Post by Brunox »

Strikybart wrote:Het zadel durft af en toe wel eens naar achter te schuiven maar dat kan bij elke fiets gebeuren dus..
Wat moet ik me daar van voorstellen ??

Ik heb nog nooit gehad dat mij zadel naar achter schuift..
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

Brunox wrote:
Strikybart wrote:Het zadel durft af en toe wel eens naar achter te schuiven maar dat kan bij elke fiets gebeuren dus..
Wat moet ik me daar van voorstellen ??

Ik heb nog nooit gehad dat mij zadel naar achter schuift..
Het zadel staat vast op de zadelpen met een bout. Als je die losdraait kan je je zadel zetten zoals je dat zelf wil, iets meer naar voor, iets meer naar achter,...

Als tijdens het biken die bout loskomt en je gaat wat ver naar achter zitten bvb dan verschuift je zadel dus ook ;)

Grtz
rEvo
Mountainbiker
Location: Thompson master carbon XTR en een 'steekkar' voor als er een halve meter slijk ligt...

Thompson master full carbon / full XTR

Post by rEvo »

twee maanden geleden gekocht voor 2695 Euro, een correcte prijs.

ondertussen + 3000 km. op de teller . Ik ben er zeer tevreden mee, super MTB volgens mij.
Thommie
Mountainbiker
Location: zwarte BBp met RessorS vanveuren en 27 vitessen van e goe merk

Post by Thommie »

Ik rij al een drietal jaar met een Thompson (+- 6000km)
Mijn motivatie op die te kopen lag ook bij de lbs die mij betrouwbaar leek, in de buurt woonde en vriendelijk was. ( ik heb er andere meegemaakt).
Ik heb nog geen fabricage fouten ontdekt, alleen de verf is er al ver af maar dat komt van het vele kuisen. :lol:
Ik ben er content van;"stoempen" moeten we allemaal als het bergop is, maar blikken van afgunst oogst je met een thompson niet.
Ik merk wel dat ze hun prijzen hebben laten zakken, maar dat merk ik ook bij andere fietsmerken.
Slecht kunnen ze niet zijn, ze draaien al jaren mee.

cu
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Ik ben best tevreden van thompson, bij problemen nemen ze hun verantwoordelijkheid.

Prijs is correct, en de fietsenmaker heeft nog wat marge om service te geven.
Post Reply