Voeren

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Post Reply
rocco
Mountainbiker

Post by rocco »

welke kleur van piilen moet ge volgen voor de voledige toer want ga hem morgen mischien rijden wa trainen
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

Ik ben dus vandaag afgezakt naar Voeren maar heb de uitgestippelde tocht voor paasmaandag (morgen dus) gevolgd. Ik heb echt met volle teugen genoten van de Voerstreek, voor de start zelfs bij een Oude Voerenaar van zijn zelf gebakken pistolets mogen proeven. Ik zal nu wel nog eens moeten terug gaan om de vaste route te rijden, nu heb ik toch al de kaart gekocht bij de plaatselijke VVV (pas om 10:oo open op zon-& feestdagen).
Kan iemand mij zeggen of je voor de volle Voerstreekroute de oranje en rode (kleur op de kaart) lus moet gaan volgen of zijn die oranje stippellijntjes enkel om de twee route's met elkaar te verbinden? Jammer dat deze prachtige streek ook vanuit Zulte zo'n 200 km ver ligt.
Merida_1955
Mountainbiker

Post by Merida_1955 »

de oranje is de voerstreek en de rode de geertruidroute
de stippelijntjes tussen de rode en de oranje zijn verbindigstukkenen .de stippelijn in st martens voeren en ter hoogte van plank zijn gewoon inkortingen grts en veel leute daar
Dynamic D
Mountainbiker

Post by Dynamic D »

Vorige vrijdag onder een stralend zonnetje ook de oranje voerstreekroute gedaan. Prachtig.
Mooie veldwegen afgewisseld met technische klimmetjes en dito afdalingen die zeer goed bepijld zijn.
De doornhagen zijn toch wel een doorn in het oog.
Mijne bikemakker één maal ter plaatse lek en toen we thuis kwamen beiden nog elk een lekke band maar ja thuis is dit allemaal makkelijker te vervangen.

Schitterende route en een aanrader.

Greetz,
DD
Phoenix
Mountainbiker

Post by Phoenix »

Vandaag onder een heerlijke zon de oranje route gedaan in Voeren. Het begon al direct met twee serieuze klimmen. Had me der mentaal niet op voorbereid :-D Maar het is echt een super mooie route, stevige en lange klimmen. Serieuze snelle, technische afdalingen.

De bewegwijzering is ni echt super, plaatjes staan op gekke plaatsen. en die dornstruiken...
De hele rit gespaard gebleven van lekke banden, maar dan tijdens 1 bepaalde afdaling tussen de hagen door, sloeg het lot toe. We waren met 4 man.. 6 lekke banden... Ma goed da we op reserve banden waren voorzien. Zeker een must!!! Banden waren op meerdere plekken per band doorboord door doorns.

maar anders.. heerlijke tocht!
rocco
Mountainbiker

Post by rocco »

hoe kunt ge daar aan 70km komen?
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Heeft iemand de gps-track van de 51km lange Voerstreekroute ? Indien ja, ben ik daar sterk in geïnteresseerd. Je kan me bereiken op --- ... Alvast bedankt !

EDIT : 't is in orde, ik heb de route ondertussen van iemand ontvangen =D> !!!
Last edited by Thierry on Mon 10 Mar 2008 22:13, edited 1 time in total.
Gober
Mountainbiker

Post by Gober »

Zaterdag een halve voerenroute gereden. Wat me opviel ten opzichte van vorige jaren is dat er veel omgewaaide bomen over het parcours liggen en dat de kwaliteit van de bepijling er ook op achteruitgegaan is. Maar het blijft een zeer mooie route om te rijden. Voorzie je wel van kaart of GPS als je niet te veel wil zoeken achter de juiste weg.

Ik had over de slechte bepijling en omgewaaide bomen ook een mailtje gestuurd naar het VVV van de voerstreek. Dit is het antwoord:
We begrijpen inderdaad uw ergernis.

Het probleem is echter dat de initiatiefnemer van deze
mountainbikeroutes (rijwielverhuur Pinckers) in de Voerstreek het
onderhoud ervan niet meer voor zijn rekening wil nemen. Deze routes
worden momenteel door de dienst BLOSO overgenomen om een nieuw
(kleiner), grensoverschrijdend, netwerk uit te werken. Deze uitwerking
zit echter nog in een beginfase.

Ook is het zo dat de provincie Limburg en het Vlaams Gewest gekozen
hebben om in de Voerstreek een nieuw wandelnetwerk (vergelijkbaar met
het fietsknooppuntennetwerk) uit te werken. Door dit netwerk zal er
veel minder ruimte overblijven voor o.a. MTB-routes. Voor Toerisme
Voerstreek en de gemeente Voeren is dit netwerk topprioriteit en zal
het aanbod van mountainbikeroutes in de streek beperkt worden.

Er zit helaas niets anders op dan te wachten tot BLOSO het nieuwe
netwerk uitgewerkt zal hebben.

Wat de omvergewaaide bomen betreft, zenden we uw mail door naar de
gemeente.

Mvg

Toerisme Voerstreek vzw

Ik zou zeggen ga nu het nog kan de route rijden want binnenkort moet ze plaatsruimen voor een wandelroutenetwerk, koop een kaartje of hou de GPS-tracks goed bij!
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Weet iemand hoe het zit met deze routes ? Zijn ze al aangepast ? Iemand de oranje route nog gereden ?
Thanx.
Angelo.
Mountainbiker

Post by Angelo. »

Ik heb een tweetal weken terug de voerstreekroute gedaan. Tja, het was best zwaar, veel losliggende stenen en de bepijling viel mee maar hebben toch af en toe de kaart nodig gehad
Post Reply