Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Zola
Mountainbiker
Location: S-Works HT m5 2007, X.0, X-max disc 2007, Magura Louise BAT Carbon

Post by Zola »

Niemand?
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

het overgrote deel kan je niet op, pijltjes zijn weg, en ganse delen zijn inmiddels terug afgesloten of ontoegankelijk.

Wat wel nog kan : Ik denk aan de Brandweer een stukje, en aan de Fosse d'outh een stukje.
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Volgens mij kan je enkel een klein stukje rijden, o.a. vaste route van Houffalize, maar er zijn ook enkele privé stukken bij, zoals afdaling Fosse d'Outh.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Idd, je kan enkel vaste route's rijden, bv. op de afdaling vd fosse d'outh staat nu een houten poort.
Zola
Mountainbiker
Location: S-Works HT m5 2007, X.0, X-max disc 2007, Magura Louise BAT Carbon

Post by Zola »

Dedju, das jammer!
Bijterke
Mountainbiker
Location: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra

Post by Bijterke »

SusXT wrote: 't Viel me ook op dat er erg veel volk op route 3 zat. Houffa heeft de naam 'het mountainbikemekka' te zijn maar ik ken toch andere streken die een even hoog niveau hebben.
laat maar komen. Houffa is me te druk geworden dus ben eens curieus naar die andere streken
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Er zijn toch streken genoeg, bv. Aywaille, Theux, Spa, Remouchamps... allemaal prachtige bike streken. Het enige wat er minder is tov Houffa is de bepijling. In houffa kan je een ganse dag vaste route's rijden zonder dat er ook maar ergens 1 pijltje ontbreekt. Op de vaste route's op bovengenaamde plaatsen heb ik nog geen enkele route half kunnen rijden, zonder NGI kaart boven te halen :-?
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

Druk... zou ik nu niet zeggen...de kans dat je andere bikers tegen komt is miniem... gvandaag zijn er twaalf groepjes voorbijgekomen op de routes 2,3 en 6 tesamen., vorige zaterdag achttien groepen van een zestal fiesers op de routes 2,3 en 6 tesamen.

Dus de kans dat je er in de file staat voor een singletrack is zowat onbestaand!

dit gezegd zijnde... ik vind de routes in La Roche ook mooi; vooral omdat je daar ook al meer loofbossen hebt (tussen LR en Samrée); daar waar het in Houffa al fijnspar is wat de klok slaat.
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Bijterke wrote:
SusXT wrote: 't Viel me ook op dat er erg veel volk op route 3 zat. Houffa heeft de naam 'het mountainbikemekka' te zijn maar ik ken toch andere streken die een even hoog niveau hebben.
laat maar komen. Houffa is me te druk geworden dus ben eens curieus naar die andere streken
Theux (de blauwe en de rode), Malmedy (route3) en La Roche (Route1) zijn voor mij erg geslaagde streken.
DeJean
Mountainbiker

Post by DeJean »

tja,

houffa heeft enkele mooie technische stukken, mar de langere routes hebben veel asfalt. En als je meerdere van de kortere lusjes wil rijden, moet je een aantal stukken dubbel rijden.
Dan vind ik Theux -ondanks de ellendige bepijling- en malmedy veel leuker om te rijden.
Wél herinner ik me uit mn begindagen een paar paden tussen spa en theux die vrij technisch en stevig bergop bergaf waren, veel singletrack tot bij een beekje onder andere. En die vind ik niet meer terug. Iemand die die (nog) kent?
Post Reply