Holsbeek - BLOSO
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- Schijfrem
- Mountainbiker
Dank u, dan spring ik vrijdag daar eens binnen mij een kaartje halen.nicman wrote:In de sportschuur weet ik het zo niet, ik zal het eens navragen.
Op het gemeentehuis zijn ze zeker.
Wegens XC wereldbeker in Houffa kan ik zondag niet gaan fietsen en ga ik de maandag eens proberen de 3 lussen van Holsbeek te rijden ( als het weer meezit ).
- Schijfrem
- Mountainbiker
Ik ben vandaag met dit warme weer ook eens in Holsbeek gaan rijden. Ben aan de sportschuur vertrokken voor de groene, nadien opgepikt op de blauwe en in Nieuwrode ook rode lus 2 erbij gedaan. Samen goed voor 45 km. De signalisatie is perfect maar met een nieuwe bloso is dit maar normaal. Ik ben benieuwd hoe het er binnen een jaar of 2 gaat bijliggen.
De groene vond ik de meest interessante met in het St-Gertrudisbos enkele mooie klimmetjes. Op de blauwe heb je dan weer een paar mooie holle wegen, de rode is maar aan de platte kant had ik de indruk. Eenmaal je terug op de blauwe in Nieuwrode komt is het een paar keer daar de helling op en af rijden en dan verder plat beneden aan de bergflank terug richting Holsbeek.
Af en toe wel verhard maar dit kan hier niet vermeden worden.
Toch is deze bloso niet te onderschatten, ik had op 45 km toch +/- 470 hm wat gezien de streek toch kan tellen.
hier een profieltje:

De groene vond ik de meest interessante met in het St-Gertrudisbos enkele mooie klimmetjes. Op de blauwe heb je dan weer een paar mooie holle wegen, de rode is maar aan de platte kant had ik de indruk. Eenmaal je terug op de blauwe in Nieuwrode komt is het een paar keer daar de helling op en af rijden en dan verder plat beneden aan de bergflank terug richting Holsbeek.
Af en toe wel verhard maar dit kan hier niet vermeden worden.
Toch is deze bloso niet te onderschatten, ik had op 45 km toch +/- 470 hm wat gezien de streek toch kan tellen.
hier een profieltje:

ik ben gisteren de toer gaan doen met nog twee maten, vond het ne heele toffe toer, zit ook wat vanalles in, soms waren we toch ferm aan kicken. die holle wegen zijn de max maar ook de talloze korte klimmekes. hier komen we zeker nog eens terug. maar dan met onze heele hoop die toch ne man of 10 telt.
Ps, als het in Holsbeek geregend heeft kan je volgens mij er beter weg blijven. is het niet?
groeten uit Balen.
Ief
Ps, als het in Holsbeek geregend heeft kan je volgens mij er beter weg blijven. is het niet?
groeten uit Balen.
Ief
Euhm, ooit in een ververvlogen periode, toen het nog dagen achter elkaar regende, en dit een langere tijd aanhield... (een maand of 2 geleden dus), bne ik ook inholsbeek geweest. Door de toen overvloedige regenval lagen de klimmetjes op blauw er al smerig bij, maar vooral die afdalingen in de holle wegen op blauw waren echt wel tricky toen vond ik. Goed opletten wat je daar doet als het nat is, als je het mij vraagt...