Sigma Sport BC 2006 MHR DTS Wireless

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
Scale
Kerstman

Sigma Sport BC 2006 MHR DTS Wireless

Post by Scale »

Al iemand die deze gekocht heeft ? Ervaringen ? Laat maar weten.... :wink:
Curlito
Mountainbiker

Post by Curlito »

Ik heb deze dinsdag gekocht en ga die pas morgen installeren (bike was binnen voor het mountainbike weekend)
Alleen de instellingen voor de hoogtemeter vind ik niet zo simpel.
De starthoogte blijft permanent in de BC 2006 MHR opgeslagen en dit is de hoogte van je woonplaats (weet iemand een site waar je dit kan vinden?) De actuele hoogte is daar waar je vertrekt maar moet je die telkens voor elke nieuwe rit (en plaats) ingeven en waar kan je die waarde vinden??? Er staat wel bij dat je de "luchtdruk op zeeniveau -> gereduceerd naar zeeniveau" kan gebruiken om de actuele hoogte te bepalen maar die moet je natuurlijk ook ergens vinden???
Bij deze dus een kleine oproep want de uitelg is niet zo simpel voor een groentje op gebied van hoogtemeters :wink: De ander instellingen zijn totaal geen probleem en zijn zoals bij elke Sigma.
Scale
Kerstman

Post by Scale »

Dank voor de reactie. Ziet er idd niet zo gebruiksvriendelijk uit die hoogte meting.
Iemand een aanrader wat te kopen van fietscomputer met hoogte meting ?? Hartslag mag maar is geen prioriteit.....
Hac is me wat te prijzig.... :oops:
Curlito
Mountainbiker

Post by Curlito »

Net terug van mountainbike weekend en dit was de ideale test voor mijn Sigma BC2006 MHR. Ik moet mijn uitleg herzien want eigenlijk is het instellen redelijk simpel! Gewoon de starthoogte (van je woonplaats) instellen en dit kun je voor elk dorpje op internet vinden bv hier: http://www.meteo24.nl Ook de luchtdruk gereduceerd naar zeeniveau en de hoogtemeter werkt. Weet je de exacte hoogte bij de vertrekplaats van je rit kan je die instellen bij actuele hoogte maar is niet nodig. M.a.w. een prachtig toestel voor een lage prijs! Ik ben er persoonlijk heel tevreden van.
knef
Mountainbiker

Post by knef »

ziet er mij een leuk toestelletje uit. alleen spijtig dat je de data niet naar je pc kan overzetten...
:-)
sportyboy
Mountainbiker

Post by sportyboy »

Ik ben ook toe aan een nieuwe bike-computer en deze moet ook een hoogtemeter en hartslagmeter bevatten en overweeg om de sigma BC 2006 MHR aan te schaffen, iemand hier goede of slechte ervaringen mee?
Ook ervaringen en voorstellen van andere types zijn welkom.
Scale
Kerstman

Post by Scale »

Curlito wrote:Net terug van mountainbike weekend en dit was de ideale test voor mijn Sigma BC2006 MHR. Ik moet mijn uitleg herzien want eigenlijk is het instellen redelijk simpel! Gewoon de starthoogte (van je woonplaats) instellen en dit kun je voor elk dorpje op internet vinden bv hier: http://www.meteo24.nl Ook de luchtdruk gereduceerd naar zeeniveau en de hoogtemeter werkt. Weet je de exacte hoogte bij de vertrekplaats van je rit kan je die instellen bij actuele hoogte maar is niet nodig. M.a.w. een prachtig toestel voor een lage prijs! Ik ben er persoonlijk heel tevreden van.
Okey, ziet er goed uit =D> ! Maar.......je moet dan iedere keer de hoogte instellen van je vertrekplaats als ik het goed begrijp...?? of ben ik verkeerd..?
Biker_01
Mountainbiker

BC 2006 MHR

Post by Biker_01 »

Ook ik heb dit toestel aangekocht.
Vindt het ook een mooi toestel enkel jammer dat je niet de gegevens op je PC kunt zetten dan zou dit toestel echt af zijn.
meschien een idee voor sigma
ruuducati
Mountainbiker
Location: Merida Matts 500 WCS-lite-M, 2012 Rocky Mountain Element 970

Post by ruuducati »

Kan iemand mij vertellen wat dat toestel kost? Ben ook toe aan een nieuwe fietscomputer!
sportyboy
Mountainbiker

Post by sportyboy »

zit ook nog met dezelfde vraag als scale:
moet je dan bij elke start van bijvoorbeeld een TT opnieuw de starthoogte instellen. Of stel ik enkel éénmalig de hoogte in van bij mij thuis en doet het toestel dan de rest?
Post Reply