viperke wrote:Hallo,
Dit weekend had ik een Bundesliga in Sundern-Hagen gepland om te gaan rijden. Omdat het gevoel deze week op training allesbehalve goed was, en ik maar bleef twijfelen besloot ik die topkoers niet te gaan rijden, ofwel riijd ik op hoog niveau als ik er mentaal naar uitkijk, ofwel doe ik beter niks!
Gisteren met enkelen nog een drietal uur gaan biken en had vandaag de toertocht in Langdorp gepland, tot ik op het allerlaatste toch maar besluit om in Seraing te gaan rijden, Langdorp zou immers ook vlammen worden.
Eens daar verkend en amai, wat een circuit ! Technisch klimmen én afdalen, echt sjiek.
Zoals verwacht geen klinkende namen bij de beloften aan de start. Een minuut na de elites dook ik als derde de afdaling in. De eerste twee gingen echt hard maar na een halve ronde kwam ik toch op kop te liggen. Op de technische zones werd vaak verschil gemaakt tussen nét niet, of nét wel op de fiets te kunnen blijven, na een ronde had ik dan ook 30" voorsprong.
De volgende drie ronden gingen goed, ik haalde veel elites in en kwam zo op een derde plaats scratch te liggen. Vanaf half koers was het verschil duidelijk gemaakt (2' ofzo) en reed ik op eigen tempo verder.
Na twee uur koers was het eindelijk zover, de eerste overwinning van het jaar was binnen! Het parcours was overweldigend, alweer écht biken, ik vraag me dan ook af of ik volgende week zal starten in een vlakke Flanders cup..
Naast mij reden ook Gian Marco Dekind en Patrick Meersschaert naar de overwinning, Julien De Braekeleer werd 3e belofte, Waasland boven dus !
Nen echte beer worde nog!
En ook weeral een overwinning van GM voor Chamizo!