Seraing 29/4

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
_eli_
Mountainbiker

Post by _eli_ »

viperke wrote:Hallo,

Dit weekend had ik een Bundesliga in Sundern-Hagen gepland om te gaan rijden. Omdat het gevoel deze week op training allesbehalve goed was, en ik maar bleef twijfelen besloot ik die topkoers niet te gaan rijden, ofwel riijd ik op hoog niveau als ik er mentaal naar uitkijk, ofwel doe ik beter niks!

Gisteren met enkelen nog een drietal uur gaan biken en had vandaag de toertocht in Langdorp gepland, tot ik op het allerlaatste toch maar besluit om in Seraing te gaan rijden, Langdorp zou immers ook vlammen worden.

Eens daar verkend en amai, wat een circuit ! Technisch klimmen én afdalen, echt sjiek.
Zoals verwacht geen klinkende namen bij de beloften aan de start. Een minuut na de elites dook ik als derde de afdaling in. De eerste twee gingen echt hard maar na een halve ronde kwam ik toch op kop te liggen. Op de technische zones werd vaak verschil gemaakt tussen nét niet, of nét wel op de fiets te kunnen blijven, na een ronde had ik dan ook 30" voorsprong.
De volgende drie ronden gingen goed, ik haalde veel elites in en kwam zo op een derde plaats scratch te liggen. Vanaf half koers was het verschil duidelijk gemaakt (2' ofzo) en reed ik op eigen tempo verder.
Na twee uur koers was het eindelijk zover, de eerste overwinning van het jaar was binnen! Het parcours was overweldigend, alweer écht biken, ik vraag me dan ook af of ik volgende week zal starten in een vlakke Flanders cup..

Naast mij reden ook Gian Marco Dekind en Patrick Meersschaert naar de overwinning, Julien De Braekeleer werd 3e belofte, Waasland boven dus !

Nen echte beer worde nog!

En ook weeral een overwinning van GM voor Chamizo!
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

er staan een paar foto's online ondertussen
http://mountainbike.fotopic.net/c1267532.html
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

Tja, een bliksemstart genomen. Als ik op de eerste rij sta, kan ik dat. Maar ik voelde al bij het wakker worden dat er iets scheelde. De eerste twee ronde miste ik echt kracht. Vanaf de derde ronde ging het net wat beter. IK kwam terug op Thomas Achouri, die tweede was bij de beloften en mij droog had voorbijgestoken in de tweede ronde. Ik ging er vlotjes over en trok eventjes door om te tonen dat ik nog heel goed zat. Na een halve ronde, had ik 30" voorsprong op hem. In die mooie, toffe afdaling loste plots de band en alle lucht eruit. Ik meende in de vorige ronden al soms gemerkt te hebben dat er lucht ontsnapt zou zijn in die diepe kommen waar ik ook net iets te snel door reed... Aan de kant, ventiel losgevezen, binnenband erin gestoken en opgeblazen met een bommetje. Ondertussen was Thomas al lang terug voorbij gevlamd. Behoud van die derde plaats was nu nog m'n doel. Met succes! Nog één ronde te gaan en alle hoop om die tweede plaats te heroveren was allang opgegeven. De derde plaats stond echter veilig. Toch nog een mooi tijdje neergeleg uit schrik dat er toch iemand zou naderen.
Na de wedstrijd had ik nog 5 min voorsprong op de 4de met mijn platte band. Slecht had ik niet gereden. Zonder de lekke band en met iets meer kracht in de eerste twee ronden, had ik iets dichter in de buurt kunnen zitten van Robby. Maar toch was hij de sterkste en had ik hem toch niet meteen kunnen overtroeven. Sterk gereden kerel!!!
Een poduimplaatsje doet deugd. :-D

Greetz,

Julien.
christoph
Mountainbiker

Post by christoph »

Gisteren ook afgezakt naar Seraing. Bij de verkenning toch lichtjes verschoten van het parcours!! Veel technische passages en één lange steile klim.
Rustig gestart want we moesten 8 ronden rijden. Als negende van de zestien de eerste afdaling opgedraaid en dan in de volgende klimmetjes rustig opgeschoven naar voor. De eerste twee waren al gaan vliegen van in de start dus daar zou ik nooit aangeraken maar na de derde ronde reed ik derde met een comfortabele voorsprong van 2 minuten.
In de vierde ronde kreeg ik dan toch maar weer met pech te maken in de technische afdaling reed ik mijn voorband plat...
Snel gemaakt maar toch waren er al twee renners voorbij gereden. Terug rustig in mijn ritme proberen komen en na een halve ronde reed ik terug vierde maar de derde had al een voorsprong van 3 minuten. In mijn laatse twee ronden ben ik nog tot op anderhalve minuut terug gekomen maar het podium heb ik nooit meer gezien.
Een beetje ontgoocheld door het resultaat want zonder pech was ik zeker derde geweest maar ik ben wel tevreden over de conditie.
Post Reply