THEUX

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
DeJean
Mountainbiker

Post by DeJean »

Ramboke wrote:Theux is inderdaad geweldig om te biken, maar ik geef iedereen 1 gouden tip. KOOP EEN KAART, dan bespaart ge u veel (zoek)ellende, en kunt ge makkelijk verschillende routes door elkaar rijden. De Waalse boshakkers zijn namelijk zo ontzettend verstandig om bomen te kappen à vollonté waarbij ze de plaatjes mee wegdoen... en geen nieuwe in de plaats hangen.
tja dan moeten onze ondernemende walen er wél eens aan denken de VVV op zaterdag open te doen. Waar ze t halen om op ne donderdag voormiddag open te zijn en niet in t weekend is niet te snappen.
Zonder kaart dus, en dan valt op dat er toch erg veel pijltjes ontbreken of ellendig slecht staan. We hebben er dan maar een wedstrijdje van gemaakt....
Mooie streek en Super parkoertjes daar, maar dat beetje zorg voor de toegankelijkheid (pijltjes en beschikbaarheid van kaartjes) ontbreekt wel flagrant.
DeJean
Mountainbiker

Post by DeJean »

Ramboke wrote:Theux is inderdaad geweldig om te biken, maar ik geef iedereen 1 gouden tip. KOOP EEN KAART, dan bespaart ge u veel (zoek)ellende, en kunt ge makkelijk verschillende routes door elkaar rijden. De Waalse boshakkers zijn namelijk zo ontzettend verstandig om bomen te kappen à vollonté waarbij ze de plaatjes mee wegdoen... en geen nieuwe in de plaats hangen.
tja dan moeten onze ondernemende walen er wél eens aan denken de VVV op zaterdag open te doen. Waar ze t halen om op ne donderdag voormiddag open te zijn en niet in t weekend is niet te snappen.
Zonder kaart dus, en dan valt op dat er toch erg veel pijltjes ontbreken of ellendig slecht staan. We hebben er dan maar een wedstrijdje van gemaakt....
Mooie streek en Super parkoertjes daar, maar dat beetje zorg voor de toegankelijkheid (pijltjes en beschikbaarheid van kaartjes) ontbreekt wel flagrant.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Die gasten werken ook enkel in de week, zoals jij en ik vermoed ik.
Je kan die kaart ook via de NGI bestellen
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

Iemand zin om morgen (2 juni) mee in Theux te rijden.
Ik heb daar met een paar gasten van AMB Theux afgesproken om de vaste route (en een paar van hun favoriete tracks) te gaan rijden.

Afspraak: 9u30, Chateau de Franchimont.
Teze
Mountainbiker

Post by Teze »

greenie wrote:Iemand zin om morgen (2 juni) mee in Theux te rijden.
Ik heb daar met een paar gasten van AMB Theux afgesproken om de vaste route (en een paar van hun favoriete tracks) te gaan rijden.

Afspraak: 9u30, Chateau de Franchimont.
miljaar, tis 9h56 tzal dus ni meer lukken en voor een andere keer zijn.
het gevolg na het forum ne keer niet op een vrijdagavaond te checken :oops:
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

Het was absoluut de moeite. Een mix van rood en blauw en een paar van hun persoonlijke favoriete tracks maakten er een erg knappe tocht van.
Die gasten wonen gewoon in één van de betere MTB-speeltuinen in België.

En als ik dan bedenk dat ik (tegenwoordig) maar 1u15min tot in Theux rij, zal ik in de toekomst wel wat regelmatiger in d'Ardennen gaan spelen.
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

Ik ga de zaterdag nog eens in Theux rijden, ik zou graag de 3 parcours rijden, en dit als laatste voorbereiding voor de Swis Bike Master van volgende week.

Mischien tot daar.

Serge.
Darko
Mountainbiker

Post by Darko »

Hoe is de bepijling daar in Theux?Zijn de routes gemakkelijk zonder kaart te rijden?
Ramboke
Mountainbiker

Post by Ramboke »

Darko wrote:Hoe is de bepijling daar in Theux?Zijn de routes gemakkelijk zonder kaart te rijden?
Ik ben er een half jaar geleden geweest en ik vind een kaart een echte aanrader. De boswachters kappen daar bomen (met plaatjes en al er nog aan) à volonté en vervangen de bewegwijzering niet. We hebben er ons serieus misgereden een aantal keer. Aangezien er in Theux totaal geen voorzieningen zijn, kunt ge naar mijn mening best naar spa doorrijden tot in het centrum (ligt op een boogscheut van theux) om daar een kaart te kopen, en dan pas te vertrekken. Spa en Theux is namelijk perfect op mekaar aangesloten, dus als ge per sé naar theux wilt is dat geen probleem vanuit spa.

Bikeplezier verzekerd daar (gegeven dat ge een kaart hebt)!!

Groeten
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Zonder kaart, forget it. Je zult veel moeten zoeken.
Post Reply