OPENING SJOUWERS MOUNTAINBIKEROUTE TE KORTRIJK EN MENEN

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Post Reply
Ruth
Mountainbiker

OPENING SJOUWERS MOUNTAINBIKEROUTE TE KORTRIJK EN MENEN

Post by Ruth »

Noteer alvast 29 april 2007 in je mountainbikekalender. Want dan wordt de Sjouwers Mountainbikeroute in Kortrijk en Menen geopend.
Start om 9u00 stipt aan de sporthal van Marke, Olympiadeplein 1:
- onthaal
- onthulling startbord en startschot
of starten om 9u 30 stipt aan de sporthal Ter Steenlandt, Lauwestraat te Rekkem
- onthaal
- onthulling startbord en startschot

onderweg nog bevoorrading op 3 plaatsen.
Als je erbij kan zijn stuur dan al je gegevens door naar:
ruth.deseyn@west-vlaanderen.be
Inschrijven verplicht!!!
triple XXXL
Mountainbiker

Post by triple XXXL »

In eigen gemeente ,ik zal er zijn.
geert delepierre
Mountainbiker

Post by geert delepierre »

Ik heb mijn roots op een boerderij in de aalbekesteenweg te Lauwe. Onlangs zag ik dat daar ook gewerkt werd aan een MTB route. Is dat de sjouwers mtb route die daar passeert?
Zo ja, dan kom ik af als 't maar enigzins kan... 't Moet iets speciaals zijn: gaan biken over de grond waar je als kind patatten mocht rapen...
tigris
Mountainbiker

Post by tigris »

het moet wel nu dat weekend zijn dat wij in durbuy zijn zeker maar laat ons zeker eens een berichtje na op onze site om deze route eventjes
te verkenen met u tesamen :-D
groetjes

www.kortrijkse-mountainbikers.be
Joe Dolan
Mountainbiker

Post by Joe Dolan »

Ik heb vandaag, niet ver van mijn deur, nl. in Rekkem, enkele nieuwe paaltjes gezien met een rood bloso-teken. Zouden die van de toekomstige schouwersroute kunnen zijn?
En vooral, is ze al te berijden?
tigris
Mountainbiker

Post by tigris »

joho

dit weekend ook efkes op verkenning geweest met 3 man van de kotrijkse
gestart aan hoog kortrijk en de bewegwijzering gevolgd tot in marke daarna stukje rekkem tot aan paaltje nr 55 geraakt en dan .... maar de
provenciale diensten 2 man sterk zijn op goeie weg ? wij hebben toch een paar opmerkingen genoteerd ... iedereen zal wel ondertussen wel opmerkingen hebben vatbaar voor verbetering we zien wel

:^o
JurgenG
Mountainbiker

pas terug

Post by JurgenG »

Pas terug thuis van de opening van deze route.

De grote tour is zo'n 46,2 km (op de GPS). Spijtig genoeg heb ik geen volledige tracklog, ik ben na 20 km beginnen beseffen dat die niet opgenomen werd door mijn GPS :oops:

Leuke route die, vooral als het nat ligt, behoorlijk zwaar zal uitvallen. Voor mij was het in deze omstandigheden ook behoorlijk zwaar maar dat zal aan het overgewicht van het fietsje (en de fietser...) liggen.

Opening was trouwens prima georganiseerd, 3 bevoorradingen en alles gratis. =D>

Bepijling is uiteraard perfect maar ze is dan ook spiksplinternieuw :lol:

Moest iemand anders een complete tracklog hebben, wil je mij dan een seintje geven aub?
Lincky
Mountainbiker

Post by Lincky »

Ook deze morgen gestart in Marke. Ze hebben ons daar goed verwent!!
Zou eigenlijk bij iedere tocht mogen :wink: .
Bij de start ontbijt, 2 bev. op een tocht van 46Km. en dan nog eens een afterbike met frisdrank en en hapjes. Zeker geen slecht woord daarover.
I.V.M. de tocht: Nog eens een schoon voorbeeld van een mooie tocht hier in ons West-Vlaanderen. Zo zie je maar dat je niet steeds naar DE ardennen moet om je te amuseren.
Een zeer geslaagd project zou ik zeggen.
Ze gaan mij daar nog zien. Mss. staat Bert daar dan nog eens met drankjes en hapjes. :lol: :lol: :lol:
@Ruth, kan je de foto's doorsturen naar mijn emailadres?
*Steve*
Mountainbiker

Post by *Steve* »

Kga ze binnenkort ook eens moeten rijden hé.
Kheb toch nen tijd in Lauwe gewoond en mijnen thuis is er nog steeds. Wel goe om dan van daar te vertrekken.

Passeert de route ergens in de nabijheid van Lauwe centrum of aan de kant van de white star???

Greetz
Steve :wink:
JurgenG
Mountainbiker

Post by JurgenG »

pro team wrote:Kga ze binnenkort ook eens moeten rijden hé.
Kheb toch nen tijd in Lauwe gewoond en mijnen thuis is er nog steeds. Wel goe om dan van daar te vertrekken.

Passeert de route ergens in de nabijheid van Lauwe centrum of aan de kant van de white star???

Greetz
Steve :wink:
Door Lauwe centrum niet echt maar ze gaat wel een paar keer flirten met de Lauwberg en passeert een stuk langs de Leie ter hoogte van Lauwe.
Post Reply