jullie droombike

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

MADRISTA666 wrote:Huberken heeft zo 1nen, hij staat hier opt forum
ik weet het heb gisteren even met hem aan het pb'en geweest, de bovenstaande foto is van zijn fiets die hij origineel gekocht heeft voor hij de verbouwingswerken begon.

Ik vind het een prachtige kader en zou deze dan afwerken met andere onderdelen.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

jeps pics v mijn bike, maar zo heb ikm nooit gehad.. sni erg like'm as he is now!

wel cool dat mijn bike een ander zn droombike is :drunk:
Last edited by Hubertje on Sun 07 Jan 2007 20:34, edited 1 time in total.
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

jep tis idd een speciaal fietsken
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

behalve de fatty hé huberken!!! :wink:
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Dit:
Image

Moots YBB ( maar wel met andere setup als hierboven )

Frame + zadelbuis + stuurpen + CK headset heb ik sinds gisteren al.
Nu de rest nog maar er is geen haast bij, hij moet pas af zijn tegen volgende winter .
Ga deze gebruiken voornamelijk gebruiken voor de wintertochten, trainingsritten en avondritten.
De S-works voor de zomertoerkes :wink:
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

nieuw: deze:

This quote was generated on 1/7/2007 11:14:38 AM

Your Price: €3933
Bike Weight: 20.6lb/9.3 kg

Frame Set 2007 Tuareg 3AL / 2.5V Titanium MTB Frame, 19.5''
Crank Set Shimano 2007 XTR FC-M970 Crankset with Bottom Bracket, 44-32-24T, 175mm
Bottom Bracket Shimano 2007 XTR Bottom Bracket - INCLUDED with XTR FC-M960 Cranks
Chain KMC X9 Gold 9spd. Chain with Ti-N Coating with Powerlink
Rear Derailleur Shimano 2007 XTR RD-M970 SGS Rear Derailleur
Front Derailleur Shimano 2007 XTR FD-M970 Front Derailleur
Integrated & Separate Shift Levers Shimano Deore XT SL-M751 9 Speed Separate Shift Levers
Separate Brake Levers No Brake Levers Selected
Brakes Hope 2006 Hydraulic Disc Brake System, The Mono Mini Brake
Cable Sets: Brake & Derailleur Van Nicholas MTB Teflon Cable & Housing System
Cassette Shimano 2007 XTR CS-M970 Ti / Alum (11-34) 9 Speed Cassette
Wheel Set 2007 Shimano WH-M975 XTR Wheel Set for Disc Brake 24/24, 1530g
Front Tire Schwalbe Nobby Nic Evolution MTB Tire, 26 x 2.10, Black
Rear Tire Schwalbe Racing Ralp Evolution MTB Tire, 26 x 2.10, Black
Tubes No Tubes Selected
Headset Chris King Sealed Cartridge, Threadless Alloy Headset, 1 1/8'' Silver
Headset Spacers DO NOT cut Steerer Tube
Handlebar Stem Ritchey WCS Stem, 100mm x 84/6 degree rise, 31.8mm Clamp Diameter, Black
Handlebar Ritchey WCS MTB OS Flat Bar, 580mm, Black
Bar Ends Van Nicholas VNT Short Titanium Bar Ends, With Laser Engraved Logo
Handlebar Grips Ritchey Dual Density MTB Grips
Seat Post Van Nicholas Titanium 400mm Seat Post, Laser engraved, Polished Ti, 266g
Seat Collar Van Nicholas CNC Machined TITANIUM Seat Collar
Saddle Fi'zi:k Gobi MTB Saddle, Titanium Rails, Black Leather
Fork 2007 White Brothers Magic 80 Race Dual Action 80mm Travel Fork, Black
Pedals Pedal None
VanNicholas Consumer Warranties & Policies 10-Day 100% Money Back Guarantee Add[0.00 ]
VanNicholas Consumer Warranties & Policies 50% Off Crash Replacement Warranty Add[0.00 ]
VanNicholas Consumer Warranties & Policies 30-Day Price Protection Guarantee Add[0.00 ]
VanNicholas Consumer Warranties & Policies Lifetime Titanium Frame Warranty (Ltd) Add[0.00 ]
VanNicholas Consumer Warranties & Policies €25 Assembly / Service Rebate Add[0.00 ]
VanNicholas Consumer Warranties & Policies Fit Guarantee - Component Swap Options Add[0.00 ]
FAX to +31 (0)186-657719 • Call +31 (0)186-657718 • email: sales@vannicholas.com
Close this browser window to go back to previous page

Maar dan me nieuwe XTR shifters ook.

En anders (wor ni mr gemaakt, maar is mn absolute droom) die oude Airborne Lucky Strike me WB voorvork, arch rivals en zwarte Xmax 03s van op hun site
hydrus
Mountainbiker
Location: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel

Post by hydrus »

Mijn droombike (op dit moment):
linkje

De prijzen en gewichten zijn soms beetje geschat, maar volgens mij klopt de uitkomst wel ongeveer met de realiteit. (ik heb in de spreadsheet geen rekeing gehouden met bolt-tuning, wat natuurlijk wel de bedoeling is)

Het SingleSpeed achterwiel is ideaal voor op de vlakke, kortere ritten (Bloso Herentals) zeker omwille van het lage gewicht. (sub 7.5kg is realistisch denk ik)

Het Rohloff achterwiel is niet echt handig om mee te racen (veel roterende massa) maar op lange afstand zou het altijd goed werkende schakelsysteem erg leuk zijn. (en ik hou niet van schuinliggende kettingen, rendement daarvan is nog lager dan van een Rohloff)

Om verwisselen tussen SS en Rohloff te vereenvoudigen zou ik zelf een thumb-shifter ontwikkelen voor de Rohloff, niet zo moeilijk, indexing vindt immers in de naaf zelf plaats. (als je technisch tekenaar in wording bent, en de beschikking hebt over CNC machines)
De thumb-shifter kan dan eenvoudiger via een klemsysteem op en van de bike gehaald worden zonder de grip eraf te halen.

Om een ideetje te krijgen van de kleurstelling die ik wil. (groen frame, met zwarte decals, zwarte afmontage, en rood geanodiseerde accenten)
Image
De vork op dit frame verpest het een beetje vind ik, maar daar heb ik een oplossing voor... De titanium onderdelen (vork, stuur, bolt-on skewers) laat ik ergens zwart anodiseren, zodat ze prima bij de rest van de bike passen (dat heb ik niet meegerekend in de prijs)

Ik twijfelde eerst nog een tijdje tussen m'n echte droommerk NICOLAI en de 2nd placed Endorfin (shared place with C'dale) omwille van het lichtere frame.
Uiteindelijk won de NICOLAI, net iets exclusiever dan Endorfin. (en bij een droombike hoort een droomframe)
Het frame:
(maar dan in het groen, met zwarte decals)
Image
Image

Ik kies voor een titanium vork en een titanium stuur, om de trillingen (schokken is iets te hoog gegrepen) te dempen, leuk is dat de Hilset titanium vork lichter is dan een Pace.
Het comfort is natuurlijk niet te vergelijken met dat van de hedendaagse geveerde bikes, maar het gaat me niet echt om comfort, eerder om fun-factor. (en duurzaamheid)
Als ik op een bepaald moment toch comfort wil, kan ik eenvoudig het achterwiel in m'n Cannondale steken, om toch beetje vering te hebben. (waar tegen die tijd natuurlijk een carbon lefty inzit :p)

note:
Ik ben bij het samenstellen van deze bike er vanuit gegaan dat er geen budget grens is. Toch heb ik niet telkens het lichtste of het duurste onderdeel (bv Eggbeater 4ti ipv Ti, Ti spaken of CX-ray ipv Sapim laser, ...) gekozen, waarschijnlijk omdat je onbewust toch hoopt dat ie een beetje betaalbaar blijft, en ooit misschien binnen het bereik.
In die zin ben ik redelijk verrast met het resultaat: dit is (zeker als je niet alles in één keer koopt) helemaal niet zo'n dure fiets als je rekening houdt met de potentiële levensduur van de onderdelen. (veel onderdelen zoals bv de Chris King headset kan je houden voor de rest van je leven bij wijze van spreken)
Lanseloet
Mountainbiker

Post by Lanseloet »

Dat is nu toch niet moeilijk:
Image
Lanseloet
Mountainbiker

Post by Lanseloet »

Of wacht .. deze mag er ook wel zijn: :-)

Image
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

Lanseloet wrote:Dat is nu toch niet moeilijk:
Image
De oranje Klein Attitude is absoluut de geilste bike =P~
Post Reply