No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Vermits je velg reeds een UST velg is (de gaten waar de spaaknippels doorzitten zijn dus al afgedicht) heb je geen velglint nodig. Enkel de NoTubes erin is voldoende 8) :drunk:
router
Mountainbiker

Post by router »

Is dit zeker? Ik krijg de niet UST banden niet opgepompt, ze sluiten niet af op de zijwand van de velg. Wie heeft er montage tips?
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

router wrote:Is dit zeker? Ik krijg de niet UST banden niet opgepompt, ze sluiten niet af op de zijwand van de velg. Wie heeft er montage tips?
Binnenwerk van het ventiel eruit draaien en dan met de compressor oppompen. Er kan dan veel sneller lucht in en de band doet plop, plop!
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Zo michelin XCR banden (gewone) op mijn nieuwe SLR's gezet vorige week met notubes. Echt een fluitje van een cent en na een week nog steeds op dezelfde spanning -0,1 bar maar dat kan het opzetten en afhalen van de pomp zijn.
router
Mountainbiker

Post by router »

Hi,

Heb ze inderdaad met de compressor kunnen oppompen zonder probleem. Heb dan de instructies gevolgd zoals op het net en de NoTubes vloeistof toegevoegd. Momenteel staan de banden nog op druk en heb ik geen lek.

THX! :-D
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Gebruikt er iemand Schwalbe FF light's in combinatie met NoTubes op een ZTR Olympic ?
Of een andere velg.
Want zijn jullie ondervindingen met deze combinatie ?
Misschien ook handig om te vermelden op hoeveel druk jullie ermee rijden.
de Ron
Mountainbiker
Location: '17 Scott Spark 900 RC Ultimate, '17 Scott Scale RC 900 World Cup

Post by de Ron »

Heb het dit weekend dan eindelijk ook eens uitgeprobeerd:

Montage van een Schwalbe RR2.10 non-UST band op een XM819 velg.

Als volgt te werk gegaan volgens de richtlijnen van dit forum:

- eerst band gemonteerd met binnenband erin, en deze op 4 bar opgepompt
- de dag nadien, de binnenband eruit genomen door de buitenband langs één kant los te maken
- UST ventiel, voorzien van het nodige vet, gemonteerd op de velg
- 1.5 busje Notubes in de band gekapt
- Dan buitenband volledig gemonteerd
- dan oppompen met voetpomp, maar lukte niet; met een bommetje lukte het daarna direct

Resultaat:
- 200 g gewichtswinst op 1 wiel
- band nog steed mooi op druk (al een TT mee gereden)
- Eindelijk ;-) een schwalbe buitenband die ik makkelijk kan monteren/ demonteren van een XM819 velg. (voor UST banden van schwalbe is dit echt een merde)

Dus ik ben heel tevreden, bedankt voor alle tips op dit forum

Nu ga ik de andere banden op termijn ook omwisselen voor non-UST.

Blijft nog de vraag hoeveel noTubes erin moet. Sommige zeggen 1 kopje, andere zeggen 2 kopjes, dus nog even verder uitproberen, zal uiteindelijk van het soort band afhangen denk ik hoeveel je erin kapt

Ron
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Mijn ervaring is om er niet teveel in te doen, ongeveer 40 gram per wiel. Doe je er meer in, kan de boel gauw samenklonteren tot een bal. Beter om de maand wat bij doen dan in 1 keer 80 gram :drunk:
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Ik zit met de volgende vraag.
Ik beschik over mavic 819 UST velgen.
Ik zou vooraan een Schwalbe NN 1.8 willen leggen maar twijfel of ik beter een UST band steek of een gewone.

Kan iemand mij daarbij helpen?

Ik prefereer wel veiligheid en duurzaamheid boven gewicht maar als ik het met minder gewicht even veilig kan houden.... :wink:
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

Ik weet niet of ik je help hiermee, maar ik rijd al enkele maanden met XC717, Notubes velglint (niet de yellow tape) en Nobby Nic + Smart Sam snakeskin (beide 2.1) zonder éénenkel probleem. Wel af en toe klein beetje drukverlies, maar dat moet je gewoon regelmatig controleren.

Te bedenken dat een UST velg sowieso luchtdicht is vanbinnen en NoTubes zelf adverteert dat hun product kan gebruikt worden op tubeless velgen met non-UST banden, lijkt het me toch betrouwbaar.
Post Reply