aan de haak

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
nidecker
Mountainbiker

Post by nidecker »

Montenbaaik

Ik ken dit gevoel, mijn koersfiets heeft zes jaar aan de haak gehangen, nu sins kort doe ik terug aan MTB en fietsen. Wegens simpele reden. Hier in Antwerpese heeft men geen natuur meer, alles volg gebouw. Ik moest zeker een uur rijden om een rustig te kunnen rijden, zonder te moeten letten komt er een auto van rechts enz., Want vroeger woonde ik in keulen (duitsland) en daar moest ik maar 5 minuten rijden met de fiets en zat in open velden waar geen auto's te bespeuren valt. Maarja niets aan te doen
.:Roel:.
Mountainbiker
Location: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Post by .:Roel:. »

Helemaal mee eens!
Ik woonde in de Kempen, met niets dan natuur rondom!
Nu woon ik in Antwerpen, ben al 7000keer van mijn fietske gereden, en dat is gewoon allemaal niet echt motiverend!
Niet dat het mij aan motivatie ontbreekt trouwens, maar een beetje groen om in rond te bollen is toch echt wel zoveel mooier!
Montenbaaik
Mountainbiker

Post by Montenbaaik »

ik woon in landbouwgebied
woon tussen de bloso routes

en kan 100 km mtb'en in de omgeving van mijn huis

in vogelvlucht ben ik nooit verder dan 10 km van mijn huis
Handige Harry
Mountainbiker

Post by Handige Harry »

Ik heb dat probleem ook gehad, ben al drie jaar aan het verbouwen en word al mijn vrije tijd daar aan besteed zodat ik op een bepaalt ogenblik zondag's liever in mijn bed bleef liggen dan gaan te biken, na een tijdje heb ik me toch overhaalt om zondags te gaan biken en het begint stilaan terug te gaan! ik moet wel zeggen voor mijn verbouwingen had ik een héél goeie conditie, maar nu vind ik 3 keer zo moeilijk om terug in conditie te geraken, vb 4 jaar geleden reed ik sart tilman tegen een gemiddelde van 19.5 per uur dit jaar 12.7 per uur ik was echt beschaamd en het waren ongeveer dezelfde weesomstandheden! ik wil maar zeggen het is niet makkelijk om de motivatie en conditie terug te vinden!
nidecker
Mountainbiker

Post by nidecker »

Het probleem zit hem daarin dat jullie inergie helemaal in jullie bouw hebben gestoken. Wat ook normaal is en op bepaalde momenten vraagt jullie lichaam om wat rust en willen jullie nog alleen maar wat rusten rusten en rusten en hebben jullie ook geen zin meer in om te gaan MTB. Dat komt wel allemaal terug als jullie er terug klaar voor zijn en de conditie dat naar beneden gaat is normaal, maar die komt wel terug, maar mag je niet afdwingen, dan krijg je omgekeerde effect

Hou gewoon de moed erin
Handige Harry
Mountainbiker

Post by Handige Harry »

dat afdwingen is mijn probleem denk ik!
Montenbaaik
Mountainbiker

Post by Montenbaaik »

30 km aan 17km gedaan

was in de 18maanden toch wel wat verandert in de bloso route

zo was er een stuk afgesloten
maar als moedig man , dacht ik , tja we biken ons overal doorheen

maar het was wel risky
het offroad pad naast een beek , was opgehoogt tot een extra hoge dam

dus ik fiets bovenop die dam van 75cm breed
met aan beide zeiden een schuine kant
links richting beek , rechts richting tuintjes
:^o
trage luc
Mountainbiker

Post by trage luc »

wees blij dat je nog kan rijden , ik heb op 1 maart een ongeval gehad op het werk en kan al zekers het eerst half jaar niet meer op de fiets ,
en daar ben ik nie blij mee , maar ik ga het terug proberen om aan het staartje te gaan hangen , ik zal blij zijn dat ik terug kan rijden :oops:
Post Reply