houffalize 2007

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gumball
Mountainbiker

Post by Gumball »

Man, man wat heb ik genoten van dat parkoers (zelfs ondanks de schakelproblemen en de nodige valpartij)! Als ge dat vergelijkt met Zottegem en Oldenzaal :roll:

Als ge dan de zondag die mannen naar beneden ziet vliegen (Sauser toch) en naar boven ziet knallen, dan voelt ge u maar een klein bikerke!

Spijtig van de lekke banden voor Roel, want er zat meer in!
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Idd, Roel heeft echt een ijzersterke wedstrijd gereden.
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Had de Roel het magisch product in zijn tubekes gedaan dat ik daar in het bikersdorp gezien heb was em misschien niet plat gereden en had hij gewonnen :lol: #-o
Conrad
Mountainbiker

Post by Conrad »

Ben er de zondag ook geweest met 5 kameraden. De eerste keer voor ons allemaal. En ik moet zeggen, we hebben nog al genoten de zondag.Ik vind dit zoveel shieker als een veldcrosswedstrijd(live) te zien.
De sfeer die er hing, het goede weer, het enthousiasme van iedereen, de wedstrijd, alles was goed. Heb me in het begin ook wel wat grappige dingen gezien.

Ik weet niet wie, maar bij het drummen in een afdaling een hollander een medebiker zien uitschelden voor tiffus, lul, en al wat niet schoon was voor het duwen. Was wel shiek voor meirhaeghe hoe het publiek hem aanmoedigde, maar ik heb toch even hard voor hem als voor Roel geroepen, alsook op Davy,Bjorn,Dries,Rob,Ludo,Kevin,... enfin alléé belgen. Chapeau dat er toch een redelijk groepje meekan in de elitegroep

Nog een andere vraag: Mijn kameraad had iets vreemd gezien. Iemand van een team stak een soort naald in de biker zijn knie om zo iets te meten(het toestel begon te piepen). Is dit iets voor een waarde in het bloed of spieren te meten??

Alé, ik ga nog eens wat kijken naar de foto's en de herinneringen nog eens ophalen. Echt zalige dag! Nu hopen dat ik naar het wk kan in Schotland.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Een paar (stoem) vraagskes :

1) Waarom gebruiken ze geen camelback ? Ik zie FM bevoorbeeld rijden met de aloude drinkbus...

2) Is dat parcours te rijden als een (deel) van een MTB route ? ('k zag ergens op een foto toch zo'n teken passeren)...
bert bibber
Mountainbiker

Post by bert bibber »

pvandebe schreef :Een paar (stoem) vraagskes :

1) Waarom gebruiken ze geen camelback ? Ik zie FM bevoorbeeld rijden met de aloude drinkbus...

puur voor het gewicht sommige starten met halve drinkbussen
en heel onhandig
( ik persoonlijk zweet me kapot met zo'n camelback )

2) Is dat parcours te rijden als een (deel) van een MTB route ? ('k zag ergens op een foto toch zo'n teken passeren)...

sommige stukken is privéé daar mag je normaal niet komen
er is in houffalize meer dan keuze genoeg voor een rit
( meer dan 150 km )

bert
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Idd, bv aan de afdaling vd fosse d'outh staat normaal een houten poort...
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

tjiens, alles is weg....
Last edited by blubberduck on Tue 24 Apr 2007 23:57, edited 1 time in total.
Teze
Mountainbiker

Post by Teze »

Conrad wrote: Nog een andere vraag: Mijn kameraad had iets vreemd gezien. Iemand van een team stak een soort naald in de biker zijn knie om zo iets te meten(het toestel begon te piepen). Is dit iets voor een waarde in het bloed of spieren te meten??
ik heb absoluut geen idee of dit hetzelfde is maar jaren geleden na een ongeval met de moto had ik een zenuw die gekneld zat aan mij elleboog. Het was een zenuw die voor de handbeweging zorgde. Tijdens de revalidatie moest ik ook aan een toestel hangen waarbij ze een naald (verbonden aan een machine) in de spier tussen duim en wijsvinger staken; dan moest ik beide vingers uit elkaar bewegen. Als het dan het geluid van opstijgende vliegtuig :lol: maaktte, was dit een goed teken; want dit betekende dat de functionaliteit van spier en zenuw aan het herstellen was. Mss iets gelijkaardig?
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

het stuk van boven de arsenal ( als ze deze terug beklommen hebben ) is deels van de groene route tot en met het hele stuk door dat boske en die afdaling op de weg.

dit boske dus
Image

tot en met hier denk ik
Image

Ik ga in elk geval binnen 14 dagen es naar houffa terug om wa routekes te rijden.

Massini 8)
Post Reply