22/04/07 dessel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
moddercrosser
Mountainbiker

Post by moddercrosser »

Autoke geparkeerd aan 't BMX-parkoerske, vlot ingeschreven en hop vertrokken voor de 60 van Dessel. In 't begin regelmatig stukske los zand en toffe paadjes.
Heel de tocht was een aaneenschakeling van 7 à 8 funstukken dmv langere stukken. Slechts 1 lang saai stuk vond ik na de splitsing beneden aan de brug (R was 60/ L 42), was enkel maar om de km's erbij te hebben. Voor de rest super geamuseerd op den toer.
Bevoorrading dik in orde. Zeer technisch stuk was natuurlijk top, in 't begin hiervan maar even gewacht, want ze doken er met 20 tegelijk in.
D'r zijn er dan nog oelewappers die dit stuk gewoon niet doen en langs de baan rijden [-X , zelfde verhaal als dat stuk langs 't kanaal, 't zijn gewoon stukskes die de max zijn!
Na de bevoorr alweer een superstuk. Wat ik ook niet snap is dat er nog zovelen rondrijden met lange broek, lange mouwen. Heb er zelfs ene gezien met nog een wintermuts, winterhandschoenen, en toen was 't al aangenaam in 't zonneke zulle.
Naar 't einde toe nog plezante stukken en blijkbaar weer wel iets gemist zoals vorig jaar, want 'k had maar 54km en geen 2de bevoorrading gezien #-o .
Volgend jaar opnief naar Dessel.
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

allé heb de 43 km afgehaspeld samen met joris en moest van turnhout komen dus bijna 80 km op de teller.
vond het een leuke snelle toertocht en heb idd ook mede bikers tegengekomen die de schone single tracks langs het kanaal niet deden (foei das just het plezantste :P ).
lekker zonnetje en in mei als alle vogeltjes een ei leggen ben ik er weer bij in dessel (den 27 ste) 8)

grtz
Ed raket
Mountainbiker

Post by Ed raket »

prachtig toerke daar in Dessel aan de fantastisch mooie sporthal
64 km gereden door zandbakskes, singeltrackskes, langs beekskes en velden.....
2 grimbergskes als beloning bij aankomst, thuis gedoucht, nog een blond grimbergske en dan 4 pistolekes naar binnen,
nu naar den Amstel aan 't kijken met nen frisse blonde grimb...
allee ge ziet het: den dag kan nie meer stuk....
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

Het was een leuk tochtje hier in Dessel. Veel Bloso zoals verwacht maar hier en daar toch enkele andere speelstukken.
Zandbakgehalte lag zeer hoog -> dikke fun! :-D
Door het late vertrekuur (kwart na 10) weinig volk tegengekome, zeker op de grotere afstanden.
Zelf hebk de 62 gedaan. Toen k thuis kwam had ik er 86.

Qua organisatie was deze tocht dik in orde.
Zeer goede bepijling en goed voorziene bevoorradingen met wafels, aquarius en actus.

@moddercrosser: ik heb wel een 2e bevoorrading gehad dus dan heb je erges toch een heel stuk gemist hoor.

Was vertrokken met lange mouwen maar daar had ik al rap spijt van #-o
Mouwen dan maar opgerold en zo verder gereden :-P

Grtz
Den jjag
Mountainbiker

Post by Den jjag »

Na een frisse en snelle start (om het wat warmer te krijgen), toch nog wel wat snelheid kunnen houden.
Het ging sinds lange tijd weer wat beter met de conditie :P .
Waarschijnlijk daardoor in't begin wat verkeerd gereden, 'k vond dat sommige pijlen wat laat hingen en aan de linkerkant van de weg, elke keer net te laat gezien.

Enkele stroken los zand om eens goe door te stoempen. ](*,) .
Mijne maat zijn ketting nog moeten repareren,( en 't bovenste derailleurwieleke half afgebroken), gelukkig kunnen doorrijden :roll: .
Voor de rest alles piccobello in orde: snellen toer, 2 bevoorradingen, warme douches ( nieuwe sporthal?) en ne goeden apres =D> .

Cijfertjes: (van menne maat:'t half wieleke) 59km. en .... avs. Ze hebben dat hier blijkbaar niet graag. Voor een goede verstandhouding: ik rijd met een verende voorvork en volg het VOLLEDIGE parkoer!!

Ook nog opgmerkt dat ik vooraan op de flyer sta van den Hagelandse chrono (nr 370) :-D , doe dan ook al van in begin mee.

grtz en tot de volgende (moeilijke keuze: Deurne-Diest of Langdorp)
Last edited by Den jjag on Sun 22 Apr 2007 19:10, edited 1 time in total.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

devil biker wrote:en heb idd ook mede bikers tegengekomen die de schone single tracks langs het kanaal niet deden
dat zijn de mannen met de vaste vorken en die overal hun gemiddeldes posten #-o

even serieus,
ik rij op de saaie stukken altijd een stuk trager zodat ik reserve's heb op technische singletracks.
en gemiddelde's die interesseren me niet (meer),
ik rij voor het plezier, niet om halfdood aan te komen.
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

superlight wrote: ik rij voor het plezier, niet om halfdood aan te komen.

=D> =D> =D> =D> =D> =D> :wink:
Campinabrother
Mountainbiker

Post by Campinabrother »

Aan alle deelnemers (een goeie 1.000, nie slecht met dit weer): hartelijk dank om onze TT te komen rijden en bedankt voor de lovende commentaren. =D> =D>
Een minpunt aan onze TT (vonden wijzelf, je mag kritisch zijn) was de bepijling die toch anders verloopt als wanneer bepijlt wordt met kartonnen pijlen met nietjes. Maar, hier wordt aan gewerkt tegen volgende keer (ook aan bepijling langs de rechterkant ipv links).
Indien er nog opmerkingen zijn, laat maar komen, opbouwende kritiek is altijd welkom. =P~
En voor de rest... keep on biking.

Ohja, jullie waren allemaal propere bikers. Er is geen afval onderweg in de bossen achter gelaten, waarvoor dank.
patje !!!!
Mountainbiker

Post by patje !!!! »

Het was een mooi tochtje , de 63 km gedaan , tot 10 km voor t einde , moesten daar rechts af langs het kanaal , daar lag zo n blauwe dikke slang van de werken daar , voorste band erover , achterste band bleef tegen de slang schuiven en lap , het kanaal in gevallen , met dit weer niet zo erg maar daar lagen dikke ijzerplaten , volgegoten met beton , lap , erop , !!
resultaat : een dik gezwollen rechter boven been , ne hoop schaafwonden , ne kapot gevallen helm ( DIT BEWIJST HET NUT VAN EEN HELM NOGMAALS ).
Hopelijk geen al te grote gevolgen , anders mss deel van het wegsezoen al naar de kloten , was juist zo goed bezig !!
DAT ZE HUNNE ROMMEL VOORTAAN OPRUIMEN IN T WEEKEND !!
En voor degene die me uit het kanaal geholpen heeft , ne dikke merci !!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

patje !!!! wrote:Het was een mooi tochtje , de 63 km gedaan , tot 10 km voor t einde , moesten daar rechts af langs het kanaal , daar lag zo n blauwe dikke slang van de werken daar , voorste band erover , achterste band bleef tegen de slang schuiven en lap , het kanaal in gevallen , met dit weer niet zo erg maar daar lagen dikke ijzerplaten , volgegoten met beton , lap , erop , !!
resultaat : een dik gezwollen rechter boven been , ne hoop schaafwonden , ne kapot gevallen helm ( DIT BEWIJST HET NUT VAN EEN HELM NOGMAALS ).
Hopelijk geen al te grote gevolgen , anders mss deel van het wegsezoen al naar de kloten , was juist zo goed bezig !!
DAT ZE HUNNE ROMMEL VOORTAAN OPRUIMEN IN T WEEKEND !!
En voor degene die me uit het kanaal geholpen heeft , ne dikke merci !!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Die buizen lagen daar idd wel serieus onder de voete :-?
Hopelijk valt het allemaal nog goed mee.
Met dit weer niet kunne bike is een ware hel denkek, zeker als het door een stomme buis komt.

Veel beterschap allesinds!!

Grtz
Post Reply