Zewieties Bike Event '07 - 22 april 2007 - Waregem

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

Vandaag ben ik ook eens afgezakt naar Waregem.
Om 8 uur aangekomen en tijdens het rijden naar de start merkte ik dat mijn ketting terug constant doorsloeg. Gisteren een nieuwe ketting gelegt en een redelijk nieuwe cassette en dit was de boosdoener. Op een dergelijke manier 100 km bollen zag ik eeecht niet zitten, dan maar aan iemand van de organisatie gevraagt of hij een fietsboer kende die de zondagmorgen te bereiken is en na een 6-tal telefoontjes iemand gevonden (Goosens) die een cassette ging aan de kant leggen. Vliegensvlug naar Deinze gereden om de cassette, ginder gemonteerd en terug naar Waregem. Na een valse start dan eindelijk kunnen vertrekken om 10 uur voor de 100 km. De eerste 40 km goed gaze gegeven (zat met een gemiddelde van 25 - tijd incl bevoorradingen), maar na een 60 km plots kram in alle 2 mijn benen (kuiten en billen) kstond daar in een vrij rare positie rond te huppelen op het parkoer hoor ... na een paar minuten was de kramp eindelijk weggetrokken, maar de fut was duidelijk uit de benen ondertussen waren we 12 uur gepasseerd en mijn maag die begon letterlijk te grommen (op bevoorrading 2 enkel sportdrank en een peperkoekje .... was een mindere bevoorrading hoor en doordat ik 2 uur later gestart was dan voorzien moest ik dus de middag passeren zonder te eten) een paar km verder een mega hongerklop gekregen (had maar 1 extra peperkoek meegenomen ... stom ma ja) en daarbij het manneke met de hamer ook nog eens gezien. Waardoor ik de laatste 30 km puur op karakter heb uitgereden, moe maar voldaan aan de finish geraakt ...

Zeer toffe afdalingen gedaan die technisch waren, maar waar je wel goed snelheid kon maken, zo mogen er meer tochten zijn. Veeeeel te veel baan in het begin.

Nadat ik aangekomen was, direct huiswaarts gereden want ik moest nog het een ander doen thuis, dus sorry mannen ik heb gene komen drinken ...

greetz

jocca
willemske
Mountainbiker

Post by willemske »

Jawadde zo een sjans :-D
tram4
Mountainbiker

Post by tram4 »

Hmm, ik ben doordat ik met de fiets van Roeselare kwam ook na 10h vertrokken heb geen klachten van de bevoorading. Mooie tocht met inderdaad een gevaarlijke passage na de molentjes door de grote spoorvorming. Ik stond om 14.55h terug aan de de aankomst om nog een paar colatjes te drinken. Ik moest nog 30km naar huis terug 8)
leuk parkoers, goede bevoorrading, goede bepijling, formidabel weer, wat kan een trvreden biker nog meer vragen
Groetjes
heuveltje
Mountainbiker

Post by heuveltje »

1350 hgtmeters gps.
1270 hgtmeters polar

grt stofke
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

1334hm volgens mijnen gps

de afdalingen waren soms venijnig gevaarlijk maar ikzelf ben vandaag bergop overkop gegaan en da bosstuk na de eerste bevoorrading; er was daar een klein steil klimmetje (pakweg 10hm) en mijn voorwiel is blijven steken aan een boomwortel...

voor de rest vond ik dit een zeer goede en mooie tocht met veel mooie offroadstukken; wel was er in de eerste 20 en laatste 20 km nogal veel asfalt maar op een tocht van 100km klaag ik nie
schwammie
Mountainbiker

Post by schwammie »

Vroeg aan de start verschenen voor de 100 km. Bevoorrading 1 en 2 links laten liggen, s morgens stond er ook bijna gene wind, genieten.

Cassette en ketting waren zo goed als op, beetje mee gesukkeld op de offroadstukken. De hellingen kwamen mooi gespreid, ideaal uitgetekend en afgepijld parcours.
Alleen het erosieparadijs na de koepoortjes in de rode Blosolus Kluisbergen kon mij niet bekoren, iemand die mij kan overtuigen waarom dit in het parcours zat?

Voor mij een super geslaagde tocht, voor al de mensen van de organisatie, chapeau =D>
bonsai
Mountainbiker

Post by bonsai »

k'had mij ook al die vraag gesteld op blz.2 van dezen topic.
Enfin, wat is 100 meter miserie op een afstand van 100km? :-k
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

da stuk na die koepoortjes snap ik ook nie goe want dit is levensgevaarlijk; idem voor die afdaling in Zulzeke met die ruwe stenen; anderzijds had de organisatie het zeer duidelijk met bordjes aangeduid

ps: het viel mij trouwens op dat er nogal veel bikers ZONDER helm rondreden, zelfs den Nico Eeckhout vond dit blijkbaar niet nodig ...
schwammie
Mountainbiker

Post by schwammie »

zeker en vast, de voor mij ongekende stukken compenseerden dat "tegen 100 per uur"

trouwens, wat een speeltuin is dat kluisbos feitelijk, die klim naar die boom toe, die stukken waar je voluit kon doorknallen...
mountainsurfer
Mountainbiker

Post by mountainsurfer »

vertrokken om 9 u 30 aan de 75 km

mooie parcour
goede bevoorrading (4 maal )
goede bepijling

aan de eerste bevoorrading was er
iemand van de organisatie met vw busje
net voor mij vertrokken
dat stukje offroad naar beneden(met dat vw busje) en dan terug omhoog naar weg
volgens mij rijd die rapper offroad met dat vw busje dan met zijne mtbike
(vondt het een super gezicht )

tot. 82 km
rijtijd 4 uur
hm 972

volgend jaar de 100 km
Last edited by mountainsurfer on Sun 22 Apr 2007 22:52, edited 1 time in total.
Post Reply