21/04/07 Peter van Petegem classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

PATS wrote: Veel Teveel Tarmac
Das ne goeie =D> =D> en correct,"startpakket" een flesje drank,da wast!!
Ok daar doen we het niet voor,wel voor een mooi parcour zoals vorig jaar.Maar ben ook zwaar teleurgesteld.Bij de start zag ik een collega die net aankwam en mij waarschuwde voor een zwak parcour.Ben dan ook na ongeveer 30km enkele paadjes beginnen volgen die ik nog kende van een RL tochtje.Véél beter.Volgend jaar overslaan en iets beters opzoeken.Ze mogen hun "vtt" schrappen wat mij betreft.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Laat ons beginnen met een positieve noot. De organisatie was schitterend.
De mensen die meehielpen waren ook heel vriendelijk. =D>
De bevoorradingen vond ik voldoende...het noodzakelijke was aanwezig.
Dan komen we stilaan bij de negatieve punten. De bepijling kon inderdaad beter. Ik hoorde tijdens de tocht dat de persoon die normaal de bepijling doet verhinderd was. En dan het parcours (waarvoor we het toch doen). Het eerste deel vond ik ook behoorlijk. Zoals grote plateau reeds schreef: mooie hellingen en prachtige stukjes off-road (vooral voor de eerste bevoorrading). =D> Tussen de eerste en de tweede bevoorrading was het reeds wat minder. Het stuk na de tweede bevoorrading was echter ondermaats. Op een afstand van 28 km zat er waarschijnlijk amper 3 km off-road tussen. Op een bepaald moment kwam Lozer-bos in zicht. Nu moest het gebeuren, nu zouden we wel enkele leuke stukjes krijgen...Nee, we reden er praktisch langs. Ik herinner mij de de organisatie van Kruishoutem-Lozer als een leuke tocht. Was dit dezelfde streek waar we rond reden? :cry: Ik geef niet graag kritiek op een organisatie, want ik besef maar al te goed hoeveel energie die mensen daar insteken, maar het tweede deel van deze toertocht vond ik toch wel ondermaats.
Spijtig...hopelijk wordt het volgend jaar beter.
Barteken
Mountainbiker
Location: Decathlon Rockrider 8.2 (2005) - Cannondale Rush 4 (Custom)

Post by Barteken »

Deze morgen ook vertrokken voor de 70 km vtt, na het lezen van positieve reacties op hun tocht van vorig jaar. Ik begin te vermoeden dat ze met de verhuis van Deinze naar Oudenaarde, vergeten zijn hun vttparcoursbouwer mee te nemen... Vanaf de tweede bevoorrading was het supertriest...idd banden versleten op asfalt... Mij zien ze me niet meer terug : er zijn andere tochten die veel meer de bieden hebben voor minder...
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Allé,de afwezigen hadden deze keer wel gelijk (en geluk ook)

Volgend jaar allemaal naar Lichtervelde!!!??? :-D :-D :-D
vommie
Mountainbiker

Post by vommie »

Blijkbaar was hun parcoursbouwer van vorige edities beginnen lopen en niemand anders gevonden blijkbaar. De organisatie, of dienen enen die mijn broer kent, zei inderdaad dat ze volgend jaar het laatste stuk gingen laten liggen en de andere kant wat dieper gaan om zo meer off-road te kunnen voorzien.

Voor de rest kan ik hier de meeste meningen volgen. Zelf nog een stukje zandbaggeren erbij gedaan, plots een wasdraad met was tegen gekomen wat ook nie de bedoeling was. Voor eenkeer hangden er gewoon soms teveel pijlen.

Maar deel 1 en 2 vond ik goe. En de prijs, god ja, ik kom om met de fiets te rijden en het is en blijft een prachtige streek !! Super was het niet, maar ik heb al veel slechter ook gereden.

Misschien tot morgen in Waregem
moviestar
Mountainbiker

Post by moviestar »

Ook de 70km gereden ondanks de felle rugpijn, eerste deel was pittig en mooi, eerste bevoorrading in de roman brouwerij viel mee, tweede deel was goed maar naar het einde toe veel weg. De tweede controle was goed maar kon uitgebreider van dan af aan enorm veel baan met als toe maatje een slecht bepijlde tocht met de laatste 4 km totaal geen pijl meer gevonden met 5 bikers dan maar rechtstreeks naar Oudenaarde (finish) gereden.

Gelukkig genoten van de vergezichten in de vlaamse ardennen en het zonnetje.

Organisatie kon beter.

Greetzzzz
moviestar 8)
geniusbiker
Mountainbiker

Post by geniusbiker »

vandaag ook voor mij een zware ontgoocheling qua parcour voor de 70km,om 8:15 gestart met het idee van "da ga ier vandoagge ferm paté zijn"Tot aan de brouwerij roman ok,maar dan och gottekes hoe triestig om zo de km's aan elkaar te breien,asfalt ,beton,asfalt beton,streepke offroad,asfalt,beton,asfalt,asfalt,...Het was beter te blijven in en rond Mater,volkegem,Horebeke,maar nee in vliegende vaart richting Lozer via asfalt,beton,om daar een strook van zeker 500m in Lozerbos te proeven #-o dan met den tgv naar kruishoutem,nokere waar we nokerebos konden ruiken ,maar niet geproefd hebben.Eens in Ooike kon je Eine al zien liggen en via het industriepark naar den arivéé(olé)!!!!

+punten:schonen t-shirt,ferme leo madam,ideale vertrekplaats,parkingen
seingevers,aantal km's
-punten: al de rest.......

geniusbiker,
PeterMTB
Mountainbiker

Post by PeterMTB »

ja moet hie rook iedereen gelijk geven.
begin zag het er wel vree goed uit, veel hellingen maar na Roman was het niet zo vree meer.
In het begin mochten er wel wat meer pijlen staan.
En de kilometerteller van de organisator betreft 30 en 70Km????
Zeker een nieuwe moeten vragen!
de 30 km was 52km.
Gestart voor de 70km maar doordat mijn copain wat moeilijk gehad gewacht op de splitsing, die pas na 40 km kwam.
maar soit.
moet zeggen de organisatie was goed, parcour viel goed mee, wat gevaarlijke afdalingen bij maar na Roman ja VT ipv VTT.
Hopelijk leren ze hieruit naar volgende editie toe!
s-works rider 336
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Expert Carbon 29-er en Niner Air9

V.petegem

Post by s-works rider 336 »

Volledig akkoord gasten, dit was beneden alle pijl... =D>
70km in 2u35' is inderdaad bijna een wegrit hé.
Volgend jaar ben ik niet meer van de partij, zelfs al betalen ze mij 8€ :evil:
Allé het was toch een goe rijsttaartje !
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

de 145km vind ik geslaagd, het was goed heuvelachtig, een paar kuitenbijterkes en natuurlijk ook de nodige hellingen.

Ik vond het een goeie tocht.
Post Reply