Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
go2go2
Mountainbiker
Location: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Post by go2go2 »

Gisteren ook deze mooie route gereden. Het was mijn bedoeling om de groene route met de blauwe te combineren.

Probleem : Achter het station van Sint Joris Weert ben ik ergens het spoor bijster geraakt. Op goed geluk wat beginnen rijden waardoor ik ineens op de rode route kwam.
Vervelend : op paasmaandag was er een georganiseerde wandeling die de rode route grotendeels volgde. Een paar honderd wandelaars die het hele pad voor hun rekening nemen. Ik heb gevloekt! In de steilste afdaling vond een wandelaar het niet beter om ineens op de te volgen rijstrook te gaan staan waardoor ik alles heb moeten dichtgooien en over kop ging. Resultaat een ferme kras op mijn redelijk nieuwe bike. Balen!!!

Uiteindelijk na 52 km op de teller de auto bereikt.

Conclusie : een prachtig bos, een prachtige route met een paar pittige stukjes. De bepijling is over het algemeen erg goed. Een aanrader.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Als je de spoorweg in Sint Joris Weert overgaat, direct naar links..
op het einde van die weg terug naar links, spoorwegbruggetje onderdoor en direct daarna terug naar links. Dan zo'n 500m verder naar rechts omhoog de bos in.
fennek
Mountainbiker

Post by fennek »

A d r i wrote:Als je de spoorweg in Sint Joris Weert overgaat, direct naar links..
op het einde van die weg terug naar links, spoorwegbruggetje onderdoor en direct daarna terug naar links. Dan zo'n 500m verder naar rechts omhoog de bos in.
Kan mij niet herinneren dat daar problemen zijn met de bewegwijzering. Alles staat daar duidelijk aangegeven.
go2go2
Mountainbiker
Location: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Post by go2go2 »

Op 1 of andere manier ben ik in plaats van links naar het spoorwegbruggetje naar rechts gereden. Te snel, verstrooid, onduidelijke bewegwijzering, ik weet het niet. Daar kwam ik een oud plaatje tegen van bloso. Dit zag geel. Omdat ik ergens in de vlucht iets gelezen had van afgebleekte kleuren en niet wist dat er een gele route bestond dacht ik dat dit de route was. Lomp van mij.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Die gele zijn de verbinding naar de routes van Overijse.. dus geen afgebleekt plaatje maar wel degelijk een recent. :-D
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

Vandaag de 3 routes nog eens afgevlamt!
Alles ligt er super droog bij, zelfs het stuk naast de E40. (Op één plas na.)

Om eerlijk te zijn heb ik dit 100x liever dan die modder toestanden.
Wel uitzonderlijk warm vandaag. :drunk:
BramH
Mountainbiker

Post by BramH »

Gisteren ook eens de groene en blauwe lus gereden. Parcours lag er schitterend bij. Nergens verloren gereden!

Er zitten ook enkele knappe klimmetjes in! Een aanrader!
BelAir_500
Mountainbiker

vraagje

Post by BelAir_500 »

hallo,

mijn vraag was : hoe kan ik van het bloso parcours van overijse (twee valleien) naar het bloso parcours van oud-heverlee geraken ? zijn er ergens op de roode lus pijlen die u naar oud-heverlee brengen? want op plan vind ik de weg nie :( héhé
(in plaats van de auto te nemen zou ik het overijse parcours met die van oud-heverlee combineeren)

merci
it's me !
Mountainbiker

Re: vraagje

Post by it's me ! »

BelAir_500 wrote:hallo,

mijn vraag was : hoe kan ik van het bloso parcours van overijse (twee valleien) naar het bloso parcours van oud-heverlee geraken ? zijn er ergens op de roode lus pijlen die u naar oud-heverlee brengen? want op plan vind ik de weg nie :( héhé
(in plaats van de auto te nemen zou ik het overijse parcours met die van oud-heverlee combineeren)

merci
Hey, op de rode route van Overijse in St Agatha rode moet je de gele pijltjes volgen om op die van Heverlee uit te komen.
Op een gegeven moment moet je ipv links aan een witte villa met zwembad naar rechts...
Als het eens past wil ik wel eens gaan rijden maar ik ben trager hè jong! :lol:
Heb het voor de moment wel zeer druk met het werk dus ik bike wanneer ik een vrij moment heb....
Binnenkort zal het wel kalmer worden dus meer bike tijd. 8)
BelAir_500
Mountainbiker

ok

Post by BelAir_500 »

die witte villa,weet nie waar die staat maar soite kzal op die geel pijlen letten, merci daarvoor
laat maar iet weten om eens te gaan rijden

daag
Post Reply