No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
SOM epic ghost
Mountainbiker
Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon

Post by SOM epic ghost »

de SLR velg is gemaakt om met een tubeless band te rijden. Bij een tubeless band heb je die specifieke rand die in de velg past. deze heb je niet bij een normale band.

als je de notubes velg bekijkt dan zie je dat deze rand van de velg totaal anders is gemaakt.

onlangst heb ik geprobeerd om een schwalbe black jack tubeless op mijn notubes ztr velg te leggen en is niet gelukt. De band 'knalde' er gewoon af als ik deze op 3 bar oppompte. Reden hiervoor is dat de velg te 'ondiep' is om de rand van de tubeless buitenband vast te houden.
bp001
Mountainbiker

notubes

Post by bp001 »

als je op de site van specialized kijkt, zie je dat ze de slr velgen toch ook gebruiken met niet tubeless banden weliswaar wel met binnenbanden, maar dit blijft dan toch hetzelfde voor de ondiepe velgrand of ben ik verkeerd
SOM epic ghost
Mountainbiker
Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon

Post by SOM epic ghost »

probleem zit vooral in het feit dat je op 2 bar gaat rijden of minder.
je hebt hierin wel gelijk als je zegt dat je ook met een binnenband kunt rijden en dit geen problemen geeft.
ik kan verkeerd zijn maar door die binnenband krijg je een 'dubbele' zijdelingse flank die steviger wordt. zonder binnenband is het gewoon lucht dat ertegendrukt en veel gemakkelijker te verplaatsen.
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Ik heb de houffa marathon 90 km gereden met michelin AT's niet tubeless op 1.7 bar op Crossmax XL velgen en notubes. Totaal geen problemen gehad en na een half jaar nog steeds niet.

Wat ik me toch altijd afvraag is waarom iedereen op van die superharde banden rijd vorige keer iemand op 3 bar in het terrein?? Kan iemand mij uitleggen met de meerwaarde is om boven de 2.5 bar te rijden, volgens michelin en schwalbe hebben de banden boven de 2.5 bar niet minder rolweerstand dan een band rond de 2.5 daar schijnt het omslagpunt te liggen
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Als er veel asfalt inzit durf ik ook 3 bar te steken! Zeker met mijn grote camelbak (+5kg) op de rug!
Voor lichte bikers is het overkill natuurlijk!

PS, Dirttracker is zijn tubeless AT kwijtgeraakt in zillebeke!
Gelukkig heeft hij hem met een bom terug op druk gekrgen, maar toch 5 minuten kwijt!
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Waarom meer dan 2.5 bar ? Als je rond de 90 kilo weegt, en al eens stevig naar beneden dondert in leuke afdalingen. Om dan buiten de as en spaken nog iets te hebben waar een band rond zit, hou je de druk rond 3 bar.

Minder grip akkoord, maar het hogere gewicht zorgt ook voor meer grip, dus ongeveer gelijk resultaat.

Over Notubes, mijn oude Explorers staan er nu zo'n 6 maanden op, waarvan veel zonder beweging, en zijn nog maar af en toe volledig plat. Even oppompen en weer klaar. Of er nog veel Notubes inzit, weet ik niet, maar nog niet lekgereden..
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Ik ben 78 kilo en 8 kg voor de kleding en volle camelbak. en met 1.7 bar heb ik nog nooit de velg geraakt, heb je met 100kg dan echt 3 bar nodig?

wellicht ook een kwestie van rijstijl en "wat vind je fijn natuurlijk"
Gumball
Mountainbiker

Post by Gumball »

Wil toch even posten dat ik erin geslaagd ben om RR (niet tubeless) tubeless te monteren op mijn SLR's. IK heb wel eerst binnenband gemonteerd zodat 1 kant zich vastzette en dan met de compressor zonder veel problemen de RR kunnen monteren. Ondertussen wedstrijd mee gedaan en na een week nog niets druk verloren...

Thanks fonzzzie!
Last edited by Gumball on Tue 17 Apr 2007 15:56, edited 1 time in total.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Hier idem dito, op Crossmaxen SL vooraan een NN en achteraan een RR (beiden niet tubeless) geplaatst met Notubes en er dit weekend een TT mee gereden (63 km) en momenteel staan beide nog steeds met dezelfde druk.
router
Mountainbiker

Post by router »

Hi,

Is niet duidelijk voor mij, vandaar deze vraag:

- Bij gebruik van een niet UST band ( Conti Speed King) en een Mavic X-Maxx SL velg heb je dan ook de NoTubes velglint nodig?
- De NoTubes vloeistof heb ik al, is dit voldoende?
- Waar kan je de NoTubes lint kopen, als ik het nodig heb voor montage?
Gr,

ROuter
Post Reply