Dag allemaal,
Ik ga deze zomer naar Oostenrijk en ben van plan mijn mtb mee te nemen. Nu hoorde ik op skiverlof van iemand dat je verplicht bent om met schijfremmen te rijden om in orde te zijn met de verzekering.
Kan iemand dit bevestigen (of tegenspreken)? Op dit moment heb ik XT V-brakes. Zouden die niet kunnen volstaan (misschien wel wat reserve blokjes meenemen..)
Bedankt voor jullie reactie.
Zbably
Schijfremmen echt nodig?
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Ik kan dat niet bevestigen, maar dat zou wel heel straf zijn moest dat waar zijn! (en dikke zever van die verzekering)Nu hoorde ik op skiverlof van iemand dat je verplicht bent om met schijfremmen te rijden om in orde te zijn met de verzekering.
XT-velgremmen zijn zeker voldoende, nog niet zo lang geleden had niemand schijfremmen en toen werd er ook al gebiked in de bergen...
- hydrus
- Mountainbiker
- Location: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel
Iemand zonder remtechniek is met beide systemen verzekerd van slechte afloop.
Je moet de grenzen van je materiaal kennen, en zelf zorgen voor een beetje marge als je op onbekend terrein bent.
Als je daar rekening mee houdt mag je van mij met canti's ook de bergen in.
Enige wat ik wel erg hard zou afraden is een pistefiets

Je moet de grenzen van je materiaal kennen, en zelf zorgen voor een beetje marge als je op onbekend terrein bent.
Als je daar rekening mee houdt mag je van mij met canti's ook de bergen in.
Enige wat ik wel erg hard zou afraden is een pistefiets