15/04 TANGISSART

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
phille
Mountainbiker

Post by phille »

-= isimo wrote:* een :evil: voor de mannen die hun kapotte biba's en eetverpakkingen langs t
parcours wegsmijten; is het nu echt zoveel moeite / gewicht om die mee te nemen tot
aan de volgende ravito of het eindpunt en ze daar weg te smijten ?
hmmm uiteraard das ni schoon he (maar eerder een zorg voor de organisatie, hopelijk dat zij het opkuizen ...), maar als ik in de namiddag zie hoe die cyclisten zelfs betaald worden om zoiets te doen, tja dan is het vechten tegen de bierkaai
DV33
Mountainbiker

Post by DV33 »

=D> =D> wat een geslaagde tt !!
~zalig weertje (wel puffe en zwete op de klimmekes)
~chapeau voor de seingevers, je kon zo die drukke baan opknalle zonder te freine
~gevarieerd parcours, op momenten lekker snelle afdalingen, maar ook enkele lastige klimmekes (maar geen probleem, zie onderschrift :-) )
~zaligen ambiance op den après, was precies een groot dorpsfeest, + heb drie bonnekes gekregen voor de prijs van2 :drunk:
~merci aan die dame vd bierbikers voor de striptease langs de kant van de weg waar ik ongewild getuige van was :oops: :roll: :drunk:
Volgend jaar kom ik zeker terug naar deze streek!!
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Wij zijn ook naar Tangissart getrokken, weeral even getwijfeld of we de chrono zouden rijden of niet, en dan toch voor de 2*50 km gekozen (distance above speed). Wij dus lustig op weg door de zalig stoffige bos en veldwegen en zo komen na een goed uurtje rijden vier jongens met een nummerbordje voorbijgestoven. Den Died grapt even of we niet aanpikken en zo gezegd zo gedaan een kwartiertje lang sluit ik m'n wagonnetje aan dit groepje 4 koplopers aan. Lekker strak tempo en allemaal doenbaar tot ze een eindje verkeerd rijden en ik in de consternatie de aansluiting mis. Zo is het wel genoeg gevlam geweest, ik wacht eerst den Died terug op en we beginnen terug met de ingesteldheid van een 100km tocht te rijden. Bij de finish praten we nog wat na met Vaast (8e geloof ik) en het groepje chamizo rijders en vertrekken we terug voor ons tweede toertje. Alles bolt nog steeds heel lekker, alleen begint de bike nadate er een tak tussen de achterderr geraakt wat tegen te sputteren (constant over verschillende kransjes lopen achteraan en reklamerende body) maar om tegen duurtraining tempo te bollen blijft het allemaal perfect fietsbaar. Dikke lol dus tot Died in een afdaling die op asfalt uitkomt en waar je scherp naar rechts moet te hard in de remmen gaat en een buiklanding over asfalt maakt. Overal lichte tot minder lichte schaafwonden en een pijnlijke pols doet het pretgehalte wat zakken en we besluiten om de kleinere lussen nu maar te volgen zodat we wat sneller binnen rijden. Na 75 km en met een 21.7 avg bollen we over de meet en zit de eerste dag zomerbiken van het jaar er weer op.
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Vreemd, die negatieve commentaren op de bevoorradingen.

Wij zijn iets na de chrono-groepsstart vertrokken (8u40 schat ik), en wij hadden niks te kort aan de bevoorradingen :

- eerste bevoorrading : water (puur / grenadine / muntsiroop), blikjes roze thee (precies frambozen-redbull), cake, peperkoek, appelsien, banaan, chocolade
- tweede bevoorrading : water (puur / grenadine), cake, peperkoek, banaan, appelsien, chocolade (de frambozen-redbull was op, vermoed ik)

Misschien hadden ze zich wat verkeken op het grote aantal deelnemers, en is 't daardoor dat de latere starters niet veel meer te bikken hadden ?
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Thierry wrote:Vreemd, die negatieve commentaren op de bevoorradingen.

Wij zijn iets na de chrono-groepsstart vertrokken (8u40 schat ik), en wij hadden niks te kort aan de bevoorradingen :

- eerste bevoorrading : water (puur / grenadine / muntsiroop), blikjes roze thee (precies frambozen-redbull), cake, peperkoek, appelsien, banaan, chocolade
- tweede bevoorrading : water (puur / grenadine), cake, peperkoek, banaan, appelsien, chocolade (de frambozen-redbull was op, vermoed ik)

Misschien hadden ze zich wat verkeken op het grote aantal deelnemers, en is 't daardoor dat de latere starters niet veel meer te bikken hadden ?
Inderdaad een beetje logisch, met zo een prachtig weer krijgt elke soort organisatie (wandeltochten, fietstochten, karnavaltochten, openlucht evenementen , ... ) een massa volk over de vloer. De mensen snakken nu eenmaal naar dit weer en als dus gans den Belgiek dan nog 'en masse' aan sportieve evenementen gaat meedoen, dan is het normaal dat de vroege deelnemers het beste af zijn. Ik ben daar rond 8u vertrokken en heb op beide bevoorradingen een waar buffet zien staan. Jammer voor de late starters maar dit fenomeen zie je tegenwoordig overal.
Nog zoiets:
Ik moest om half een naar mijnen bakker en daar was ook niks meer, geen pistolets, geen rozijnenbrood, geen croissants .... ALLES WEG... weggekocht door al die gepensionneerden die om 7u al voor de deur van zijn kot staan te wachten zodat ik sukkelaar én late klant om half een met een klein bruin broodje naar huis zijn kunnen bollen :lol: :evil:
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

wij waren rond 9.30 vertrokken en echt daar was gewoon niks meer!!!! tja water en een peperkoeksken #-o #-o #-o :(
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

MADRISTA666 wrote:wij waren rond 9.30 vertrokken en echt daar was gewoon niks meer!!!! tja water en een peperkoeksken #-o #-o #-o :(
t'is een oud zeer...maar een organisatie kan echt moeilijk inschatten hoeveel man aanwezig zal zijn (vorig jaar was er geen editie en zoals Phille al aanhaald, de voorgaande jaren nooit goe weer en steeds weinig volk).

Trouwens ne peperkoek en een bekertje water is voor mij meer dan voldoende om een tochtje van 50 km te rijden :wink:
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

als men tot 11.00 kan vertrekken waren we toch zo laat niet vertrokken hé? Iedereen mag toch een beetje genieten van de bevoorrading? En niet iedereen is zo'n atleet zoals jij hé Willy :wink:
phille
Mountainbiker

Post by phille »

een goei soepke mag wel he :wink:

Kvond ook wel da ze noodplannen moeten inzetten, wat is de kost van 500 ole's van bij DunAldy op dergelijke totale winsten ... verwaarloosbaar
Maar er was alvast water, wat imho het ALLERBELANGRIJKSTE is. Aan de 2de bevoorrading was er zelfs iemand die de fles grenadine in zijn bus kapte, had die effe niet door dat dat moest gemixt worden :-)
Luc
Mountainbiker

Post by Luc »

Bij onze eerste doortocht was het inderdaad een rijkelijk buffet, bij onze tweede doortocht enkel nog water maar ik zie daar nu niet echt problemen in. Beetje miskeken op het aantal deelnemers zeker. Zolang er water is, is het voor mij al ok, en dat de mensen hun camelbak navullen vind ik niet meer dan normaal met dit weer hoor.
Post Reply