houffalize 2007

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
Conrad
Mountainbiker

Post by Conrad »

RACING ANIMAL wrote:er is een binnenpleintje in houffa dorp waar sommigen mogen kamperen
maar dat is zeer snel volzet.
Informeer eens als je kan reserveren op de camping in houffa
de naam van de camping weet ik niet
greetzzz
Ja, best misschien eens mailen naar de organisatie. Want mijn kameraad en ik gaan pas zaterdag in de namiddag arriveren.

Zijn er nog andere mogelijkheden om in de buurt te kamperen?

Iemand nog tips voor een leek?

Thanks!
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

nog en weekje is hte zover

wc houffalize

ben nu al zenuwachtig
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

Absalon vandaag weer gewonnen in Zwitserland. Absa zal weer de te kloppen man zijn volgende week, zoals die rond rijdt :lol:
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

hopelijks schrapt de bond deze wedstrijd niet opeens van de kalender. Want ook dit is toch in de streek van Oost België ???
De Janssens
Mountainbiker

Post by De Janssens »

ik zie dat er al ongeveer 140 man op de startlijst staat bij de "open" zonder vergunning :bounce: ik heb me wel al laten vertellen dat er daar serieus technische afdalingen in het parcours zitten en zowat recht naar beneden.
Is dat daar zo moeilijk ? iemand ervaring ?
Funny Biker
Mountainbiker

Post by Funny Biker »

de janssens wrote:ik zie dat er al ongeveer 140 man op de startlijst staat bij de "open" zonder vergunning :bounce: ik heb me wel al laten vertellen dat er daar serieus technische afdalingen in het parcours zitten en zowat recht naar beneden.
Er is toch wel enige technische vaardigheid vereist, Fosse d'Oute naar beneden gaan zonder ooit eens een defige afdaling nr beneden zijn gegaan is zelfmoord :P . Je kan natuurlijk afstappen maar dat gaat ook nie rap é. Het is allesinds een unieke belevenis.
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

de janssens wrote:ik zie dat er al ongeveer 140 man op de startlijst staat bij de "open" zonder vergunning :bounce: ik heb me wel al laten vertellen dat er daar serieus technische afdalingen in het parcours zitten en zowat recht naar beneden.
het is zeker geen wedstrijd voor sissie's om het wat cru uit te drukken
Fosse d'Oute is niet van de poes,maar de afdaling bovenaan het school is zeker zo technisch die is een stuk langer een paar moeilijke bochten erin en dan een stuk heel steil omlaag juist na de oversteek van de asfaltbaan
er is ook een nieuw stuk bijgekomen
deze zou een techische klim bevatten en een technische afdaling
zoals ik kan zien heeft dat er ooit nog ingezeten
dat is de afdaling dat je bijna recht op de camping zou uitkomen
en dan moet je meer dan 90° draaien naar rechts
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

ben gisteren gaan verkennen en inderdaad, het was toch effe schrikken.
Aan het Lyceum is niet van de poes, maar aan de brandweer is technisch toch zeer moeilijk, recht naar onder met dan een smal paatje dat haaks naar linksbocht, dit alles terwij uw gat hoger als uwe kop steekt. :roll:

Het is een parkoer voor de technische renners, stoempen is er niet echt bij.
Ben benieuwd naar de gemiddelde snelheden.
Ik heb zonder de Fosse D'outhe ong 9km op de tellen per ronde.
Steven®
Mountainbiker

Post by Steven® »

Dan kloppen de gegevens op hun site toch niet.

Daar geven ze maar een dikke 7km aan.

Er zou wel 15% asfalt in zitten wat volgens hun op 1560m neerkomt. Als dit zo is moet elke ronde als minstens 10km zijn.

En wat betreft het aantal hoogtemeters beweren ze dat dit ongeveer 180m per ronde zal zijn. Als je echter op de grafiek visueel wat telt kom je al rap aan het dubbele?

Wat dubieuze gegevens dus...
steph
Mountainbiker
Location: C'dale Scalpel 29 carbon2, F2000Lefty+CAAD2 , +Tandem Lapierre

Post by steph »

Gisteren 's stukken gedaan van parcours (om een mooi weekend af te sluiten!) en die afdaling aan de brandweer is inderdaad niet van de poes !!Respect voor al die competitierenners die hier moeten afvliegen #-o Er waren gisteren al renners aan 't trainen op dit technische stuk en heb hen toch ook overkop zien gaan .....(verschil is dat zij direkt opnieuw proberen tot 't lukt =D> )
Hopelijk zien we nu 's beelden op Sporza ??? Dit moet toch spektaculaire beelden opleveren!!!?)
Moesten we nu met zijn allen 's een mailtje zenden ,en mooi vragen of ze enkele cameramensen kunnen zenden ????
(http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws. ... mail%2Bons )
Kunnen ze nu al "de nodige middelen " klaarmaken tegen volgend weekend.... :wink:
Post Reply