MTB Weekend Happening op 14 en 15 april in Rillaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Den jjag
Mountainbiker

Post by Den jjag »

Gisteren naar de rotondekoers te Gierle geweest (kijken), en toch wel een pintje te veel gedronken zeker :drunk: .
Vandaag toch maar voor de 60 gekozen en 'tviel nog goe mee.
Prachtig weer, schoon parkoer en bergjes wat moet ge nog meer hebben?
Op de ijsberg al na 10 meter beginnen zwaderen (na gisterenavond geen evenwichtgevooel meer :oops: ) en voet aan de grond moeten zetten.
Menne maat reed vrij ver naar boven.
'tZijn straffe mannen die hier naar boven rijden, 'twas er wel vrij druk.
Ge moet hier toch wel een goei fietske voor hebben (had wat last van steigeren) en goede grip met uw bandjes!
Enfin, de laatste km. waren toch wel vrij zwaar (avs aan de eerste en tweede bevoorading = 23,5 , de vollededige rit: 21.7) dat zegt genoeg over het laatste gedeelte.
In alle geval moe maar voldaan.
Bij aankomst zat men vrouwke al te wachten op het terras in 't zonnetje, ze had de 43km. gedaan en was bovengeraakt op de ijsberg zei ze [-X . Te voet ja net zoals wij #-o
Jongens prachtige rit en tot de volgende.
grtz.
Marc Vde
Mountainbiker
Location: Merida Big9 7000 / Rocky Mountain Thunderbold 750MSL / Colnago Ace

Post by Marc Vde »

Eindelijk een organisator die niet bezwijkt onder zijn eigen succes, alle superlatieven zijn hier van toepassing, zelfs een helling waar 98% van de bikers niet op kan, wordt met een "attractie" verkocht, prima zo !!!! Je voelt als het ware dat hier een hechte ploeg achter zit. =D>
geniusbiker
Mountainbiker

Post by geniusbiker »

samen met DDS de 60km afgebold !!!

één woord : SUPER!!!!

tt ingredienten:

62,4km
avs 19,3
hr 151

CU next time

genuisbiker & DDS

ps volgende week : PVP Classic(oudenaarde)
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

vandaag ook naar Rillaar afgezakt om de 60 km te doen en in één woord FUNtastisch :bounce: =D> =D>

alleen wilde op sommige momenten de benen niet echt mee :-? , de scheldeprijs van gisteren zat er nog wat in denk ik.

Op de ijsbeek geraakt tot aan het bordje van de 30, zoals de meeste hier precies :-) , en vanaf dan is't kaarske stilaan uitgedoofd. Toch nog een avg van 21,4 dus moe maar tevreden terug naar huis.
erwin.91
Mountainbiker

Post by erwin.91 »

erwin.91 wrote:Ik heb beslist om naar rillaar te gaan Zondag morgend,dit zal voor mij mijn aller eerste TT worden,ik hoop hiermee de smaak van het TT gebeuren te pakken te krijgen en dat er nog veel TT's mogen volgen.
Tot Zondag!!!
Zo als ik al zei voor de eerstemaal de sfeer van een tt gaan proeven en het smaakt naar meer veel meer,ik heb de 30km gedaan.
Proficiat aan de organisatie die hebben prachtig werk geleverd. =D> =D> =D>
Hop naar mijn volgende TT. :bounce:
tripper
Mountainbiker

Post by tripper »

wij hebben ook de 60 gereden. mooie zware rit . goede bevoorradingen =D> . en da bergske van 90 meter :oops: noppes vur den deze tot aan da platooke en gedaan ermee. en voor wie er intresse in heeft .
62.770 km -- avs 19.15 voor 2 gepensioneerde koolputters niet slecht :lol:
Duvelke
Mountainbiker

Post by Duvelke »

Na 2 weken in de Ardennen dacht ik dat het in Rillaar wat vlakker en eenvoudiger zou zijn, maar noppes ! Prachtige rit met heel mooie klimmen en technische stukken !! Echt geslaagde rit :P
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

Heb hier ook de 60km gereden, maar de benen en conditie zaten niet mee. #-o De trainingstocht van de dag ervoor zat nog teveel in de benen. :(

Het parcours was mooi en met momenten zwaar. Vooral op het laatste toen mijn kaars al uit was kwamen nog de zwaarste beklimmingen. Ik geraakte zelfs bijna niet te voet naar boven zo zwaar voelden mijn benen.

De bepijling was zeer goed. Veel en duidelijke pijlen !

Aan de eerste bevoorrading was een massa volk. Er was genoeg keuze uit koeken en fruit. Alleen die sportdrank smaakte zuuuuuur. Gelukkig kon ik daar ook enkele blikjes aquarius in mijn kas slagen. Het vochtverlies was enorm op deze snikhete dag.

De 2de bevoorrading was ook goed. Daar was geen aquarius, maar gelukkig ook plat water (ipv die zure sportdrank).
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Vorig jaar viel de happening samen met de huwelijksverjaardag en dan ligt biken nogal moeilijk.
Dit jaar absoluut geen 'last' mee gehad, dus fijn biken in het donker.
Ik was ook een van de ongelukkige slachtoffers van de saboteurs aan de bevoorrading. Vond het al vreemd dat we rechtdoor moesten en niet rechts op, maar ja.. Drank genoeg bij en geen honger gehad. Nachttocht was heel leuk. Samen gereden met iemand uit Rummen, weet zijn naam niet meer. Elkaar afgewisseld op kop, en een goed ritme op nagehouden.
Nadeel van de droogte is wel de keiharde ondergrond op sommige plaatsen, zoals naast de E314 maar terug in de richting van aarschot, aan de verkeerde kant van de baan. Putten van jewelste. Maar een beetje techniek moet zeker kunnen.
Wat wel onbegrijpelijk is, sommigen starten blijkbaar zonder licht. Ten eerste strafbaar, en ten tweede, levensgevaarlijk, ook voor andere bikers.
Met een NiteRider Moab gaat het zoveel beter :wink:
Frisko opgelekt onderweg terug naar huis op de fiets.

Vandaag dan nog eens de 60 erbij gedraaid, en superfijn. Zo moet het zijn he. Alles op en aan. Mijn achtertuin gezien, gezwaaid naar vrouw en kindjes, en weer verder. Zaaalig weertje.

Super !
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

inderdaad een mooie TT, maar toch wat te druk. De eerste helling al te voet mogen afleggen omdat er voor mij al werd afgestapt. 2e-3e-4e - ... helling weer van datte, maar dan nog wel net een gaatje kunnen vinden om te blijven rijden. Maar soit, dat was te verwachten, ik had maar wat vroeger uit mijn bed moeten komen om de drukte voor te blijven.
alleen zaten er naar mijn goesting iets te veel dokkerstukken op veldwegen tussen. Normaal geen probleem, maar nu heb ik na een dikke 3 maand herstel terug mijn rug naar de kloten gereden.
Dat de fully die nu al een dikke 2 maanden geleden is besteld, nu maar snel onder mijn gat geschoven kan worden, want het was nodig vandaag.

Prachtig parkoer, zalig weertje, alles tip top georganiseerd en ne lekker frisco als afkoeling. Wat moet een mens op zondagvoormiddag nog meer hebben? Den deze heeft zich weer goed geamuseerd.
Post Reply