MTB Weekend Happening op 14 en 15 april in Rillaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

Mountainbikers zijn toch rare mensen hoor.
:P
Vertrek om 8u30 dacht ik,ik kwam aan om 8u en er was al serieus wa volk.
Toch maar vertrokken voor de 43km,had weeral eens een korte nacht achter de rug(ik slaap slecht)
Maar na de eerste splitsing toch maar gedacht om de 60km te volgen later.
Op het einde had ik 58km.
een schitterende rit!!!
Hier zat echt alles in,heb wel redelijk afgezien maar heb toch genoten.
Leuke hellingen ,uitdagend en soms lukte het niet.De echt steile afdalingen toch maar te voet gedaan,steeds last van ibben en rug.
Na de eertse bevoorrading ff een stukje Parijs Roubaix,stof stof stof!!!
Maar vandaag was het echt tof tof tof!!!!!
Bedankt aan inrichters,bedankt aan het goede weer en bedankt aan mijn benen,ze waren beter dan verwacht.
c u
Nazgul
Mountainbiker
Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""

Post by Nazgul »

mani wrote:net terug van de tocht in Rillaar. Heb de 43km gedaan prachtige tocht en goede bevoorraading.Proficiat aan de organisatie.
Weet iemand de hoogtemeters van de tocht van 43 km.
op de 60 waren het er 700
mtbn
Mountainbiker

Post by mtbn »

heb gisteren de nachttocht gereden om negen uur vertrokken en altijd volle gas gereden had zelf spotjes 2 van 12volt 35watt op mijne helm gemonteerd met twee baterijen van een alarmsyteem in mijne rugzak elk goed voor ongeveer een uur licht de maxx persies dat nog licht was alhoewel het steeke donker was prachtige tocht geweest proficiat aan de organsiatie

FLEE77 schreef:

Heb zelfs gehoord dat er ene in de beek gereden is aan het bruggetje aant eind van de TT.

denk dat dit ligt aan licht te kort 8-[ als je daar in rijdt en de bevoorading kunt voorbij rijden #-o . Voor mij was er ene smerig hard gevallen in een van de afdalingen in t begin maar hij had niks maar t lag wel aan zijn eigen met een knipper ledje een harde les :-k

=D> =D> =D> Prachtige tocht =D> =D> =D>
B.insane
Mountainbiker

Post by B.insane »

Vandaag samen met Hemd voor de 60km gegaan .
De ijsbeek beklimming net niet (tot aan da weggeske met 'makkelijk') , hadden we misschien een kortere afstand genomen ???? Volgend jaar beter :lol:
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

b.insane wrote:Vandaag samen met Hemd voor de 60km gegaan .
De ijsbeek beklimming net niet (tot aan da weggeske met 'makkelijk') , hadden we misschien een kortere afstand genomen ???? Volgend jaar beter :lol:
Ik ben helaas ook lid van de club van net niet :-) Dat wortelke dwars over het pad op 30m van de top. Zelfs nog eens naar beneden gebold en opnieuw geprobeerd, maar weer op die wortel gestrand. Wel ongelooflijk hoe dat men u naar boven roept.
Voor de rest was de tocht uitstekend; helemaal nx om over te zagen. Volgend jaar zien ze mij hier zeker en vast opnieuw terug, want ik heb dus nog een eike te pellen met dat bultje aan de ijsbeek.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

zalige 60 km! eerste 50 gingen barstens goed. vanaf dan...zero, noppes, nada. :-D dat kl*tebergje 5 keer proberen op te rijden. ik had boven geraakt moest die voor mij niet gevallen zijn (vlak voor het bordje van 30 :cry: ) dan nog 4 keer geprobeerd en telkens maar tot het bordje van 30 geraakt. vanaf toen echt steendood! het bergop en bergaf spelen in het begin was heel tof! maar mijn derrailleurs maar weer eens slecht afgesteld. dus niet op menne allerkleinste geraken. :( maar uiteindelijk een supertraining voor volgende week de kellerwald.
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

Ondertussen toch een beetje bekomen van de 60. Volgens mijnen Hac4 waren het er wel 63.
Ik ben ook niet bovengeraakt, misschien met wat minder kilometers in de benen, maar nu was ik kapot.
Zalige tocht, wel geen rijsttaartjes meer aan de 2de bevoorrading.
ikkel
Mountainbiker

Post by ikkel »

daarstrak de 38km gedaan en het was een zeer mooi tochtje.
ene serieus tegen de vlakte zien gaan op 5km voor het einde hoop dat alles goed is gekomen. (ik was die dat vroeg of het ging en of er iemand een gsm nodig had voor te bellen)
veel variatie mooie bergop en neige bergaf.
volgend jaar zien jullie me zeker terug.

enige minpunt seingevers zetten aan de drukke oversteekplaatsen over de steenweg.
Palmo
Mountainbiker

Post by Palmo »

Amaai wat een tocht (de 60) ! Prachtig weer, goed georganiseerd en dikke ambiance. Was vanmorgen vroeg op en dacht nog met de bike tot daar te rijden. Ma goed dat ik dat niet gedaan had. Ik heb toch serieus wa afgezien ma nie dikwijls voet aan de grond moeten zetten.
Die berg op van +30%. ik snap nie hoe iemand daar boven geraakt, man dan moet ge toch een heel klein verzet hebben. Je kon hem amper te voet boven geraken.
Tcoch goed geamuseerd.
Ik had 65 kms aan 19,5 avg.
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

Supertochtje met alles er op en er aan...Speciaal van Oudenaarde gekomen om eens goed af te zien en dat is ook gebeurd ...Gegaan voor de zestig en dat is gelukt...Bevoorradingen waren rijkelijk voorzien en dat kwam goe van pas met dit warme weer...Overal bovengeraakt maar eerlijk gezegd ,de ijsberg heb ik pas de vierde maal bedwongen...de eerste keer tot net aan dat plateautje geraakt en dan de verkeerde keuze gemaakt aan die wortels(er trachten over te gaan,noppes)...terug naar beneden en dan nen biker die viel voor mij,idem zo voor de derde keer...Dan maar de gemakkelijke weg genomen en die afdaling daarna vond ik wel spectaculair,gevolgd door weeral een lastig klimmeke omhoog...aan de autosnelweg dan toch besloten om het nog eens te gaan proberen en via de grote weg terug naar de ijsbeek toe...en ja,vierde keer,goede keer...Ik moet wel zeggen dat het nipt was maar die aanmoedigingen helpen toch wel echt...supergoe gevoel en fier op de foto(komen die op jullie site???)
Ik kom zeker terug volgend jaar en tracht enkele herders mee te brengen...
Post Reply