slicks: Maxxis Xenith 1.5 of Michelin XCR 1.4

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Cebe
Mountainbiker

Post by Cebe »

Ik denk toch wel voor de Michelins te kiezen. Maar ik ga nog even wachten en misschien die ritchey's overwegen.

@ Manitou. : prachtige uitzetting van je ervaringen met slicks =D>
Wat vind jij een aanrader voor de breedte over het algemeen van slicks?

Ervaringen met dat XCR rubber van Michelin ook altijd welkom :-D

groetjes Bert
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Ik lees met veel interesse deze topic. Ik ben van plan om een tweede set wielen te kopen om deze zomer op slicks te kunnen rijden, zonder telkens mijn noppen banden eraf te moeten halen. Voor in deze modder periode zou ik deze ook willen gebruiken om gemakkelijker te wisselen van band.

Terug on topic: Kan ik UST (tubeless) velgen gebruiken voor bv. Ritchey Tom Slick 1.0/1.4? Indien ja, gebruik ik een gewone MTB binnenband of zijn hiervoor anderen voorzien?
Guest

Post by Guest »

als men slicks gebruikt kleiner dan 1.5 dan moet je daarvoor ook dunnere binnenbanden voor gebruiken
in verband met tubles velgen heb ik geen ervaring maar voor zover ik weet moet dat lukken
toch zeker met 1.4 slicks
ik rijd het liefst met de 1.0 breedte van slicks
dit is toch een paar km/h winst dat je ermee haalt tov 1.4 slicks met dezelfde watt te duwen
wizepize
Mountainbiker

Post by wizepize »

hallo

kan iemand mij wa meer info nog geven over slicks en of het wel echt zoveel uitmaakt qua snelheidwinst enz...

Ik twijfel om ofwel slicks te leggen ofwel een goekoop instapmodel koersfiets te kopen...

Want we zijn zo groepke aant vormen en ik ben den enigen met ne mtb en duwwwwwwen da kik moe doen ;)

Momenteel ligt er ne Ritchey Zmax millenium 26*1.95 op en velgen zijn Alexrims DM18. Een nieuw setje wielen kopen zie ik nie zitten want ik zit met schijfremmen..

THx
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

Qua snelheid volg je de meeste wielertoeristen wel, als je verzet het toelaat. Zelf haal ik daar toch wel een 35gemiddelt mee als ik goed doortrap. Je zal het verschil zeker voelen. Ik bekijk het as één van men beste aankopen ooit. Mijn slicks zijn Ritchey tom slick 1.0, nog nooit met platgevallen. TIP: doe wat dreft om je banden en velg om de banden goed op je velg te krijgen. Of talkpoeder is ook een optie.
wizepize
Mountainbiker

Post by wizepize »

ok bedankt

en wat is precies het verschil tussen de Ritchey tom slick 1.0 en 1.4 ? Gewoon wa breder en meer gewicht?

En wat met den binnenband? mag da dezelfde zijn die er nu opligt? Of zit da samen in een pakketje als ge die buitenbanden ergens besteld?

En waar kan ik die het goekoopst bestellen? Of beter toch naar de velomaker gaan, want ik heb ier het materiaal der wel nie voor...

mvg
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

1.0 en 1.4 is idd de breedte van de band en zal uiteraard dan wat meer wegen. de binnenband is niet dezelfde dat is zo een dunner bandje. ik heb mijn tom slicks gaan halen bij van eyck en direct gevraagd voor de bijhorende binnenbandjes. Of ze erbij zitten als je online besteld weet ik niet.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

absalon wrote:Ik heb mijn tom slicks gaan halen bij van eyck en direct gevraagd voor de bijhorende binnenbandjes. Of ze erbij zitten als je online besteld weet ik niet.
Bij de Michelin XCR Road 1.40 zit er geen biba bij, en heb deze online gekocht bij Bike2build.nl. Een geschikte biba voor dergelijke buba is bv. de Schwalbe AV12A.
Cebe
Mountainbiker

Post by Cebe »

Herder Ronny wrote:
absalon wrote:Ik heb mijn tom slicks gaan halen bij van eyck en direct gevraagd voor de bijhorende binnenbandjes. Of ze erbij zitten als je online besteld weet ik niet.
Bij de Michelin XCR Road 1.40 zit er geen biba bij, en heb deze online gekocht bij Bike2build.nl. Een geschikte biba voor dergelijke buba is bv. de Schwalbe AV12A.
Ik rijd met identiek dezelfde combinatie ook gekocht via bike2build, nog nooit mee platgereden ofzo. :-D
wizepize
Mountainbiker

Post by wizepize »

ok bedankt mannen

der liggen nu Schwalbes AV12A en Michelins XCR road's op van bij bike2build ook :P
Post Reply